Kerrotaan tässä nyt ensimmäisen reilun 2 vko kuulumiset.
Katsastushan tuossa oli heti edessä, ei tietenkään mennyt läpi, alapallot edessä tietenkin väljät ja oikeaan suuntaan, siis tässä tapauksessa minulle väärään suuntaan välystä. Huomautus myös rikkinäisestä vetonivelen suojakumesta. Muuten ei mitään, pääsin tarkastelemaan alapuolelta alustaa. Siisti ja ruosteeton...
- Webasto toimii ja ei toimi... Tuossa lämpimillä ilmoilla lähti käymään, kun muutaman kerran käynnisti ja sammutti. Polttoaine pumpusta ei naksutusta tosin kuulu nyt. Kokeilin sulakkeet irroittamalla nollata vikamuistin, ei auttanut. Pitää tutkia kun saa nuo alapallot ja pääsee nosturille.
- Oikea takasivulasi on oikeasti teipillä ylhäällä! Pitänee ottaa pahvit irti ja tutkia...
- Kolina taka-akselista vähentynyt?! Kuuluu ajoittain, kun epätasainen alusta ja hiukan mutkaa tiessä. Katsastusmieskin etsi vikaa, mutta ei löytänyt.
- Näillä -27 pakkasilla oikeanpuolen peili jäi sitten lukitus asentoon, tai kääntyi kyllä käsin.
Tässä ostopäivästä lähtien on tullut lähes 2000km mittariin josta 1500km pidempää matka-ajoa. Kulutus kompuutterin mukaan 5,5l/100.
- Tuttava, jolla kokemusta sekä 407 että automaateista oli koeajon jälkeen sitä mieltä, että vaihteisto on loistavassa kunnossa! Muutoinkin ihmetteli auton siistiä olemusta.
- Sain moottorin moottorin vikavalon sytytettyä, lähdin risteyksestä hiukan äkäisesti samalla vasempaan kääntyen, p-a mittari oli jo pitkästi punaisella tuli ilmoitus: "depollution system faulty" Neljän..vai olikohan viiden käynnistyksen jälkeen vika nollaantui. Ilmeisesti oli vetää ilmaa polttoaine linjaan siinä kiihdytyksessä.
Tarkoitus oli kokeilla toimiiko BT OBD lukijani pösön kanssa. Pistokkeen suojaa irroittaessani, tietenkin samassa kädessä ollut palikka lipsahti käsistä ni ja kun tavoittelin sitä, nousi mukiteline ylös ja söi OBD palikan! Tai siis mukitelineen noustessa siitä tuli liukumäki, jota pitkin palikka liukui jonnekkin keskikonsolin uumeniin! En voinut kuin nauraa tapahtumalle! Mietin, että kumpi on helpompaa...Tilata samanlainen palikka 3e hintaa kiinasta vai purkaa keskikonsolia!
Kuusivuotta vanhojen kitkarenkaiden kanssa on tullut yllättävän hyvin toimeen, tosin taitavat toimia näin pakkasella paremmin kuin jollain nolla kelillä. Paljon kiitosta kuuluu toki ESP:lle joka kaupunki ajossa helpottaa liikkeelle lähtöä. Huonompi puoli ajo-ominaisuuksissa on se, että oikeasti joutuu tarkkailla nopeutta, ohituksen jälkeen herkästi jää motarilla vauhti päälle, varsinkin kun ei tuttua nastarenkaan tärinää ja jyrinää ole! Valot tuntuu jotenkin heikoilta, heijastimet ja lasit ovat kyllä virheettömät. Ehkä oli vain niin tottunut Citikan ledi lisäpitkiin, jotka olisi tarkoitus asennella pösöön...