Meinaatko että sylinterikopan (heti ylhäällä siinä moottorin kannessa) tiivisteestä on valunut öljyä? No sitten sitä voi olla sytytystulpillakin. Hyvin yleinen ominaisuus. Se tuskin ratkaisee ongelmaa, mutta jos sen tiivisteen vaihdat itse, on se kannen aluslevykin ehdottomasti nostettava nätisti mukana. Muuuten on riski, että siitä välistä tiputat väliholkit moottorin sisään... Suosittelen viemään pajalle, niin saattaa ratketa nämäkin viat parhain päin.
Kannentiiviste on sitten eriasia ja paljon kalliimpi juttu. Siitäkin täällä löytyy juttua ja myös googlaamalla. Jos esim. hävittää jäähdytysnestettä ja jäähdytysjärjestelmään syntyy liikaa painetta ja kuplimista voi epäillä kannentiivistevikaa. Jos autossa ei sitä vikaa ole ikinä ollut, ei se olis mitenkään epätavallinen vika tuon ikäisessä. Kannattaa katsoa onko jäähdytinnesteet kirkkaita vai onko seassa öljyä ja päinvastoin. Nuo on vaan niitä asioita mitä kukatahansa voi tarkistaa itse.
Sytytystulpat vaihdetaan ainakin 30 tkm välein (ellei harvemmin) ja saa niitä välillä vaikka puhdistaakin ja tarkistaa.
Noihin muihin kysymyksiin en osaa vastata tarkasti. 106:sta löytyy esim. Peugeotin Servicebox palvelusta nuo osien sijainnit. Sinne pitää vaan rekisteröityä.