Kirjoittaja Aihe: 407 - Ohjaustehostin  (Luettu 59963 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #30 : 11.01.2010, 10:36:39 »
Kannattaako nyt ehdoin tahdoin pumppua ajaa tohjoksi? Eikös 407:ssa ole sähköinen pumppu, jonka voisi pysäyttää ottamalla siltä sähköt pois?

Oletko koittanut ajaa nykyautoa ilman tehostinta? Ainakaan naisväelle en antaisi moista.

Luulisi että pumput ja muut oheislaitteet toimii kun ohjaustehostin on ollut autoissa jo suht yleinen varuste 80 luvulta lähtien.

Ei voida taaskaan olettaa että jokainen auton omistaja omaa edes välttäviä autonasentajan taitoja vian etsimiseksi tai vahinkojen minimoimiseksi, jos pumppu hajoaa normaali käytössä niin takuu korvatkoon. Ei taida ohjekirjassakaan olla mainintaa miten toimitaan jos pumppuun tulee häiriö. Yksi mahdollisuus on hinauttaa auto korjaamolle, kuka maksaa viulut onkin eri asia.

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #31 : 11.01.2010, 10:51:54 »
Oletko koittanut ajaa nykyautoa ilman tehostinta? Ainakaan naisväelle en antaisi moista.

Luulisi että pumput ja muut oheislaitteet toimii kun ohjaustehostin on ollut autoissa jo suht yleinen varuste 80 luvulta lähtien.

Ei voida taaskaan olettaa että jokainen auton omistaja omaa edes välttäviä autonasentajan taitoja vian etsimiseksi tai vahinkojen minimoimiseksi, jos pumppu hajoaa normaali käytössä niin takuu korvatkoon. Ei taida ohjekirjassakaan olla mainintaa miten toimitaan jos pumppuun tulee häiriö. Yksi mahdollisuus on hinauttaa auto korjaamolle, kuka maksaa viulut onkin eri asia.

Nyt olikin kyseessä mieshenkilö, joka foorumilla on asiantuntevasti kertonut tehostinongelmastaan.
Kommenttini ei ollut tarkoitettu "naisväelle eikä jokaiselle auton omistajalle".

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 238
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #32 : 11.01.2010, 11:02:28 »
Jos seuraat tarkemmin viestin kulkua niin tämä AAA jolta pumppu oli temppuillut on kirjoittanu foorumille tasan 3 kertaa.


AAA

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #33 : 11.01.2010, 13:19:29 »
Oli mulla tänne tunnukset tasan 3 v. sitten, mutta se etten omaa juuri mitään käsitystä renkaiden vaihdon ja öljyn lisäämisen lisäksi mistään autoista on ihan totta ja juuri sen takia täällä sitä kyselinkin.

Ja sitteen tarinaan jatkoa:

Tänään tystävällinen huoltopäällikkö omatoimisesti Peugeot-huollossa lisäili tehostimeen öljyä ja imeskeli vaahtoutunutta pois aikansa (n, 20 min.) ja a'vot, niinhän se taas tehostin alkoi toimia. Antoi vielä yli 1/2 purkkia öljyä lisättäväksi kotona kunhan jäähdyttelen koneen. Itse en ikinä olisi tajunnut sitä vaahdon poistoa; olisin vaan lisännyt öljyä ja se ei olisi auttanut ilm. juuri mitään. Ja tämä kaikki siis meni luistavasti huolintasopimuksen piikkiin.

Kiitos neuvoja antaneille !

tpa10

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #34 : 12.01.2010, 15:01:16 »
Tänään käytin taas autoa huollossa kun tehostin purskaisi viime viikon pakkasilla purskaisi taas öljyt ulos. Viime vuonna sama homma, silloin autoon vaihdettiin uudemman mallinen tehostin (meni silloin takuun piikkiin). Ilmaus + uudet öljyt ja lompakko keveni rapiat 90 euroa. Pelaahan se taas nätisti, mutta kyllä toi kalliiksi tulee joka talvi käyttää samasta syystä huollossa.

Kysyin samalla huollosta että mitä voin tehdä jotta öljyt pysyisivät paremmin pakkasella. Vastaus oli että et juuri mitään, koska kyseessä on tyyppivika. Ainoa mistä nyt voi olla kuulemma on hyötyä on täyttää öljyä ns. yli. Eli kylmällä ilmalla n. 2 senttiä mittatikun ylämerkin yli voi täyttää.

Onko kellään mitään muita ideoita miten voisin parantaa tehostimen kestävyyttä? Entä millainen projekti tuo järjestelmän ilmaus on? Onnistuuko kotikonstein?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #35 : 12.01.2010, 15:10:10 »
Entä millainen projekti tuo järjestelmän ilmaus on? Onnistuuko kotikonstein?

Jos sujuu samalla tavalla kuin vanhemmissakin malleissa, niin ei ole kovin hankalaa:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33393.msg159955#msg159955
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

wilbert

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #36 : 16.01.2010, 22:07:25 »
Mitäs tuo merkkiöljypullo nykyään maksaa? Pitäis maanantaina käydä täydennystä hakemassa; johonkin on muutama sentti tikun näyttämästä puolessa vuodessa uuden pumpun vaihdon jälkeen hävinnyt. Tehostin taas täristää ja pitää paljonpuhuttua ääntä.

samitala

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #37 : 17.01.2010, 08:40:24 »
28€/L Turun autokorjaamolla.

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #38 : 27.01.2010, 21:53:56 »
Mie olen suunnitellut, että poraan korkin ylivuotoreijän isommaksi ja laitan siihen ylipaineventtiilin. Ylipaineenventtiilin päästöpaine ei tarvitsisi olla iso, koska säiliössä ei juuri hirveästi pääse ylipainetta syntymään vaan vaahto pikku hiljaa pulppuaa ulos. Olisko ideoita, että mikä venttiiili tuossa pelaisi.

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 186
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #39 : 28.01.2010, 16:37:56 »
Olen vastaavasti pohtinut suuremman säiliön rakentamista. Tuon nykyisen "säiliön" tai täyttöputken voisi katkaista ja asentaa letkun välityksellä matalahkon laakean säiliön, jolloin myös paisunta tilaa olisi enemmän. Yliviescan Viescar perusteli ongelmaa nesteen laajenemisella ja kutistumisella tällöin isompi säiliö voisi poistaa ongelman.
Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010
Ex: Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

tatud

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #40 : 28.01.2010, 17:09:35 »
Olen vastaavasti pohtinut suuremman säiliön rakentamista. Tuon nykyisen "säiliön" tai täyttöputken voisi katkaista ja asentaa letkun välityksellä matalahkon laakean säiliön, jolloin myös paisunta tilaa olisi enemmän. Yliviescan Viescar perusteli ongelmaa nesteen laajenemisella ja kutistumisella tällöin isompi säiliö voisi poistaa ongelman.

Mulla on käynnyt ihan sama idea mielessä ;D Tänä talvena vain kerran sylkenny öljyt pihalle, lisäsin pösön omaa öljyä sen jälkeen on pysynny vaikka pakkasta -25 astetta...

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #41 : 28.01.2010, 19:58:01 »
Tuo isompi säiliö vois olla kans hyvä vaihtoehto. Yksi vaihtoehto vois olla, että korkin kautta letkulla yhdistää toisen säiliön tuon ohjaustehostajansäiliön rinnalle. Se pitäs asentaa hieman ylemmäksi niin se toimis paisuntasäiliönä. Pittääpä tässä viikonlopun aikana kehitellä tuohon jotaki.

JJKK

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #42 : 08.03.2010, 22:43:25 »
Viikonloppuna laitoin ohuen kerroksen Sikaflexin liimatiivistysmassaa siihen korkissa olevaan reikään. Mitään ongelmia ei ole tähän mennessä ilmaantunut. Jos tuonne säiliöön jostain syystä tulisi kova paine niin tuo liimatiivistysmassa antaa periksi. Öljyt on pysynyt säiliössä.  ;D

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #43 : 11.03.2010, 19:56:31 »
V6 mallin tehostin lienee kestänyt vaahtoamatta, mutta tuo letku hikoilee. Olisiko vielä takuun piiriin kuuluva tehtaan kämmi? Kuva kertoo nyanssin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Twilight

  • Vieras
Vs: 407 - Ohjaustehostin
« Vastaus #44 : 11.03.2010, 23:09:42 »
Auto: 2007 407 SW 2,0 Olympia (DAM 11067).

Ohjaustehostin räkii toistuvasti öljyjä korkista ulos ja säiliössä on piripintaan asti marjapuuron näköistä vaahtoa. Ongelma lienee siis sama kuin täällä monet ovat kuvanneet.

Itse asiassa kävin syksyllä Automaassa kun tehostin lakkasi toimimasta ja ilmasivat silloin järjestelmän. Sittemmin olen itse lisäillyt muutamia kertoja öljyä (ihan tavallista automaattivaihteistoöljyä, liekö vääränlaista kuitenkin?) mutta nyt sitä ei voi tehdä, kun säiliö tosiaan on täynnä tuota vaahtoa.

Soitin Automaa Raisioon ja varasivat ajan ilmaukseen sekä putkien "tarkastukseen". Kuulemma putkistosta on olemassa parannettu versio. Jos autossani on vanha putkisto, voidaan vaihtaa tilalle uudet. Osat n. 200 euroa + työ n. 90 euroa. Ja ihan omaan piikkiin menee, takuu päättynyt vajaa vuosi sitten.

Näistä foorumin viesteistä olin ymmärtävinäni, että huono konstruktio olisi ollut ennen kesää 2006 valmistetuissa autoissa? Onko tietoa tai kokemuksia, onko myös nyt saatavilla joku tällainen parannettu putkisto vai puhuiko Automaan kaveri ihan omiaan? Jos on, niin oletteko vaihtaneet ja auttaako ongelmaan? Onko Automaa / Maan Auto tullut vastaan, jos takuu päättynyt?