Kirjoittaja Aihe: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)  (Luettu 3044 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaipuu

  • Vieras
407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« : 28.11.2015, 07:25:43 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi (227 000 km).

Moottorin lämmetessä tulee runsas pakokaasun haju sisälle, ajaessa ei haittaa koska ajoviima vie sen pois mutta auta armias kaupunkiajossa. Kuolee myrkytykseen hyvin pian. Elikkä nyt kun ilmat viilenivät niin ajonaikainen lisälämmitin yritti pari kertaa yskäistä itseään käyntiin mutta enää ei edes yritä. Otin auton nosturille ja tutkailin mahdollisia vuotoja pakoputkessa, ei ollut. tosin pohjamuovia en ottanut pois ja sieltä tarkastellut. Öljy tmv. vuotoja ei ole joten siitäkään ei johdu. Voisiko johtua tuosta lisälämmittimestä, en tosiaan tiedä. Kun ajon jälkeen ajaa parkkiin ja sammuttaa auton voi käryn haistaa vielä ulkonakin. Tosiaan ulkoisesti ei näy mistään käryä kun pellin alla tsiigailee taskulampun kanssa auton käydessä.

Toivottasti näistä tuntomerkeistä jotain apua, haulla en löytänyt ratkaisua ongelmaan.

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #1 : 28.11.2015, 09:28:15 »
Ruiskusuuttimet ovat löystyneet.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #2 : 28.11.2015, 09:30:25 »
Ruiskusuutin löysällä tai tiiviste mennyt rikki suuttimesta. Uusi pian ja samalla kertaa on vaihdettava uudet öljyt ja öljynsuodatin.
Peugeot 3008 hybrid

antsu

  • Vieras

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #4 : 28.11.2015, 11:57:42 »
Myös egr voi vuotaa.

SEL

  • Vieras
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #5 : 28.11.2015, 12:07:33 »
Pakoputken jousto-osa vuotaa. Tarkista onko siinä mustuneita kohtia, jos on niin vaihtoon.

kaipuu

  • Vieras
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #6 : 04.12.2015, 06:10:59 »
Eilen kattelin sitten tuon egr:än ja jousto-osan,ne kunnossa mutta kun otin sen pienen suojamuovin koneen päältä niin tosiaan siellä suuttimien ympärillä öljyä aika mukavasti, eli vika ilmeisesti siinä. Mites ihmeellinen työ nuo suuttimet ja tiivisteet olisi itse vaihtaa kun ei nyt mitään ihme mekaanikon taitoja ole? Vai meneekö ihan kiristämällä ja jos niin mihin momenttiin? Tarvitseeko vaihtoon erikoistyökaluja tmv? Niin ja onko tietoa mitä tuollaisesta työstä korjaamolla otetaan jos vaihdattaisi siellä?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #7 : 04.12.2015, 08:12:01 »
Ei ole öljyä, vaan polttoainetta. Kyllähän sitä voi kiristää koittaa itsekin, mutta vaihtaminen kyllä mekaanikon homma, tosin kiristäminen tuskin auttaa. Suuttimen irrotus aina vähän arpapeliä miten lähtee irti, 1-3 h jos kaikki tiivisteet vaihtaa samalla kertaa. Tiivisteet ei montaa euroa maksa. Öljyt ja suodatin kannattaa vaihtaa korjauksen jälkeen. Täältä foorumilta löytyy vanhojakin keskusteluja aiheesta varmasti.
« Viimeksi muokattu: 09.12.2015, 15:29:49 kirjoittanut ToniL »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

tmex

  • Vieras
Vs: 407 - Pakokaasun haju matkustamossa (DV6)
« Vastaus #8 : 04.12.2015, 09:51:27 »
Tuo polttoainesuuttimen juuritiiviste jos vuotaa se kannattaa nopsaan korjauttaa. Mulla meni kolmesta suuttimesta, 200-300 tkm välikössä. Ne pelotteli korjaamolla että jos tätä remppaa siirtää se suutin jumiutuu niin pahoin että ei sitä saa irti kuin kahden päivän liuotuksella.