Kirjoittaja Aihe: 406 - Tehottomuus (HDi)  (Luettu 3245 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

plagu

  • Vieras
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #15 : 25.01.2016, 08:38:00 »
Miten kuvittelet että se öljykalvon suihkiminen siihen anturin päälle ainakaan asiaa mitenkään auttaisi?

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #16 : 25.01.2016, 08:51:04 »
Tarkotti vissiin suihkia sitä öljyä turbon solenoidin luistimeen?
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #17 : 28.01.2016, 19:47:16 »
Nyt on käytetty IMM vaihdettu ja autostahan tuli oikein pirtsakka ja reagoi kaasuukin heti. Vanhastahan löyty suurennuslasilla ja taskulampun avulla katkennut lanka. Osaakos joku sanoo,että mikä koodi vois olla toi seuraava kun nyt ei oikein taida olla vaihtoehtoja joka sitä vikadoodia sytyttelee. Ei löydä google vastausta niin nyt tarttis apuja jostain joka pääsee noihin koodeihin käsiksi. Eli -04004 unknow fault code. Käyn kyllä vielä luetuttaan ja koitetaan poistaa mutta just nyt on rahalle parempaakin käyttöä kuin rahottaa korjaamoa.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

hartsa72

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #18 : 13.02.2016, 16:01:24 »
Merkkikorjaamolla käyty ja se tuntematon koodi olikin sitten EGR:n magneettiventtiili. Ihme jos sitä herjaa kun piuha ei ole kii, eikä koko EGR toiminnassa. Mutta tuolla kun kävin kuittauttaan niin vikavalo ei ole sen jälkeen palanut. Autolla on nyt muutama päivä ajeltu. Sanoivat, että sen takia antaa automaattisesti ilmamassamittaristakin koodin.
406 2.0 HDI 80kw -04
Ainoa heikkouteni on ääretön nopeuteni..

Sileeni

  • Vieras
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #19 : 19.08.2018, 16:00:50 »
Auto: 2004 406 Coupe 2,2 HDi.

Elikkäs kuukauden verran kohta paininut pösön kanssa paikallisen pienen korjaamon kanssa. Osat osaan vaihtaa ja hitsauksen taidan, mutta tämä ongelmanhaku on sitten asia erikseen. Itseltä löytyy delphin ja autocomin testerit. Harkitsen vahvasti uudemman autotalliläppärin sekä wow snooperin hankkimista näiden lisäksi.

Kaikki alkoi kun ajoin rajussa ukkoskuurossa mökkitiellä. Salamaa löi ja vettä tuli taivaan täydeltä ja niin isoja rakeita, että ihmettelen kovasti, ettei lommoja tullut. Tiellä oli muutama isompi lätäkkö. Auto hyytyi. Paikallaan jaksoi kiertää 4000rpm, mutta kykintä luistattamalla jaksoi liikkua n.10 metriä kerrallaan ennenkuin taas hyytyi. Kerran pölähti hieman sinistä savua ja sen jälkeen pieni musta pilvi (auton alta vuotokohdista, takapöntöstä ei tullut juuri mitään.), jonka jälkeen jaksoi taas edetä. Tätä ennen ei ollut muuta vikaa, kuin pakoputki vuosi turbon kiinnikkeestä ja haitariputki oli rikki. Tulin siihen johtopäätökseen, että joko vuotokohdasta saattoi päästä vettä putken sisään tai äkillinen viileneminen sai jotain aikaan hiukkasloukussa saaden sen tukkoon. Seuraavana päivänä toimi muuten normaalisti, mutta tehot edelleen hukassa. Jälkeen päin on vetänyt välillä paremmin ja välillä huonommin.

Nyt on pakoputki korjattu ja hiukkasloukku pesty. Tehot vieläkin hukassa. 2200-3000 kierrosalue kaikista tehottomin.

Autocomilla saan vikakoodit:

P1352 kuvauksena Valmistajalle ominainen.
P0380 -Lisälämmityksen virtapiiri, oikosulku akun + napaan
P0571 -Jarrukatkaisin, ei signaalia ( tämä tulee vieläkin vaikka jarruvalokytkin vaihdettu uuteen, eikä jarruvalot pala enää jatkuvasti.) satunnaisesti tulee esp vikailmoitus mittaristoon.
P2299 -Kaasupolkimen asennon signaali;kaasupoljin juuttunut. (tämän koodin sain tänään, aiemmin ei ole ollut vaikka parin päivän välein olen ajanut kylällä kierroksen ja lukenut koodit.)

Delphillä en löydä muuta kuin Jarrukytkin, pysyvä alusta - katkonainen.

Ennen hiukkasloukun pesua sain myös vikakoodin täydestä hiukkasloukusta. Uusi loukku tilattu, joten toivotaan sen vievän asiaa edes hieman eteenpäin.

Antipollution fault ollut satunnaisesti päällä ennen tätä ja tämän jälkeen. Tehot hukassa vaikkei mittaristossa pala mitään vikavaloja.

Aiemmin antipollution fault tullut päälle talvella pakkasilla jos on kiireessä käynnistänyt auton ennen kuin hehkutus valmis.

Onko kokeneemmilla foorumilaisilla ideoita, miten tämän kanssa edetään? Alkaa olemaan jo vähissä nämä dieselicoupet, niin haluttaisi vielä kunnostaa.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #20 : 19.08.2018, 20:56:01 »
Onko imuilmansuodatin kastunut?
Audi A4 Tdi Q

Miihhali

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 211
Vs: 406 - Tehottomuus (HDi)
« Vastaus #21 : 22.08.2018, 08:13:42 »
Hiukan vastaavia oireita + öljyn kulutus tuli aikanaan 2.0HDi:hin kun sillä ajettiin tulvaveteen ja ilmansuodatin imaisi itsensä läpimäräksi. Kone meni sitten vaihtoon myöhemmin.
Peugeot 307 SW HDi110 2003
Peugeot 605 2.0 16V "SV" 1996
Peugeot 607 2.0 HDi136 2007
purkuautot (407sw + 307sw + 605)