No niin hyvät Peugeot veljet. Voi tätä onnen ja riemun päivää. Nyt vihdoinkin huoltofirma sai Ranskasta asti, toimivan ja ko autolle erityisesti koodatun mediakeskuksen. Nyt se on jo asennettu paikoilleen ja toimii kuin uutena. Tosin vuoden 2012 asetuksilla, mutta karttaohjelmat on uusinta päivitystä.
Kaikki toimii, jopa pösönäppäin jolla sain kätevästi yhteyden Hollannin keskukseen joka ilmoitti mm täsmällisen sijaintini. Oli muuten mukava likka toisessa päässä, small talkit sujuivat jouhevasti ja toivotimme toisillemme hyvät päivänjatkot.
5,5 kuukautta tässä meni ja neljä turhaa huoltokäyntiä ja päivää. No minä sitten esitin reklamaation ja vaadin jotain korvausta. Kuluttajasuojahenkilö suositteli sen tekoa ja oli sitä mieltä, että jonkinasteinen korvaus olisi lain mukaan paikallaan. Auton myynyt henkilö lupasikin jo aikanaan, että kyllä jotain ilman muuta korvataan kun aikaa on mennyt noinkin kauan ja on aiheuttanut vaivaa ja kilometrejä. Sovittiin sitten aika jolloin myymälän esimies olisi myös paikalla sopiaksemme sopivasta kompensaatiosta. Jep. Esimies osoittautuikin oikeaksi asiakastyytyväisyyttä vieroksuvaksi ihmisraunioksi, jolla ensinnäkin käytöstavat ja asenne myyntityötä, sosiaalisuutta sekä kaupantekoon olivat erittäin alaarvoisella tasolla. Taisi myyjähenkilökin siinä sivussa hävetä silmät päästään. Ehdotti kuitenkin, että jos nyt jotakin edes kun meni jo vähän niinkuin lupaamaan. Esimies vaan mulkaisi ja sanoi, että polttoinekortin antaminen on sen verran iso, aikaavievä ruljanssi, ettei me siihen lähdetä. No minä siihen sitten, että kyllä minä nyt tähän asiaan jotain keksin ja lupasi, että joku muu saattaa palata asiaan. Siihen tyly tyyppi; se on sun oikeus, mutta tuskin menee läpi, kun se ei oo niinku meidän juttu.
No katsotaan nyt sitten. Olisin, jos asiallisesti homma ois edennyt, tyytynyt ehkä tuohon 50,- € polttoinekorttiin, mutta nyt laskettiin lakiossin kanssa, että vaatimus lähtee yli 500,-€ korvauksesta. Seuraan tilannetta