Kirjoittaja Aihe: 207 - Alapallonivelien kesto  (Luettu 10461 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
207 - Alapallonivelien kesto
« : 16.07.2010, 14:50:48 »
Auto: 2008 207 1,6 HDi 90.

Auto otettu käyttöön 2007/09 ja ajettu vasta noin 41 000 km. Nyt ensimmäisessä katsastuksessa huomautettiin että pallonivelet välykselliset edessä vas. ja oik. Takuu/virhevastuukäsittelyyn tämä tietysti kuuluu mennä mutta katsotaan mitä Automaalla päätetään eli halutaanko asiakas säilyttää vaiko ei. ;) Asian vastaanottaja väitti ettei 207:ssa ole 407:n tapaista ratkaisua edessä ja että tämä olisi ensimmäinen tapaus mitä hänen eteensä on tullut.

Autolla ajettu pelkästään hyviä teitä ja rauhallista ajoa. Olen auton toinen omistaja joten en tiedä miten ajettu ensimmäiset 20 000 km mutta viime Elokuun huollossa ei Automaalla löydetty mitään huomauttamista. Katsastusmieskin kehui auto kuin uudeksi paitsi juuri pallonivelien kohdalla.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #1 : 16.07.2010, 16:47:09 »
Automaa tuli 50% vastaan ja en tällä kertaa jaksanut taistella vaikka molemmat ihmettelimme miten voi kestää noin vähän kilometrejä. Maksettavaa tulee noin 100€. "Onneksi" sattuu vuosihuolto juurin kohdalleen joten saavat sen samalla tehtyä. Olisiko sittenkin pitänyt taistella enemmän vastaan?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #2 : 04.08.2010, 17:51:20 »
Hintaa tuli loppujen lopuksi 124,50€ ja oli ymmärtääkseni ensimmäinen 207 jolle Konalassa tämä toimenpide tehtiin. Kesto arvioitiin väärin joten joutui olemaan toisenkin päivän huollossa.

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #3 : 04.08.2010, 21:11:21 »
No miten kauan ne sitten huolsivat? Mitä maksoi muu huolto? Omassa on kohta käsillä eka 15tkm huolto ja kysytty hinta oli alle 200 eur (omat öljyt)

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #4 : 04.08.2010, 21:46:29 »
Vaikea sanoa kauan siinä meni. Vuosihuoltopaketti (toinen vuosi, 40 tkm) oli 144€ (mitä sisältääkään  ::)) ja Tiiviste, öljynsuodatin, raitisilmasuodatin sekä ilmasuodatin yhteensä noin 51€. Takajarrujen huolto levyjarruille (palojen i/k, puhdistus/herkistys) + etujarrupalojen herkistys 99€ (tämä pitää tarkistaa etteikö pitänyt kuulua vuosihuoltopakettiin, sanoivat mielestäni niin? Tämän halusin koska haluan välttää lisämurheita talvella). Moottoriöljy 41,90€. Hinnat sisältävät ALV:in. Ei siis ihan halpaa mutta työstähän he enimmäkseen veloittavat.

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #5 : 15.09.2010, 21:50:50 »
207 GT 150 THP -07, 75tkm ja vasen etualapallonivel kypsä. Vaihto ikävähkö koska ranskan ingenjööri päättänyt niitata ko. kappaleen alatukivarteen. Varaosa 16,50€ + pultit(3kpl).

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #6 : 12.08.2011, 15:37:58 »
Auto: 2008 207 Wagon 1,6 HDi 90 Trendy Platinum.

Täällä on ollut havaittavissa kopinaa etupäässä, ilmeisesti oikealla. Kilometrit karvan päälle 33tkm. Huonolla tiellä on ajettu mutta silti luvattoman äkkiä tälläisiä osia pääsee vaihtamaan. Eka katsastus on syyskuun loppuun mennessä, maahantuojaa lähestytään kyllä puhelimitse jos korjauksen tarvetta ilmenee.

jhatinen

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #7 : 12.05.2012, 14:00:45 »
Auto: 2007 207 1,6 Sport.

Vänkärin puolen alapallonivel alkoi kolista 50 tkm:ssä vaihdettiin 75 tkm:ssä. Vaihto oli hankala ja aikaa vievä työ.

Pallonivel on niitattu alatukivarteen, irrotuksessa vetoakseli voi muljahtaa ulos vaihteistosta ja vaihteistoöljy lorahtaa lattialle, jousi pitää puristaa kasaan jne... Automaa ja Jalonen pyysivät hommasta 450 e. Tein itse ja aikaa meni tunteja.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #8 : 14.05.2012, 11:33:08 »
Auto: 2008 207 RC 1,6 THP 175.

Mulla 78 000 km mittarissa ja alustasta kuuluu kolinaa varsinkin, jos eteen osuu epätasaisuuksia kääntyessä. Suoraan ajaessa nielee monttuja melko äänettömästi. Liekö tuossakin pallot väljät vai onko alustassa jotain muuta kuvaukseen paremmin sopivaa?

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #9 : 14.05.2012, 12:28:26 »
Yleensä etsintä kannattaa aloittaa kallistuksenvaimentimen tolpista. Ja raidetangon ulkopään nivelet on helppo tarkastaa.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #10 : 18.05.2012, 20:00:30 »
Automaa ja Jalonen pyysivät hommasta 450 e. Tein itse ja aikaa meni tunteja.

Pientä kusettamista, osa maksaa n.30€ ja vaihto työtä 1 tunti. Joten kokolystin pitäisi maksaa jotain 120€

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #11 : 18.05.2012, 21:26:05 »
Ei mene ymmärtääkseni millään tunnissa koska konstruktio on sellainen kun on ellei sitten kokemuksella päästä nopeampiin tuloksiin?

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #12 : 18.05.2012, 22:00:17 »
Kyllä pallonivelen vaihtaa helposti tunnissa, jopa puolessakin tunnissa. Alkuperäisen pallonivelen alatukivarteen kiinnittävät niitit (3 kpl) porataan tai hiotaan niitin kannat - aikaa tähän menee ehkä 10 minuuttia. Lisäksi irroitetaan pultti, jolla kiinnittyy olkavarteen. Toisella kerralla hieman jopa nopeampaa, kun ei tarvitse niittauksesta irroittaa.

Osakaan ei ole kallis.
http://seekpart24.com/peugeot/207-wa-wc-06/1-6-16v-vti-18614/support-ball-joint-100581

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #13 : 07.09.2012, 14:33:31 »
Auto: 2008 207 RC 1,6 THP 175.

Mulla 78 000 km mittarissa ja alustasta kuuluu kolinaa varsinkin, jos eteen osuu epätasaisuuksia kääntyessä. Suoraan ajaessa nielee monttuja melko äänettömästi. Liekö tuossakin pallot väljät vai onko alustassa jotain muuta kuvaukseen paremmin sopivaa?

Vasen pallohan siellä on kypsä. Kesti siis kutakuinkin saman kuin Jykellä.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Alapallonivelien kesto
« Vastaus #14 : 21.09.2012, 18:06:51 »
Dodiin, pallo vaihdettu ja ratti näyttäisi olevan hieman vinossa vasemmalle suoraan ajaessa. Voiko ratti mennä edes vinoon pallon vaihdossa? Voiko johtua siitä, että toiselle puolelle jäi hieman kulunut osa? Pitäisikö tehdä nelipyöräsuuntaus vai ajella tyytyväisenä?