Kirjoittaja Aihe: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)  (Luettu 8477 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Simon Le Bon

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 35
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #30 : 04.10.2018, 08:40:35 »
Itsellä 307sw 2006. Juurikin eilen katsoin lämpömittaria. 70 ja 90 välillä on kaksi viivaa eli eivät voi olla tasakympeillä?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #31 : 04.10.2018, 10:34:13 »
Yp voisi muokata otsikkoa. Ei lukemamme perusteella ole kyse ylikuumenemisesta.
 :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

kesamies

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #32 : 04.10.2018, 10:56:36 »
Ai, oon tainnu kattoo vääri  :D hetken pääst leima aika varattuna joten vilkuillaan tarkemmin viivojen määrää

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #33 : 04.10.2018, 12:00:17 »
Lämpötilan seilaamista tyhjäkäynnillä voi loiventaa 206:ssa kytkemällä ilmastointi päälle. Flekti pyörii tuolloin kokoajan. Muuten se humppaa lämpimillä keleillä 90-95c väliä tyhjäkäynnillä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

kesamies

  • Vieras
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #34 : 04.10.2018, 13:18:11 »
Mulla ei ole kuin yksi viiva 70 jälkeen ennen 90 vai onko 70viiva tuo valkoisen alueen yläpään viiva? Jolloin 80 viivaa ei olisi ollenkaan

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 307 - Moottorin käyntilämpötila (TU5JP4)
« Vastaus #35 : 07.02.2019, 14:48:27 »
Auto: 2005 307 Wagon 1,6 (NFU, TU5JP4, 288 000 km).

Joko oma auto on ollut tehtaalta asti rikki tai on asennettu joku tuollainen 82...83 termostaatti koska siinä lämpötila pysyy. Tai noh, sanotaan 85 välillä. Joskus kesällä nousee käymään 90 ja viime kesänä liikennevaloissa ylikin mutta sitten lähtee putoamaan tuonne "normaaliin" tasoon. Luultavasti termostaatti toimii. Olen kyllä harkinnut vaihtavani 90 termostaatin ja se on ollut hyllyssä jo useamman vuoden odottamassa. Tammikuussa on ollut aika arktisia lukemia kun pakkaset alkaa 3 kanssa. Silti lämpöä on mielestäni riittänyt kajuuttaan mikä on ollut osin syy tuohon etten ole termostaattia vaihtanut. Tämä mötti on hieman ärsyttävä ilmata. Täytyy katsoa jos kesällä hihnan ja vesipumpun vaihdon yhteydessä päivittäisi tuonkin.