Kirjoittaja Aihe: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto  (Luettu 8476 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

soppa

  • Vieras
307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« : 31.03.2015, 21:27:00 »
Auto: 2006 307 SW 1,6.

Eli diagnoosi ilmastoinnin toimimattomuuteen: lauhdutin vuotaa. Kysymykset:

1. Mistä olette tilanneet noita lauhduttimia?
2. Onko lauhduttimelle jokin koodi? Katsoin, että on pitäisikö olla WITH DRYER? Vai ei?
3. Onnistuuko vaihto itse tehtynä?
4. Jos onnistuu niin saisinko ohjeita?

En millään viitsisi maksaa huoltoon 450 e vaihdosta ja kylmäaineen täytöstä.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #1 : 31.03.2015, 23:25:03 »
Mister-autosta saa edukkaasti. Tai jos on aikaa kyttäillä niin ebaysta vielä edukkaammin. Vaihto on helppo homma, jos perus työkalut pysyy käsissä. Serviceboxita kannattaa tarkastaa VIN-numerolla varmasti oikea osa.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 145
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #2 : 01.04.2015, 07:16:45 »
Mulle merkkihuolto tilasi tarvikkeena osan, vaihtoi sen ja täytti järjestelmä, kokonais hinta oli vähemmän kuin alkuperäisen lahduttimen lähtöhinta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

soppa

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #3 : 02.04.2015, 13:05:19 »
Edit. VIN-numero siis valmistenumeron perusteella. Mister-autosta näytti saavan halvimmillaan n.90€ uuden.

Mites, kun olette noita vaihtaneet niin miten olette kuivatuksen hoitaneet vai hoituuko tuo täytön yhteydessä jossain pajassa? Eli eikös tuollakin ole kompurassa jotain kosteuden poisto "rakeita"? Mites niiden uusiminen?

« Viimeksi muokattu: 02.04.2015, 13:17:44 kirjoittanut soppa »

hmmterve

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #4 : 16.11.2015, 14:18:10 »
Mulle merkkihuolto tilasi tarvikkeena osan, vaihtoi sen ja täytti järjestelmä, kokonais hinta oli vähemmän kuin alkuperäisen lahduttimen lähtöhinta.

Vaihtoivatko pelkän kennon vai koko lauhduttimen? Minkä verran tuo tuli maksamaan ja missä huollossa? Tiedustelin asiaa yhdeltä huollolta ja he sanoivat, että kannattaa vaihtaa koko lauhdutin kerta kenno vuotaa kylmänesteet pihalle.

Hinta-arviota olen nyt saanut parista huollosta ja ovat siellä 400 euroa tai enemmän huollossa tehtynä. Ei hirveästi kiinnostaisi tuommoista summaa maksaa, niin haen tässä nyt halvempia vaihtoehtoja :)

Lisäksi: voiko esim. kompura tai jotain muuta arvokasta hajota jos tuota ei korjaa? Lämmintä ilmaa tulee ihan normaalisti tällä hetkellä, mutta kylmää ei.

Service boxista löytyi VIN-numerolla vaihtoehdot 1330 W4 ja 1333 88 lauhduttimille, eli nuo kaksi mallia ovat vissiin yhteensopivia?
http://public.servicebox.peugeot.com/docapv/affiche.do?ref=T6F113A25A&refaff=T6F%201%2013A25A&idFct=FCT0512

soppa

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #5 : 16.11.2015, 14:41:28 »
Itsellä maksoi itse tehtynä kenno+lauhdutin (käsittääkseni samassa, korjatkaa jos väärin) 80€ + ilmastoinnin täyttö 65€.

En lähtisi maksamaan mihinkään liikkeeseen jos vain lenkkiavain ja räikkä sopivilla hylsyillä pysyy kädessä. Säästää aika PALJON!!

hmmterve

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #6 : 16.11.2015, 18:38:31 »
Taidan tehä silleen, että tilaan tuon uuden lauhduttimen (6455GH) itse ja pyydän huollon tyyppejä asentaa sen, niin saa jonku takuun sille työllekkin.

Näyttää käyvän aika nopeasti sen vaihtaminen, niin sais sit vähä halvemmalla.

tuna

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #7 : 06.07.2017, 09:17:57 »
Auto: 2006 307 SW 1,6 (TU5).

Mites kun itse tehneiden kommenttien mukaan vaihto on yksinkertainen homma; hyvä juttu sinänsä kun on yksinkertainen mieskin, mutta mikä on helpoin reitti maaliin? Kuulemma puskuria ei tarttisi purkaa ja kenno lähtisi helposti yläkautta, ja päältäpäin kattoen näyttääkin siltä että syyläriä taaksepäin kallistamallahan reitti on vapaa, mutta miten syylärin saa vapautettua ripustuksistaan ja pois tieltä?
« Viimeksi muokattu: 06.07.2017, 09:55:36 kirjoittanut tuna »

tuna

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #8 : 10.07.2017, 10:46:40 »
Vastaan itselleni jos joku muu noviisi joskus sattuu ihmettelemään samaa. Syylärin pidikkeet pitäisi saada irti sopivan pituisen jatkovarren päässä olevalla torx-kärjellä, kun raottaa mustaa muovireunusta jossa olevassa aukossa konepellin salpa asustaa. Neljän muoviniitin irrottaminen tästä muovireunuksesta sallinee riittävästi liikuntaa jotta avaimella/vääntimellä pääsee ruuveihin käsiksi. Näin toivon mukaan, katotaan miten käy...

lassir

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #9 : 24.07.2017, 15:19:40 »
Jouduin lopulta irrottamaan syylärin, koska lauhduttimen letkuliitännät eivät antaneet periksi, varsinkin alempi on ahtaassa paikassa vielä. Letkujen irrotus oli syvältä, alaletkun kiinnitysblokki oli lopulta pakko leikata taltalla irti kennostosta, jotta siihen pääsi kunnolla käsiksi, aikaa letkuihin meni enemmän kuin koko muuhun hommaan. Lauhduttimessa oli komea reikä keskellä ja toinen alakiinnike oli irronnut kennostosta.

Littleberry

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #10 : 28.07.2017, 20:07:49 »
Auto: 2005 307 SW 1,6 (TU5JP4).

Hei!

Itsellä sama homma edessä, mutta vähän on epävarmaa tuon kuivaimen suhteen. Onko näin että kuivain tulee lauhduttimen mukana, vai pitääkö se tilata erikseen? Eikös se kuitenkin majaile siinä kennon toisessa päässä?

Littleberry

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #11 : 29.07.2017, 13:17:52 »
Service boxi antoi osan numeroksi 6544CY. Erillistä numeroa kuivaimelle ei siitä löytynyt. Joka tapauksessa pistin tilaukseen osan jossa kommenttina oli  "with dryer". Toivottavasti tulee oikein

lassir

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #12 : 04.08.2017, 13:11:02 »
Mulla ainakin tuli kennon mukana (sellainen putkilo toisessa päädyssä). Tilasin aika summassa Autodocilta Saksasta, 78 e kampiakselin asentotunnistimen kera. Kenno oli pari senttiä pidempi (kun en tarkistanut ensin), joten jouduin leikkaamaan pienen kaistaleen muovikehystä pois. Nyt istuu paikoillaan ihan hyvin.

Littleberry

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #13 : 17.08.2017, 11:59:19 »
Lauhdutin tuli Mister-Autosta täydellisenä, jopa kylmäaineputkien tiivisteet oli mukana. Meni ongelmitta paikoilleen ja nyt on loppukesän helteitä viilennetty jo reilu viikko  :)

Jyrsi 307

  • Vieras
Vs: 307 - Ilmastoinnin lauhdutinkennon vaihto
« Vastaus #14 : 18.08.2018, 07:13:42 »
Auto: 2006 307 1,6 (TU5JP4, viistoperä).

Ilmastoinnin lauhdutin vuotaa testissä. Onko vaikea vaihtaa itse ja kannattaako vaihtaa letkut samalla? Mistä olette ostaneet lauhduttimen? Ajattelin autodoc.

Kiitos.

Petri