Kirjoittaja Aihe: 407 - Öljymäärämittari  (Luettu 8916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #15 : 09.04.2017, 09:05:06 »
Moottorissa on erillinen öljyntason anturi ja se on varmaankin ikävästi hajonnut samalla hetkellä öljynvaihdon kanssa eli huonoa tuuria, tuskin muuta. Ilmoitus alhaisesta öljytasosta pitäisi hävitä itsestään kun öljyä on riittävästi eikä tuohon tarvita mitään merkkikorjaamossa käyntiä tai erityistä "kuittausta". Muistaakseni öljytason anturi sijaitsee koneen takapuolella (en nyt tosin ole ihan varma tästä) mutta joka tapauksessa ei tuota kovin helposti itse saa rikottua, käytänössä ei mitenkään.

Eipä tuossa oikein mitään muuta vikaa voi olla mutta vikakoodien luvulla asiaan varmasti saa lisää selvyyttä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #16 : 09.04.2017, 13:45:55 »
Liian suuri sattuma, toki mahdollista. Buuttaa auto ensiksi akunkenkä irti-menetelmällä. Paina sitten mittariston oikeanpuoleista nappia ja sitten virta päälle, jolloin huoltoilmaisin myös nollaantuu ja näyttää 30000.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #17 : 09.04.2017, 17:20:43 »
Mulla karsastaa liian puuhdasta öljyä muutaman tonni jälkeen pelittää
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #18 : 09.04.2017, 17:53:14 »
Aja kymmenisen kilometriä ja muutama starttaus.  Se näyttö ei nollaannu heti öljyn lisäyksen jälkeen.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #19 : 09.04.2017, 18:48:32 »
Mulla oli coupeessa anturin vihreä töpseli irti, kun auto tuli mulle. Oil -- näytti käynnistäessä. Öljyjä vaihtaessani huomasin, että töpseli irti. Varmaan PP-autossa jakohihnan vaihdossa jäänyt töpseli irti. Siellä jäi myös pyörän laakeri löysälle... >:(
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #20 : 09.04.2017, 19:24:24 »
Ihan hyvä varmaan hetki odotella ja katsoa palautuuko toiminta. Sinänsä vähän kyllä tuollainen käytös (odottelu tai liian puhdas öljy) kuulostaa hölmöltä koska ainakin V6:ssa (ES9A) ja 307:ssa (EW10A) tuo vähäisen öljyn hälytys poistui ihan hetkessä kunhan öljyä vain lisäsi yli vaaditun minimin... Voisikohan tuo anturi likaantua jitenkin ajan saatossa joka moista aiheuttaa..?

kaario

  • Vieras
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #21 : 09.04.2017, 21:05:08 »
Kiitos kommenteista! Muutamien starttailujen jälkeen huomasin, että öljyntasontarkastuspyyntö, vaikka se molemmille näytöille tulikin, ei enään jäänyt "pysyvästi" näytölle. ErrorLogissa (tai mikä se nyt nimeltään onkaan se auton oma lista) näkyi kuitenkin koko ajan.

30 kilsan ajon jälkeen, parkkihalliin pysäköidyttyäni, starttasin auton uudelleen samantien, eikä öljyntasonmittauspyyntöä enään tullut näkyviin. Auton errorlogista se oli myös poistunut. Ilmeisesti järjestelmä järkytyksestään oli toipunut. Seuraavalla startilla varmaankin sen sitten lopullisesti näkee. Juu, on outoa, että tuolla tavalla pitää oirehtia vaikka nythän sen tiedän :-).

On tämä foorumi todella hieno. Kiitos vielä kaikille.

Mielenkiintoinen tuo JPL:n "boottaus akunkenkä irti -menetelmällä"! Tarkoittanen menetelmää kun esim. akku vaihdetaan. Vaihdoin akun viime kesänä ja silloin juuri akunkenkä irti jne. ohjekirjan ohjeen mukaisesti. Autopa ei sitten suostunut käynnistymään kuin vasta seuraavana päivänä. Oikeni kuitenkin vaikka kyllä sitä ihmettelin.

Huoltoilmaisimen nollaus olisi kyllä hyvä. Ei tarvitsisi katsella väärää lukua vaikka kyllähän senkin kanssa pärjäisi. "Kenkä-boottaus" ja mittariston oikeanpuoleinen nappi alas ja virta päälle ->huoltoilmaisin nollaantuu ja näyttää 30000. Eikö sen pitäisi nollaantuessaan näyttää nollaa? Vai pyörähtääkö huoltoilmaisin seuraavan kilsan kohdalla ympäri, eli nollaan? Hieman kyllä hirvittää irrotella akunkenkää, sen verran stressaava oli viime kesäinen episodi :-|

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #22 : 09.04.2017, 21:13:33 »
Huoltomittarin nollaus ei vaadi akunkengän irroitusta, osamatkamittarin nollausnappi vaan pohjassa kääntää virrat päälle ja odottaa että taulussa juoksee luvut kymmenestä nollaan. Sen jälkeen mittari on nollattu, eli näyttää 30 000km mikä on siis matka seuraavaan huoltoon, tuo lukema siis pienenee taas lähemmäs nolla sitä myötä kun autolla ajetaan.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #23 : 09.04.2017, 22:30:32 »
Pääsääntöisesti nykyautoista ei missään tapauksessa kannata turhaan akkua irrottaa ellei siihen nyt jotain muuta välttämätöntä syytä ole, ei vaikka akun irrottaisi oikeaoppisesti. Akun irrotus kun ei edes mitään vikakoodeja sen suuremin poista ja vikakoodien poistoon on paremmatkin laitteet  :) Epäilen JPL:n tarkoittaneen tuolla akun kengän irrottamisella, että se saattaisi poistaa jonkin "härön" autosta joka palauttaisi tuon öljymäärän mittauksen taas toimintaan jos siinä jotain sellaista olisi ollut..?

miska75

  • Vieras
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #24 : 03.10.2020, 17:07:39 »
Auto: xxxx 407 2,0 (EW10).

Heippa! Olen suht uusi täällä foorumilla. En tiedä onko kysymykseni vähän tyhmä, mutta minkä takia tulee seuraavanlainen vikavao: ensiksi piippaa ja lukee "oil", sen jälkeen syttyy kuvan mukainen merkkivalo. Merkkivalo sammuu jossain vaiheessa ajon.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #25 : 03.10.2020, 17:22:14 »
Lisää sinne moottoriin öljyä.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

miska75

  • Vieras
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #26 : 03.10.2020, 17:27:19 »
Moottorissa on öljyä. Niin ja kyseessä 407 2.0 pösö bensakoneella.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #27 : 03.10.2020, 18:20:08 »
Kai johto on kunnolla kiinni ölynpaineanturissa ettei ole kontaktihäiriö?
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

miska75

  • Vieras
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #28 : 03.10.2020, 18:33:21 »
Moi! Jaaa no sitä en osaa sanoo. Oon sen verta kädetön näissä hommissa, etten tiedä missä sellanen piuha sijaitsee :D

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 407 - Öljymäärämittari
« Vastaus #29 : 03.10.2020, 20:25:25 »
Eiköhän löydy aika läheltä öljysuodatinta.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,