Kiitos kommenteista! Muutamien starttailujen jälkeen huomasin, että öljyntasontarkastuspyyntö, vaikka se molemmille näytöille tulikin, ei enään jäänyt "pysyvästi" näytölle. ErrorLogissa (tai mikä se nyt nimeltään onkaan se auton oma lista) näkyi kuitenkin koko ajan.
30 kilsan ajon jälkeen, parkkihalliin pysäköidyttyäni, starttasin auton uudelleen samantien, eikä öljyntasonmittauspyyntöä enään tullut näkyviin. Auton errorlogista se oli myös poistunut. Ilmeisesti järjestelmä järkytyksestään oli toipunut. Seuraavalla startilla varmaankin sen sitten lopullisesti näkee. Juu, on outoa, että tuolla tavalla pitää oirehtia vaikka nythän sen tiedän :-).
On tämä foorumi todella hieno. Kiitos vielä kaikille.
Mielenkiintoinen tuo JPL:n "boottaus akunkenkä irti -menetelmällä"! Tarkoittanen menetelmää kun esim. akku vaihdetaan. Vaihdoin akun viime kesänä ja silloin juuri akunkenkä irti jne. ohjekirjan ohjeen mukaisesti. Autopa ei sitten suostunut käynnistymään kuin vasta seuraavana päivänä. Oikeni kuitenkin vaikka kyllä sitä ihmettelin.
Huoltoilmaisimen nollaus olisi kyllä hyvä. Ei tarvitsisi katsella väärää lukua vaikka kyllähän senkin kanssa pärjäisi. "Kenkä-boottaus" ja mittariston oikeanpuoleinen nappi alas ja virta päälle ->huoltoilmaisin nollaantuu ja näyttää 30000. Eikö sen pitäisi nollaantuessaan näyttää nollaa? Vai pyörähtääkö huoltoilmaisin seuraavan kilsan kohdalla ympäri, eli nollaan? Hieman kyllä hirvittää irrotella akunkenkää, sen verran stressaava oli viime kesäinen episodi :-|