Jakohihna pois -- venttiilikopat pois -- nokka-akselipukkeinahan toimii yhtenäiset ns. välikannet, ne tasaisisesti pultteja löysäten pois -- nokka-akselit pois --- sen jälkeen venttiilinnostimet saa pois ja uudet tilalle. Uudet nostimet voi halutessaan ilmata: Laita purkkiin moottoriöljyä niin että nostin uppoaa öljyyn ja painele nostinta, painaen samalla nostimen takaiskuventtiiliä neulalla. Tämä kuitenkin oikeastaan turhaa, koska kyllä ne ilmaantuu itsellään melko nopeasti käynnistyksen jälkeen.
Sitten kun nostimet on tilassaan, voitele painimien päät ja aseta nokat paikalleen, välikansien kiristys taas tasaisesti ja oikeaan momenttiin. MUISTA PUTSATA KANNEN JA VÄLIKANNEN TIIVISTEPINNAT ERITTÄIN HUOLELLISESTI RASVANPOISTOAINEELLA JA KÄYTÄ KUNNOLLISTA TIIVISTELIIMAA kun kasaat. Mikään ei ota sieluun kipeää niin lujaa kun rempan jälkeen huomata että välikansien välistä tursuaa öljyä tulppakaivot täyteen
EW -koneessahan on sitten mahdollisuus ryssiä pakonokan ajoitus kun laitat tappeja paikalleen: Muovikopassa on n. 20 astetta ennen oikeaa ajoitusreikää tapinmentävä kolo (BTDT), oikea reikä katsoa moottorikohtaisesti HUOLELLISESTI oikein. Samaten imunokan suhteen pystyy kyllä ryssimään, joten noudata TEHTAAN ja NIMENOMAAN tehtaan kuvaa. Autodatassa oli ainakin EW10J4S -moottorin kohdalla mukavasti yhdistelmä eri EW -koneiden jakopäästä ja sen ansiosta aikoinaan sahasin viikon verran konetta käyntiin ihmetellen että mikä helvetti tässä nyt on.
ELI ENNEN NOKKIEN PURKAMISTA, KATSO JA MERKKAA TARKASTI OMILLA APUMERKEILLÄ NOKKAPYÖRIEN OIKEA ASENTO!
Tuossa vähän osviittaa niistä sekavista ajoitusmerkeistä, kuvassa EW10J4S -moottorin (206 RC) kansi
Pakonokan suhteen HUOM: Tuossa kuvassa mainittu "oikea reikä" koskee nimenomaan EW10J4S -moottoria, tarkistettava vielä muissa moottoreissa, mikä on oikein niissä, helppoa, eikö?
^Yllä olevasta kuvasta näetä ne välikannet ja niiden kiinnityspultit, jotka on nokkapukkien kohdassa.