Auto: 1999 406 GW 2,0.
Peruutusvaihde alkoi oireilla joku aika sitten, joskus toimi, joskus putosi päältä pois. Kun laittoi ykkösen ensin, niin onnistui paremmin. Havaitsin, että keppi ottaa kiinni kotelon takareunaan. Luin ohjeen täältä Forumista. Ohjeessa 'kysyvä ei tieltä eksy' ovat vaijerien tiedot väärinpäin. Aiheutti aikamoisen sotkun, kun tilasin vasemman puoleisen vaijerin (pituusvaijerin) väärillä tiedoilla. Pituusvaijeri on oikeasti 1005 mm pitkä ja tyypiltään 2444Q8. Oikeanpuoleinen vaijeri, eli sivusuunnan siirtäjä on oikeasti 989mm pitkä ja tyypiltään 2444Q9. Katalysaattorin ja äänenvaimentimen liitos täytyy avata, jolloin pääsee käsiksi muoviseen koteloon, jonka sisällä vaijerit ovat. Näyttävät ehjiltä, mutta kun liikuttaa kuskin puoleisen vaijerin kuorta, niin huomaa, että se on irti päätykappaleen sisältä ja liikkuu. Vaijeri maksaa 180€, mutta vaihteet alkavat kytkeytyä täsmällisemmin. Edelleenkin n. joka viides kerta täytyy pakkia laittaessa laittaa ykkönen ensin päälle, jos vaihteiston rattaat jäävät väärään asentoon, mutta se on normaalia. On suorastaan ilo havaita kepin siirtyvän niin pitkän matkan taaksepäin pakkia laitettaessa, paljon kauemmaksi kuin 2- tai 4-vaihteen linja ja kotelon reunaan jää vielä tilaa 2-3 sormenleveyttä. Kiitos Etelä-Savon Auton Savonlinnan varaosamyyntiin ymmärtäväisestä suhtautumisesta vaijereiden tilaamisiin ja vaihtoihin.