Kirjoittaja Aihe: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus  (Luettu 3556 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Norssoni

  • Vieras
Auto: 2013 508 SW 2,0 HDi 163 (201 000 km).

Tervehdys uudelta foorumilaiselta!

Tuli tuossa pari viikkoa sitten hommattua kyseinen auto ja huomasin tuossa että etukaarista rapisee maalit melko huolella, on levinnyt jo pintapuolelle mutta näkyvässä ruostetta ei ole. Näyttäisin olevan tyypillinen oire, varsinkin valkoisen maalin kanssa joka itsellä sattuu olemaan.

Käytin näytillä maalarilla ja vaihtoehtona olisi irroittaa itse puskuri ja sen jälkeen viedä auto maalarille, taikka sitten irroittaa pelkät lokarit/kaaret ja viedä ne.

Kas kun maali on lähtenyt lokasuojan ja etupuskurin saumakohdasta, joten puskuri täytyisi irroittaa jotta korjauksen voisi tehdä kunnolla, huomasin myös että toisella puolella on helman ja lokarin saumasta maali lähtenyt, ajattelin siis että joko helmaa täyttyy pudottaa tai lokari irroittaa jotta saisi kunnolla korjatuksi kohdat.

Olisiko jollain foorumilaisella antaa joku pdf ohje tai vastaava lokarin irroituksesta? Tai joku vastaava mistä voisi nähdä missä kaikkialla ruuveja/pultteja sijaitsee. Etupuskurin irroituksesta kiinnostaisi myös, mikäli lokarin irroitus jää pois vaihtoehdoista.

Jos ajattelee, että lokarin irrottaisi, onko sen takaisin asentamisessa jotain huomioitavaa? Tarkoitan sitä että täytyykö mahdollisesti se sovittaa oikeaan kohtaan vai mahtaako se elää siinä yleensäkkään kovin paljoa?

Itselle mieluisin vaihtoehto olisi varmaan toimittaa pelkät kaaret maalarille, saisi samalla sitten korjailtua itse helmasta kiven hakkaamia jotka ovat kuralätkän alla, sekä samalla muutenkin katseltua onko jotain tarvetta korjailla sisälokarin takaa.

Kiitoksia etukäteen!


Alpo Kieppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #1 : 15.03.2019, 16:41:33 »
Sisarmalliin eli C5 Citikkaan teetin vastaavanlaisen lokasuojien maalaustyön takapuskurin maalauksen yhteydessä (parkkipaikkakolhu). En irrottanut lokasuojia, vaan auto kävi maalarilla. Väri on helmiäisvalkoinen. Juttelin maalarin kanssa ennen työtä aiheesta ja hän sanoi, että tuo helmiäisvalkoinen on haastava värisävy. Sitä vaikeampaa, mitä vanhemmasta autosta on kyse, koska värillä on taipumusta kellastua ajan myötä. Suoraan koodilla sekoittamalla ei saatu sävyä kohdalleen, vaan oikeaa sävyä piti hakea. Muut osat kiillotettiin samalla koneellisesti.

Lopputulos on värisävyn suhteen aika hyvä - itse huomaan eron, muut eivät. Puskuri on jotenkin huomaamattomampi johtuen ilmeisesti muodosta. Muutoin maalauksien lopputulos on laadultaan moitteeton. Ja nyt on sitten ruosteenestomassa sudittu kaariin ja roiskeläpät (omatekoiset kumilevystä leikatut, sapluunana käytetty 308:n alkuperäisläppien muotoa) ruuvattu paikoilleen sisälokasuojiin kiinni.

Eli kannattaa jotenkin yrittää löytää oikein ammattitaitoinen ja osaava maalari esim. muiden kokemusten perusteella.
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
ë-C4 Shine -22

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #2 : 15.03.2019, 20:08:09 »
Pääkaupunkiseudulla on yksi maalausliike, suosittelen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Norssoni

  • Vieras
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #3 : 16.03.2019, 13:09:34 »
Tiedossa on hyvä maalari kyllä, mutta lähinnä kiinnostaa miten paljon on maali mahtanut lokasuojan sisäpuolelta lähtenyt kun kerran vesi pehmittänyt sitä jo ulkopuoleltakin.

Entiedä onko tämä valkoinen joku helmiäissävyinen, mielestäni ei ole mutta olen miettinyt, josko siittä tulisi kuitenkin parempi jos koko auton vie maalarille ilman puskuria.

Täytynee käyttää sisälokarit pois ja kurkata jos sieltä näkyisi sisäpuolen maalin kunnon, maalarihan ei sinne taakse pääse maalaamaan kunnolla jos lokari ei ole irti. Toki voisihan sitä käyttää lokarinkin irti ja katsoa kunnolla takapuolen kunnon.

Kiitokset vastauksista.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2019, 13:13:27 kirjoittanut Norssoni »

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #4 : 16.03.2019, 15:40:50 »
Tuosta löytyy ohje puskurin irrotukseen: http://chomikuj.pl/Light03PL/PEUGEOT+508/508+-Demonta*c5*bc+zderzaka+przedniego,5641946819.pdf
Kieli on ehkä haastava, mutta josko kuvat riittäisi.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Norssoni

  • Vieras
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #5 : 16.03.2019, 17:00:28 »
Kiitos!

Kuvatkin helpottaa enemmän kuin ei mitään.

Lagunaharraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #6 : 21.10.2019, 21:08:18 »
Auto: xxxx 508 2,0 HDi 163.

Hei kaikille!

Kysymys kuuluu, onko näissä jotain kertakäyttö nippeleitä joita tarvii uusia joka kerta, kun osia irroittelee? Ja tarviiko puskuria repiä voimalla johonkin suuntaa sen jälkeen kun kaikki ruuvit on irroitettu?

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #7 : 22.10.2019, 06:34:52 »
Mitään ei tarvitse rikkoa ja jos joudut käyttämään voimaa teet jotain väärin.

Lagunaharraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #8 : 23.10.2019, 19:55:53 »
Okei. Entäs se tuulilasin reunalista? Miten lähtee?

iwontgofast

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #9 : 24.10.2019, 11:14:55 »
Voi ne puskurit olla kovastikin kiinni. FL 508iin asensin vetokoukkua ja takapuskuri oli vasemmalta puolelta takarenkaan vierestä kyllä lujaa kiinni. Toinen puoli lähti ihan vetäisemällä, mutta tuota en saanut irti samalla tyylillä millään irti. Ainakin maalipinta olisi haljennut jos olisin pistänyt tarpeeksi voimaa peliin. Sisälokarin välistä pääsin pitkällä ruuvarilla vääntämään lukituslirpaketta auki jotta irtosi. Muuten oli ihan palakakkua koko projekti.
Ex Pesoot: 405 1.6 GL -89   405 1.6 GLi -94   306 1.6 HB -99 
307 SW 1.6 - 04(x2) -05    308 SW 1.6 Hdi -10 
208 e-Hdi 92 M5 (paku) -13  508 SW e-THP 165 A6 -15
208 Puretech 110 A6 -16
Nykyiset: 508 Hybrid 225 (FB) -21   e-2008 GT -22

KS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #10 : 01.10.2020, 19:21:37 »
Auto: 2011 508 2,2 HDi 204 GT.

Lähteekö keulamaski mitenkä (helposti) irti.

PesoMies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #11 : 02.10.2020, 21:18:38 »
Onkohan mistä vuosimallista kyse (eli pre-facelift vai facelift)?

KS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Vs: 508 - Etulokasuojien, kaarien ja etupuskurin irroitus
« Vastaus #12 : 04.10.2020, 12:29:50 »
Ei lähde ilman puskurin irroitusta.