Kirjoittaja Aihe: 508 - Takapenkkien irrotus  (Luettu 1703 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mica L

  • Vieras
508 - Takapenkkien irrotus
« : 14.04.2018, 19:43:25 »
Malli: 2014 508 SW Style.

Terve Pitäisi poistaa takapenkit farkusta (sekä istuin- että selkänoja). Löytyykö kokemuksia, ohjeita tai räjäytyskuvia miten edetä? Toki homma hoituu yrityksen ja erehdyksenkin kautta, mutta olisi tarkoitus tehdä homma mahdollisimman helposti, nopeasti  ja kustannustehokkaasti.

Auto tuli juuri pihaan ja purkutyö pitäisi tehdä viimeistään maanantaina. Eli rakentavat vinkit ja huomiot ovat parin päivän ajan enemmän kuin tervetulleita :)




Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Takapenkkien irrotus
« Vastaus #1 : 14.04.2018, 20:09:46 »
Istuinosan molemmilla puolilla, aikalailla keskellä istuinpaikkoja, on istuinosan lukitus. Lukitukseen pääsee käsiksi kun hieman raottaa istuimen etuosaa. Lukitus vapautuu painamalla keskellä olevaa muovilirpaketta kohti konttia ja samalla nostaa etureunaa ylöspäin. Istuinosan takaa löytyy osa selkänojan kiinnityspisteistä, loput löytyy kontin puolelta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Mica L

  • Vieras
Vs: 508 - Takapenkkien irrotus
« Vastaus #2 : 14.04.2018, 20:53:21 »
Hienoa Aksu, kiitos neuvoista!

Istuinosa on nyt irti ja kaikki selkänojan ruuvitkin jo näkyvissä kun purki takalaatikon lattipahvit pois.
Selkänojien kaatovaijereissakin näytti olevan kynnyskoteloiden kohdalla liitokset joista vaijerit saa katkaistua ilman työkaluja.

Nyt alkoi ilta hämärtää sen verran, että yritän nypätä nuo selkänojat irti vasta huomenna. Eikö tuohon keskiturvavyöhön rullaan mene lainkaan sähköjä? Siis eikö rullassa ole sitä paukkupatruunaa joka kiristää vyöt törmäystilanteessa? Jos ei niin purkutyöhän on todella helppo :) Joissakin autoissa on pitänyt kaivaa tuo rulla irti selkänojasta ja jättää se autoon, koska se on osa auton turvajärjestelmää ja se pitää jättää paikoilleen. Joihinkin automalleihin sai sellaisia huijausmokkuloita, mutta eivät oikein muutoskatsastuksessa enää hyväksy tuollaisia. Myös maahantuojat, kuten mm Volvo ei enää noita myy eikä myöskään suosittele niitä käyttämään.