Ite ihmettelin, kun edes ruuhkaisissa parkkihalleissa mulle ei anneta tilaa peruuttaa ulos ruudusta, ja jonkun ajan päästä huomasin, että sehän johtuu siitä, etteivät peruutusvalot toimi. Sulake ja polttimot ok. Rupesin tutkimaan asiaa, ja joltain brittifoorumilta löysin vinkin, miten voi helposti, vaihdelaatikon valokytkintä irroittamatta päätellä, onko vika kytkimessä, tai jossain muualla:
Irroittaa valokytkimen sähköliittimen, ja tekee esim paperiklemmarista "sillan", jolla saa liittimen navat yhdistettyä toisiinsa. Tämä tekee saman, minkä peruutusvalokytkimen pitäisi tehdä. Eli jos peruutusvalo syttyy kun navat yhdistetään (sytytysvirta päällä), kytkin on viallinen. Jos taas ei syty, vika on jossain muualla, esim johdotuksessa tai maadoituksessa. Itsellä peruutusvalo syttyi, kun liitin navat yhteen, joten alkuviikosta haen uuden peruutusvalokytkimen.