Kirjoittaja Aihe: 407 - Tuulilasinpesuri  (Luettu 20536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #60 : 24.11.2014, 08:13:55 »
Ei suihkua saa muuten nostettua kuin puhdistamalla/ostamalla suuttimet tai tarkistamalla letkun, mulla suihkuttaa juuri tuo 20cm alareunasta ja kovemmassa vauhdissa ikkunan alareunaan - mulla tosin letku vuotaa useammasta paikasta, onko kellään kokemusta saako letkun itse vaihdettua?
Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #61 : 25.11.2014, 12:13:54 »
En keksi syytä miksei sitä saisi. Tosin en tiedä kuinka helppoa se on, mutta konepellin osa on ainakin ihan helppo kun on äänieriste poistettu (saranan kohdasta en osaa sanoa). Ainakaan 2006-mallisessa perus 1.8 bensassa (Olympia) suuttimia ei tarvitse irroittaa jos niitä ei halua vaihtaa. Kannattaa varmistaa että letkussa on samanlaiset liittimet (tai sitten ei ole koska en tiedä onko vanhemmissa vuosimalleissa liittimet ??) kuin alkuperäiset. Saranasta eteenpäin menee letku jossain piilossa, joten joutuukohan Lokarin (= muovi pyöräkaivossa) irroittamaan?

Edellisellä sivulla on kuvia, ja kaavion mukaan jossain (vuosi)malleissa on yksi takaiskuventtiili, mulla on yhteensä kaksi, yksi molempien suuttimien yhteydessä.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 12:17:23, kirjoittanut vpera »
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #62 : 12.04.2015, 16:45:19 »
Kysytäänpä taas vaihteeksi onko joku tehnyt sellaista korjausta lasinpesimen suuttimiin/moottoriin/letkuihin että pesuri ihan oikeasti toimisi niin että sekä talvi että kesänesteillä tulisi vettä tuulilasin yläosaan asti. Ainoa ratkaisu lienee moottorin vaihto tehokkaampaan, suuttimien vaihto toisesta automallista tai letkujen/taka"isku"venttiilien vaihto toisiin. Itsellä ollut ko. ongelma eriasteisena uudesta alkaen. Just tuli 260'000km täyteen eikä ole itsestään, eikä suuttimen/takaiskuventtiilien vaihdollakaan ainakaan parantunut.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 386
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #63 : 12.04.2015, 16:56:14 »
letkuihin

Minulla murtui se alkuperäinen muoviletku. Leikkasin sen halki ja tungin kummatkin päät kumisen letkun pätkän sisään. Jaksaa suihkuttaa vettä ihan tuulilasin yläosaan asti.
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Alejandro

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #64 : 12.04.2015, 23:04:10 »
Minä vaihdoin uudet letkut koko matkalle niin ei minulla ainakaan auttanut mitään.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 350
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #65 : 17.09.2015, 23:50:22 »
Auto: 2006 407 Coupe 2,2 (EW12J4, 6-vaihteinen manuaalivaihteisto).

Paljonkos tonne säiliöön sopii ainetta? Coupen ohjekirjassa ei ole mainittu tilavuutta. Herjasi tietokoneessa aineen vähyyttä ja vajaan litran sain sinne sopimaan, jonka jälkeen herja poistui. Ei se nyt noin pieni voi olla... :-\
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #66 : 20.09.2015, 22:50:05 »
Arvio/-vaus noin 6L ?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #67 : 21.09.2015, 22:46:47 »
Ottaa sen takaiskuvenan pois siitä suuttimen likeltä niin ruiskuu kunnolla.
Tuohon nesteen vähäisyys mäkättimeen varmaan anturi rikki, itse tosin otin koko anturin pois käytöstä koska se idioottimaisesti huusi joka vedolla kerta olisi riittänyt.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 350
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #68 : 06.10.2015, 23:39:13 »
Herjasi tietokoneessa aineen vähyyttä 

Vika poistunut hiljalleen itsestään. Hyvä niin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

pwr-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #69 : 08.03.2016, 22:41:56 »
Nyt tuli puhdistettua suutin ja letkun pätkä. Kyllä rupesi toimiin loistavasti kuten täällä vinkattiin. Laitoin veteen likoomaan ja juoksutin vettä läpi ja puhaltelin letkuun. Suuttimessa oli ilmeisesti roskaa kun nuppineulalla rönkein, mutta nyt toimii. =)
Nykyinen: Peugeot 307sw Premium Plus -07
ex: Peugeot 307 xr -01, vw golf -97

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #70 : 12.03.2016, 11:52:14 »
Hyvä kun toimii. Ne lyhyet paikallaan ollessaan konepeiton sisään jäävät letkut pitää joissain vuosimalleissa purkaa koska niissä voi olla takaiskuventtiilit. Toinen mahdollisuus olisi jollain ohuella tikulla (esim ohut kuusiokoloavain) painaa vedentulosuunnasta nuo jousikuormitteiset venttiilit auki samalla kun työntää konepellin päältä ilmaa tai vettä vastavirtaan. Hankalaa yksin.

Helpointa väkertää nuo suuttimet käteen ja puuhastella niiden kanssa. Mahdollisesti vanhemmat mallit joissa takaiskuventtiili on mahdollisesti taaempana yhteisessä letkussa ovat sitten ehkä eri asia.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JoreK

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #71 : 01.02.2017, 08:34:32 »
Auto: 2005 407 SW 2,2.

Poikkasin pesulaitteen letkun sieltä konepellin kulmasta ja kokeilin pesuria,tulee todella heikolla paineella vesi. Oli aikomus vaihtaa letku säiliöltä lähtien mutta tulipa tenkkapoo kun ei letkuihin päässy käsiksi vaikka irroitin sisälokasuojan. Säiliö on siltikin rakenteiden sisällä eikä näy kuin alapää.Täällä oli kuva jossa se näkyy kokonaan mutta ei kyllä minun autossa. Onko joku vaihtanut säiliötä/moottoria ja onko moottoreissa ollu jotain vikaa? Eniten ihmetyttää toi säiliön irroitus miten se onnistuu ja vaihtaisin kyllä kaikki letkut ja suuttimetkin jos on varma että alkaa sitten toimimaan.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #72 : 02.02.2017, 23:40:01 »
Enpä muista lukeneeni kenenkään irroittaneen säiliötä. Joku on kyllä tainnut vaihtaa ainakin osan letkusta. Itse olen saanut pesurin toimimaan tyydyttävästi oikomalla letkun painuman siitä konepeiton kiinnikevarran seutuvilta ja putsaamalla suuttimia pari kertaa vuodessa. Siksi konepeiton alapuolen huopa on irrallaan varastossa.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

JoreK

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #73 : 03.02.2017, 08:38:33 »
Siinä konepellin kulmalla just oli reikä letkussa ja siksi poikkasin sen ja laitoin korjauspalan.
Ihmettelin vaan kun tuli niin huonolla paineella siihen kulmallekin asti saati sitten suuttimille ja sen takia meinasin vaihtaa koko letkun ja ehkä pumpunkin.

Ravenoki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 407 - Tuulilasinpesuri
« Vastaus #74 : 01.01.2018, 16:00:38 »
Auto: 2005 407 1,8 (EW7).

Miten porukka on saanut konepellistä sen äänieristeen irti? Yritin tuossa pihalla irrotella mutta ne mustat nappulat ei lähde irti.