Auto: 2006 407 SW 1,8 (EW7A).
Omasta paloi molemmat rekisterikilven valot ja kuinka ollakaan etuvalojen korkeudensäätö lopetti toimintansa. Se kyllä säätää uuteen asentoon (tai ainakin sinnepäin) kun tarpeeksi monta kertaa laittaa valoja päälle. Tekee joka kerta pienen nytkähdyksen. Myös säätimen merkkivalo oli pimeänä, mutten muistanut katsoa alkoiko palaa kun oli toimivat rekisterivalot.
Sen verran varmistelin että jos laittaa ehjän polttimon edes jompaan kumpaan polttimokantaan, säätö toimii.
Ja polttimon muovikuvun irrotus oli äärimmäisen yksinkertainen toimenpide kun sen tietää (suorastaan naurettavan helppo aiempiin yrityksiini verrattuna). Ainakaan mulla ei tarvinnut mitään taitettuja ruuvareita tms. Asia selvisi kun sain ensin survottua kertaalleen kuvun pois ja vähän aikaa katselin ja mietiskelin.
Kuvun kiinnitysnykäset on kuvun päissä, kuvun sisäpuolella. On aika pienet, mutta teräväkulmaiset. Työnsin T10 Torx-ruuvarin kuvun toisen pään reikään (väljä sovitus) ja käänsin ruuvarin kahvaa kuvun keskelle päin, jolloin ruuvarin varsi otti kuvun uloimpaan kulmaan vastaan ja kuvun reiässä oleva ruuvarin kärki levitti kuvun päätyä ulospäin ja lukitus napsahti helposti auki.
Jos ruuvarin (tai muun tapin) kärki olisi tiukka kuvun reikään, saattaisi reiän ympärys napsahtaa halki? Kovaa ei tietenkään saa vääntää, koska ainakin mulla irtosi helposti pienellä vääntämisellä. Liikaa vääntämällä hennon näköinen reiän ympärys saattaa lohjeta.
Jos pohjan haluaa irti, se onnistunee päädystä tiivisteen ali painamalla jollain ohuella ja tukevalla, esim. ohuen taitetun ruuvarin päällä, mutta viisaampaa lienee ensin irroittaa kupu.
Kuvia tulee lähipäivinä, jos niistä olisi jollekin apua.
TEMP_ARKISTOON