Kirjoittaja Aihe: 407 - Ulkolämpömittari  (Luettu 9301 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 138
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #15 : 04.06.2012, 08:44:29 »
... Samalla lonksuva kääntösarana on tiekennettavissa.   

Miten tiukentaminen tapahtuu? Ohjeita vois laittaa, alkoi kiinnostamaan :P Tuli mieleen, että autossa oikea sivupeili hieman "väpättää" suuremmilla nopeuksilla, juurikin kääntösaranassa havaittavissa pientä välystä :( Olisikin hyvä, jos korjaus onnistuu ilman peilin vaihtamista...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 411
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #16 : 04.06.2012, 13:34:25 »
Ei tietoa, mutta ovessa kiinni olevassa peilin osassa on tyngän päässä ruuvi. Näkyy kun kääntää peilin ovensuuntaiseksi. Tuskin tuolla mitään nivelen kiristystä saa tehtyä, mutta kannattanee tuon ruuvinkin kireys vilkaista, kun kerran näkyy ilman purkamisia.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 2.12.2018 382 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 998
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #17 : 04.06.2012, 22:55:09 »
Miten tiukentaminen tapahtuu?

Sopisi aiheeseen sivupeili, mutta tässä siirtoajoon.

Orig. ristipääruuvi pois, muistaakseni 5,5 mm poralla syvennetään reikää, sitten 6 mm kierretapilla perään ja lopuksi noin 20 mm pitkä 6 mm kuusiokartiokoloruuvi reikään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #18 : 04.06.2012, 23:11:15 »
...kuusiokartiokoloruuvi...

WTF?  ;D

Kuusiokoloruuvi uppokanta DIN 7991.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 998
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #19 : 04.06.2012, 23:26:45 »
Upsista, thanks din-fan. Lukitusruuviksi kutsutaan myös, mutta napsu terävää päätä pois vaikkapa viilalla > pyöröpäisemmäksi ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #20 : 05.06.2012, 03:12:43 »
Lukitusruuvi?

Taidatkin tarkoittaa pidätinruuvia. Tylppä kartiopäinen pidätinruuvi (DIN 913). Terävän kartiopään omaava pidätinruuvi on DIN 914.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2012, 03:18:43, kirjoittanut Benkku »

ATS

  • Vieras
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #21 : 05.06.2012, 08:51:06 »
Ei muuten tarvitse sitä kierretappia lainkaan vaan suoraan voi kiertää sen pidätinruuvin paikoilleen kun muoviahan se peili on. Perustuu tää juttu siihen että se pidätinruuvi osuu siihen "akseliin" jonka varassa se peili kiertyy/kääntyy/alkaa "väpättämään" vanhemmiten. Tärkein pointti on se missä kulmassa reikä porataan. Hiukan ylemmäksi siitä alkuperäisen ruuvin kulmasta (siitä orkkisruuvin reiästä) että osuu akseliin. Oliskohan ollu jotain 20 astetta kulmaa lisää alkuperäiseen verrattuna , jos se nuorempi JPL muistaisi paremmin ::)
En tiedä miten kaikki tuon "Hiukan ylemmäksi siitä alkuperäisen ruuvin kulmasta" ymmärtävät mutta tarkoitukseni oli kertoa että poraa alaspäin niin että se reijän pohja on ylempänä verrattuna siihen alkuperäiseen kulmaan :)
« Viimeksi muokattu: 05.06.2012, 08:56:50, kirjoittanut ATS »

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 411
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #22 : 12.06.2012, 19:29:07 »
Tietääkös joku 407 SW 1.8 vm 2006 peilissä olevan ulkolämpötila-anturin varaosanumeroa, jos tilaisi ulkoa samalla kun tilailee takapyyhkijän osia.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 2.12.2018 382 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

ATS

  • Vieras
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #23 : 12.06.2012, 19:55:45 »
Näyttäisi noilla sinun tiedoilla olevan 6445 F9 sen numero  ;)

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 411
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #24 : 29.07.2012, 03:03:53 »
Lisään tekstin myöhemmin kun saan tiedostot ladattua. Aiemmin kirjoitettu teksti hävisi tuhkana tuuleen...

Miksiköhän en saa lisättyä kuvia jotka on editoitu Photoshop Elementis 10:llä. Sanoo että tiedostoni ei läpäissyt turvatarkistuksia...

TEMP_ARKISTOON
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 2.12.2018 382 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 411
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #25 : 01.10.2012, 22:55:26 »
Lisää kuvia.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 2.12.2018 382 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 411
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #26 : 01.10.2012, 23:10:40 »
Kuvatekstit (editoidut kuvat meni turvatarkastuksesta läpi kun avasin ja tallensin Irfanview:llä):
Kuva 1: Lämpömittarin anturi. Johdot katkaistu ja uusi anturi juotettu ja liiman sisältävät kutistesukat päälle. Olisi muistaakseni EHKÄ sopinut kasaan sujuvammin jos nuo liitosmöykyt olisi tulleet kauemmas anturista. Ei ongelmia nytkään.
Kuva 2: Anturi kiinni peilin pohjalevyssä. On ihan painamalla tiukassa reiässä.
Kuva 3: Pohjalevy menossa kiinni.
Kuva 4: Purettu peilin runko.
Kuva 5: Peilin asennonsäätimen takapuoli. Liitin hieman tiukassa.
Kuva 6 ja 7: Nuolilla merkitty muistaakseni pohjalevyn kiinnikkeitä?
Kuva 8: Peilin kuori ja sinisellä nuolella merkitty katkennut kiinnike (se joka ei näy purettaessa).
Kuva 9: Punaisilla merkitty kuoren kiinnikkeitä. Sinistä nuolta en muista, ehkä näin jälkikäteen kuvittelin että siitä aukosta saisi noita piilokiinnikkeitä auki, mutta lienen väärässä.
Kuva 10: Peilin takapuoli.
Kuva 11: Yritin korjata peilin vastusta vasemman alakulman auki revitystä kohdasta (josta sain mitattua sen olevan poikki). Vaikuttaa siltä että vastus on läpinäkyvän tarran toisella puolella joka tarra on sitten lätkäisty peilin takapuolelle. Nuppineulalla painaen ohuen kalvon läpi sain jonkinlaisen sähköisen kontaktin aikaiseksi, mutta raaputtamalla ei millään tullut esiin vastuksen kohtaa mihin olisi jotain voinut kuvitella juottavansa tms. Eli vastuksen korjaus ei onnistu(nut).

TEMP_ARKISTOON
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 2.12.2018 382 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Kihteri

  • Vieras
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #27 : 15.11.2013, 20:09:57 »
Kiinnostaisi tietää miten tämän viestiketjun aloittajan ongelma ratkaistiin? Itselläni myös ulkolämpötila näyttää noin 8-10 astetta todellista lämpimämpää. Auton käynnistyksen jälkeen näyttää muutaman minuutin oikeaa ja sitten alkaa nousta. Olen irroittanut vänkärin puolen ovessa olevan liittimen muutaman kerran mutta ei auttanut. Otin myös sulakkeen pois sivupeilien lämmityksestä/takalasinlämmitin mutta ei vaikutusta asiaan(onhan vain yksi sulake sivupeilien ja takalasin lämmitykselle kun ohjekirjassa ei mainita sivupeilejä?) Voisiko lämpötilaan vaikuttaa auton lämpiämisestä aiheutuva puhallus jonnekin? Vai onko anturi vaan rikki. Mutta kun näyttää oikeaa aina startatessa. Onko lisää kokemuksia ja ratkaisuja ennen kuin vien auton huoltoon?

Kihteri

  • Vieras
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #28 : 12.05.2014, 20:06:55 »
Auto: 2007 407 SW 1,8 Olympia.

Ulkolämpötilamittaus alkoi sekoilla tuossa talvella. Käynnistäessä näytti aivan oikeaa mutta hetken ajettua lämpötilamittaus nousi 6-10 astetta liian korkeaksi. Nyt viimeiset pari kolme kuukautta mittaus on näyttänyt aika tarkalleen 7 astetta liian alhaista lämpötilaa. Siis reagoi ulkolämpötilan vaihteluihin ja ei heittele mutta on aina 7 astetta liian kylmä. Nyt ilmojen lämmetessä se vaikuttaa ilmeisesti myös ilmastoinnin toimintaan eli en saa autoa tarpeeksi viileäksi jos sisätilassa on kuuma
Olen irroittanut matkustajan puoleisessa ovessa olevan liitimen useaan kertaan ja suihkutellut CRC:tä mutta ei auta. Onkohan ainoa keino uusia anturi? Ihmetyttää vain, että näyttää aina loogisesti 7 astetta liian kylmää... Onko kokemuksia?

juku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 407 - Ulkolämpömittari
« Vastaus #29 : 13.05.2014, 07:51:05 »
Lämpötila-anturin vaihdolla omani ainakin tokeni. Vaikutti tosiaan ilmastointii niin, että ei tarvinnut palella ;). Purin peilin ja katkaisin johdot vanhasta anturista. Abikoilla ja kutistesukalla suojaamalla on toiminut 3 vuotta
« Viimeksi muokattu: 13.05.2014, 07:56:28, kirjoittanut juku »
Nyt 2008 Active Vti82 ja Active e-HDi92 2Tronic - ex 407 SW 1,6HDi, 406 ST GW HDi, 406 SR HDi, 309 XL, 2*205