Kirjoittaja Aihe: 407 - Depollution system faulty (V6)  (Luettu 5108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-J-

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #15 : 14.01.2014, 04:39:39 »
Auto: 2004 407 SW 3,0 V6.

Tulipa sitten mullekkin tämä ilmoitus. Vikavalo ja ilmoitus olivat ruudussa ehkä noin 30 sek ja sitten hävisi. Ajelin muutaman kilometrin eikä ilmoitus tullut uudelleen. Kannattaako silti käydä huollossa lukemassa vikakoodit? Ilmeisesti siis puolassa vikaa jos tämä ilmoitus tulee? Näihin varmaan pystyy itekkin ton puolan vaihtamaan..?

-J-

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #16 : 14.01.2014, 19:37:50 »
Tulipa tuossa ajeltua töihin ja saman ilmotuksen pukkas kun auton käynnistin. Auto myös nykii ja täristää kiihdyttäessä. Tais sieltä sitten se puola antautua..

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #17 : 14.01.2014, 20:08:08 »
Motonetista uudet puolat. Ihan samoja mitä merkkiliike myy. Jos joudut taakse vaihtamaan, niin uusi samalla kertaa kaikki puolat taakse. Eteen on helppo vaihtaa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

-J-

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #18 : 14.01.2014, 21:08:51 »
Käytän aamusta huollossa viivakoodien luvussa, onneksi autokeskus on parin sadan metrin päässä työpaikasta. Kuinkas paljon tolla uskaltaa ajaa? Tallille ois se 30km..

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #19 : 14.01.2014, 21:43:10 »
No minä olen sen verran "hullu" että olen kerran päästellyt lähes 100km, kahdessa osassa tosin :o Eikä mennyt tuosta rikki eikä kärsinyt mitenkään. Epäilen, että moottorinohjain osaa lopettaa "vialliseen" sylinteriin ruiskutuksen koska a) kulutusmittari sekoaa lähes heti eikä näytä mitään järkevää ja b) auto ei haise lainkaan "bensalle"... Ihan vain arvauksia, omalla vastuulla tietysti :D

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 513
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #20 : 15.01.2014, 06:47:51 »
^ Sama juttu. Ei mitään vahinkoa. Eikä haise bensa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

-J-

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #21 : 15.01.2014, 08:30:17 »
Vika paikallistettu 1. sylinteriin. Missäs järjestyksessä tässä noi menee?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #22 : 15.01.2014, 08:46:56 »
Eikös 1. sylinteri ole "etumaisen lohkon" vaihdelaatikon puoleinen sylinteri?

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 511
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #23 : 15.01.2014, 08:55:59 »
Pitää paikkansa, vastaavasti takalohkossa 4. sylinteri on vaihdelaatikon päässä.
Peugeot 607 3.0 manual '01

-J-

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #24 : 15.01.2014, 14:32:48 »
Kiitokset!

-J-

  • Vieras
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #25 : 24.01.2014, 02:38:20 »
Tulipa viime viikonloppuna se puola vaihdettua ja auto toimikin hyvin sen jälkeen. No nyt sitten pamahti sama ilmotus kesken ajon uudestaan. Ei tosin pala kokoaikaa näytöllä. Eipä tätä vissiin ole luotu näin koville pakkasille.. Pitääkö noi vikakoodit muuten käydä vielä erikseen kuittaamassa vaikka ilmoitus poistuukin näytöltä? Mietin vaan, että herjaako vanhaa yhtäkkiä vai menikö tosiaan toinen puola...

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #26 : 24.01.2014, 09:17:15 »
Noi puolat voivat mennä hyvinkin peräkkäin tai sitten ei, "tuurista" kiinni. Itsellä meni kaksi puolaa muutaman tuhannen kilometrin välein, kolmannen mennessä päätin sitten vaihtaa kaikki loputkin. Eli minun kokemuksella (ja foorumeita lukemalla) kaikki puolat kannattaa vaihtaa kun niitä alkaa mennä, ainakin omasta mielestä näin toimien pääsee helpommalla kun tuon tekee kerralla kuntoon.

Vanhasta vikakoodista tuo ilmoitus ei varmasti johdu mutta saattaahan tuonne tietokoneelle jokin vanha koodi jäädä jonka lukijalla näkee.

Eikös tuon nyt selvästi huomaa jos puola menee? Eli jos puola on mennyt niin vedätettäessä ei voi olla huomaamatta tuota tärinää ja ravistusta joka koneesta aiheutuu 8) Jos ei koneen vedoissa ole mitään normaalista poikkeavaa niin sitten tuo antipollution -herja aiheutuu jostain muusta.

.. Eipä tätä vissiin ole luotu näin koville pakkasille.. ...

Oletkos ihan tosissasi? :) Ei kyllä varmasti ole meillä sellaisia pakkasia, että kunnossa olevalla V6:lla (tai muullakaan Peugeotilla) ei pärjäisi 8)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #27 : 24.01.2014, 21:04:17 »
Moottorissa on neljä lambda-anturia. Koodien lukeminen ja sitten vasta osien vaihtoa  ;). Tuo moottori rollaa vioistaan, eli on melko helppo katsoa, missä mättää.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 867
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #28 : 27.09.2017, 20:50:31 »
Auto: 2004 407 3,0 V6 (ES9A, 222 000 km).

Eräs tutun auto 407 ei startannut ja poltti paukahdellen pakoputkessa. Etummaisen nokka-akselin sakarapyörä siirtynyt ajoituksestaan. Moottori lähti käyntiin asentotunnistimen pistokkeen irroituksella. Korjauksena sakarapyörän asennus iterointimenetelmällä 36 asteeseen. Kaksi hitsitäppää migillä sakarapyörään. Helppo korjaus nokka-akselia purkamatta, pelkällä metallisen venttiilikannen irroituksella ja silikonitiivistyksellä  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HarryH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 407 - Depollution system faulty (V6)
« Vastaus #29 : 20.01.2018, 18:27:11 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Executive (ES9A, 225 000 km).

Tuli tuo Depollution hälytys ja ilmoitus ajossa ja jäähdytyspuhallin pyörii täysillä. Kuinkahan nuo kuuluvat yhteen? Tuskin on aikaisemmin edes pyörinyt. Tuo yhdistelmä edellyttänee huoltoliikekäyntiä ja mitähän sitten?