Kirjoittaja Aihe: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)  (Luettu 18866 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tial

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #15 : 17.12.2010, 22:37:40 »
No niin osat haettu, todelliset kustannuksia omasta kytkin remontista seuraavasti:


Merkkiliikkeestä (Lahti)
Kytkin haarukka 211766 = 49,40€
Ohjain kytkinakselille (sis. stefan) 210535 = 19,60€
Vetoakseleiden tiivisteet = n. 40€
Laatikko öljyt 2L = 20€

Kytkinpaketti Motonet = 140€ -10%

Eli, kyllä noille osillekkin jo n. 250€ kertyy hintaa. Mitä tuo ServiceBoxin hinta oikein tarkoittaa?

Mitenkä nämä merkkiliikkeen varaosat on suomessa hinnoiteltu? Eli, onko Peugeotilla samat hinnat joka tiskillä. Itse olen jotain osia aiemmin käynyt ostamassa Citroenin kaupasta edullisemman hinnan johdosta, esim. alumiinivanteen pyöränpultit olivat citroeniin huomattavasti halvemmat kuin Peugeottiin (sama osa).

Ja nyt sitten vaan autoa niputtamaan.

Remppareiska

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #16 : 25.02.2017, 12:13:52 »
Auto: 2003 307 2,0 (BE4R-vaihteisto).

Vaihdevaijerit lähtivät nivelistään irti ihan vaan reilusti kääntämällä ja vaijerit laatikosta taivuttamalla pieniä jousia kiinnityksen molemmista sivuista, Paikka ainakin omassa 1.6l autossa oli hieman ahdas ja peiliä sai käyttää apuna ennenkuin tuo kiinnityssysteemi selvisi.

Morot kaikille. Onko tohon vaijerin kuorien pidätinjousien vapauttamiseen jokin hyväksi havaittu metodi? Yritetty on pikku tasapäällä, naulalla yms ttöntää niitä sivulle päin mutta ei ne vaiskat sieltä vaan nouse vaikka rengasraudalla samalla koittaa ylös vääntää. Turhauttavaa kun homma seisoo tollasen pikkuasian takia.

Onko kukaan muuten koskaan tehnyt niin, että on irrottanut kepin puoleisesta päästä vaiskat tai sen "asetelman"? Tulisikö näin toimien tarpeeksi "löysiä" jotta lootan saisi lattialle ilman vaijerien kuorien irroitusta niistä hahloista? Kytkin vaan pitisi uusia, itse laatilolle ei olla tekemässä mitään.

SKuuslampi

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #17 : 03.02.2018, 13:23:53 »
Auto: 2003 307 SW 1,6 (VF33ENFUB82967633).

Kytkimen vaihto operaatio menossa ja törmäsin varaosa tarjonnassa kahteen eri vaihtoehtoon. Tarjoo ihan perus MA-vaihteistolle ja sit BE4R vaihteistolle. Laatikosta en löytäny mitään merkintöjä joten mistä tän tunnistaa? Levyn mitat on tosin samat ja painelaakeriakaan ei eritellä näille erikseen. Onko ero asetelmassa vai missä?

https://skuuslampi.kuvat.fi/kuvat/307%20laatikko/ tommonen sielä on jos ulkonäöltä tunnistaa

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #18 : 03.02.2018, 15:03:06 »
Tolla VIN koodilla Servicebox tietää seuraavaa

Tuotelinja    307
DAM/OPR nro    09633 89 1 0314
Takuun alkamispvm    25.4.2003
BER    e2*98/14*0243*05

TUOTETYYPPI    AUTO
KAUPALLINEN MERKKI/KOMPONENTTITYYPPI    PEUGEOT
TUOTELINJA    307
PROFIILI    5-OVINEN FARMARI
MOOTTORI    TU5JP4-RUISKU
VIIMEISTELY    XS
MAALITYYPPI    EI-METALLIVÄRI
KORIN VÄRI    EWP - BANQUISE VALKOINEN -MAALI
SISÄVERHOILUN TYYPPI    CHAINE ET TRAME PALASSARI + EKFA "MU"
VERHOILUVÄRI    "FX"
VOIMANSIIRTO    BVM5
VAIHTEISTO (OMINAISUUDET)    BE4 J -MANUAALIVAIHDELAATIKKO
VÄÄNTÖSUHDE    TAKA-AKSELIN HYPOIDIPYÖRÄSTÖ 17 X 77
VAIHTEISTOTYYPPI (TYYPPIHYVÄKSYNTÄ)    VAIHDELAATIKKO BE4/5 J -TYYPPI
TASAUSPYÖRÄSTÖ (VAIHTEISTO)    TASAUSPYÖRÄSTÖ 77
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SKuuslampi

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #19 : 03.02.2018, 15:08:39 »
Eli kyseessä ei ole siis BE4R laatikko. Kiitos

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #20 : 03.02.2018, 21:10:51 »
No mun 307 HBn VINillä tulee että on MA vaihteisto, tossa sulla BE4.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SKuuslampi

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #21 : 04.02.2018, 19:55:55 »
Joo be4 mutta J perässä, kai siinä R olis jos BE4R laatikosta olis kyse. Varaosissa nimenomaan eritellään toi BE4R. Tiedä sitte näistä  :D

SKuuslampi

  • Vieras
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #22 : 05.02.2018, 20:55:41 »
Laitetaas nyt sen verran vielä tänne että MA-vaihteistolle oleva kytkin sarja laitettu autoon ja taas toimii. Vaihdon syynä 191tkm kohdalla hajonnut painelaakeri. Kulutti sen verran asetelman "käpäliä" että koko setti vaihtoon  :)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 307 - Kytkimen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #23 : 05.02.2018, 22:06:05 »
Juurikin painelaakeri noissa MA ja BE4R vaihteistoissa näyttää olevan erona, ainakin molemmille on omat varaosanumerot.

Esimerkinomaisesti:
-BE4R, varaosanumero 2041 94: https://spareto.com/products/500-0924-11-releaser
-MA, varaosanumero 2041 97: https://spareto.com/products/500-1039-10-releaser
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89