Kirjoittaja Aihe: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)  (Luettu 5563 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

leepu

  • Vieras
207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« : 22.06.2016, 10:26:53 »
Auto: 2008 207 1,6 HDi.

Kyseiseen pösöön pitäisi ruveta vaihtamaan remmi ja romppeet. Onko valmiita merkkejä koneessa tai pyörissä, entä nokka-akselin tunnistimessa?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #1 : 22.06.2016, 11:01:43 »
Ei ole merkkejä, eikä tuota merkeillä ajoiteta. Lukitustapit tarvitsee että saa jaon täysin kohdalleen.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Laguna00

  • Vieras
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #2 : 22.06.2016, 11:04:16 »
Oliskohan tuossa saman tapanen DV6 kone kuin vastaavan vuosimallin 308:ssa?
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=76750.msg405452#msg405452
Tuon kanssa kun vaihto tehtiin, niin sai pyöritellä konetta jonkin verran että löysi yläkerralle lukitukset paikalleen sekä imu että pakopuolelle. Ihan vaan poranterät liipastiin lukitsimiksi. Eipä muuta tullut "kohdennettua" kuin noi ja sitten merkattiin alakertaan itte merkki jotta missä kohtaa se oli.
2 tekijää ei haitannu yhtään tekemistä. Oikeastaan suosittelen tekemään kahdestaan mieluummin kuin yksin. Helpompi katsoa noi lukitukset paikalleen toisen pyörittäessä konetta.

Edittinä: Niin ja tuossa mun pannussa, oli airtexin vesipumpussa tosiaan yksi pultinreikä, johon pultti teki itse kierteet. Näytti vaan vähän hullulta kun reikä oli pienempi kuin pultti, mutta pulttipa tekeekin kierteet itselleen ekalla asennuksella.

leepu

  • Vieras
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #3 : 22.06.2016, 12:00:35 »
Ok, niin piti laittaa että kampiakselin tunnistin, eikös näissä ole se kiekko mikä pitää irrottaa kampparista.

Laguna00

  • Vieras
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #4 : 22.06.2016, 12:39:44 »
Mahdatkohan meinata tuota kampiakselin hihnapyörän viereen tulevaa muovista liparetta. Sellainen siellä kyllä alakerrassa on. Mutta ei siinä osassa ole älyä. Se vaan estää hihnaa hyppäämästä kampiakselilla ns. yli..

leepu

  • Vieras
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #5 : 22.06.2016, 14:21:50 »
Kampiakselin päässä olevaa tunnistinrengasta, metallinen. Vastaa anturiin. Hätäinen kaverini kerkesi vatäistä sen irti ja eihän sitä nyt kukaan tiedä, että missä kohdalle sen pitää olla. Laitettiin paikoilleen, mutta auto ei käynnisty. Jo näytössä lukee economy mode active, saako millään ilveellä selville oikeaa kohtaa.

Laguna00

  • Vieras
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #6 : 22.06.2016, 15:09:47 »
Itselleni tuli tuossa myös "Economy mode active" ilmoitus ruutuun. Olin ropannut takavalojen sähköjä, polttanut lamppuja ja siirtänyt 2 kertaa autoa noin 10m matkan verran edestakaisin eikä muuta ajoa - akun lataus oli laskenut sen verran matalaksi, että auto halusi säästää sähköä ja siitä tuo economy mode. Mä veikkaan että tää ilmoitus tulee teille nyt siksi, että on startattu tarpeeksi useasti jotta hehkut ja starttaus on syönyt jännitteen alemmas kuin mistä järjestelmä tykkää.

Nyt mun täytyy nostaa kädet pystyyn tuon kuvaamasi renkaan kanssa. Ei tietoa siitä.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #7 : 22.06.2016, 15:10:20 »
Jos kaikkia akseleita ei lukita tapeilla ei ajoitusta saa täysin oikeaksi, vaan hihnaa kiristettäessä ajoitus hieman muuttuu. Tyypillisesti tosin alle puoli hammasta mutta kuitenkin. Tätä varten nokka-akseli ja kampiakseli on molemmat lukittava ja moottorista riippuen joko vapautettava nokka-akselin hihnapyörä tai vastaavasti kampiakselin hihnapyörä (väljä kiilaura) joka kiristetään vasta kun hihna on paikoillaan oikeaan kireyteen kiristettynä. Näin saadaan ajoitus täysin oikeaksi. Oliko tuossa triggeripyörässä ajoitustapin paikka? Joissakin on siinä reikä ja sillä löytyy oikea asento.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #8 : 22.06.2016, 15:11:33 »
Economy modesta löytyy keskustelua haun avulla, mutta siis ihan normaali virransäästö ominaisuus niinkuin päättelitkin.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

amkorho1

  • Vieras
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #9 : 30.10.2017, 17:14:20 »
Auto: 2008 207 1,6 HDi 90 (9HX, 205 000 km).

Pitää tehdä jakopääremontti. Mitä kaikkea sinne pitää vaihtaa? Tuleeko noissa jakohihnasarjoissa, jotka sisältävät vesipumpun, kaikki tarpeellinen paitsi apulaitehihna? Onko Gates-jakopäähihnasarja laadukas?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 207 - Jakohihnan vaihto (HDi)
« Vastaus #10 : 30.10.2017, 17:56:46 »
Jakohihnasarjassa tulee mukana kaikki tarvittava, tietysti jos kampi- tai nokka-akselin stefoja haluaa vaihtaa niin ne pitää ostaa erikseen. Jos autossa on kampiakselilla värinävaimennettu moniurahihnapyörä niin sen kunto kannattaa tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa moniurahihnan vaihdon yhteydessä, myös moniurahihnan kiristin- sekä ohjainrulla kannattaa vaihtaa samalla. Gates on laadukas valmistaja.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’