Tätä ihmettelin itsekkin, että eivätkö he oikeasti tarkista siellä mitään, vaan vaihtavat osan arvalla asiakkaan kustannuksella. Kun osa on kiinni, niin sitä ei voi enää palauttaa. Sen verran kuitenkin luottaa isoon huoltofirmaan, että uskoisi siellä olevan sen verran asiantuntevaa porukkaa, että tarkistavat, että onko osa varmasti rikki, eivätkä laita vain ehjää ehjän tilalle.
Itsellä on niin hektinen aikataulu, että ei kerkeä hirveästi kotona autoa korjailemaan, kun ei ole lämmintä talliakaan, niin pakko luottaa näihin korjaamopalveluihin. Harmittaa, jos oikea vika ei selviä, vaan osia vain laitetaan vuoronperään kiinni ja arvuutellaan. Vähän ihmetytti lambda-anturin rikkoutumisen tyrmääminen, että se ei kuulemma aiheuta mitään tällaisia oireita autolle. Täältä foorumilta olen kuitenkin lukenut vastaavia kokemuksia. Myös MAP-anturiin ei tahdottu uskoa mitenkään, että se aiheuttaa mitään tuollaista. No, pakko luottaa ammattilaisiin ja ylistää firmaa, jos osuivatkin oikeaan!
Auton oireista vielä sen verran, että vaikka tyhjäkäynti onkin vähän pätkivä ja pomppiva, niin auto ei kuitenkaan sammu tyhjäkäynnillä esim. valoissa. Valoista lähtiessä/kiihdyttäessä alkaa se tuskallinen nykiminen, joka jatkuu aina, kun on alle 2000 kierrokset ja lieventyy, kun menee siitä yli. Auto myös lähtee aina hyvin käyntiin, ensimmäisellä yrittämällä. Kylmällä koneella auto ei siis oikein pahemmin oireile (nykiminen katoaa), mutta tyhjäkäynti pysyy pomppivana/pätkivänä. Kun kone lämpiää, niin ajaminen on suoraan sanoen aika helvetillistä.