Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (ajonesto)  (Luettu 9833 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

otto14

  • Vieras
Auto: 2000 406 2,0 HDi (450 000 km).

Ostin tuommoisen pökötin, jossa oli ajossa mennyt ajonesto päälle. Aika hyvin luettu aikaisemmat ajonestojutut ja niiden perusteella tutkittu mm. johtosarjoja, anturia virtalukon tuntumassa, maadoituksia konehuoneessa. Mitä muuta pitäisi tutkia? Kaukoohjattava keskuslukitus toimii ok eli avaimet ovat kunnossa? Mistä vielä voisi tutkia? Vikakoodit lukematta, tuo pitäisi tehdä, oma halpis lukee, mutta ei pysty poistamaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Mistä päättelet, että ajonesto on päällä ? Kokeile painaa kolarikytkintä moottoritilassa.
Peugeot 3008 hybrid

otto14

  • Vieras
Mittaristossa palaa ajoneston kuva avaimesta. Painettu on sitä kolarikytkintäkin, unohtui mainita se.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vietävä merkkihuoltoon koodattavaksi.
Peugeot 3008 hybrid

otto14

  • Vieras
En vielä luovuta, uudet avaimet ilman koodikorttia, olisiko 200 tai 300? Miten varmistaisin, että varmasti avaimet vikana? Viimeiseksi jättäisin tuon koodauksen, kun tuo tekniikkakin hieman autossa?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Saa tuon "koodikortin" hankittua ilman avaimiakin... Aika paha on ilman kunnon diagnostiikkalaitetta metsästämään mistä vika johtuu. Varsinkin jos/ kun tuo avaimen kuva tuolla mittaristossa palaa. Liittynee siis jotenkin ajonestopiiriin.

Maadoitusviat ja hapettumat johtosarjojen liittimissä voi hyvinkin aiheuttaa ajonestovikoja, jos nuo kerran on katsottu (tarkasti) läpi niin seuraavaksi kyllä kannattaa harkita avainten uudelleenkoodausta. Vikakoodeista voisi selvitä jotain hyödyllistä.

Onko kaikki sulakkeet tarkastettu? Varsinkin moottorinohjaimen sulake?

otto14

  • Vieras
Kyllä näyttäisi avaimien koodaaminen olevan edessä. Johtosarjoissa oli pahoja kulumia, mutta ei poikki kuitenkaan. Kaikki päälyputket otin pois vasemmalta ja oikealta edestä.

Tepanen

  • Vieras
Auto: 2001 406 GW 2,0 (automaatti, EW10, 8ERFNR/270).

Radion kanssa oli ongelmia ja sohin johtoja ohjauspyörän alta ja sen jälkeen ei auto ole antanut käynnistää. Kojetaulussa palaa käynnistykseneston merkkivalo. Myöskään ovet eivät reagoi kaukosäätimeen vaan ne pitää lukita ja avata lukosta vanhanaikaisesti avaimella. Akunkenkää on käytetty irti ja kokeiltu myös ohjekirjassa olevaa avaimen alustamista mutta ei apua, muilla vastaavaa tilannetta ollut ja miten selvis? Ja jos joutui viemään korjaamoon niin pitikö viedä autokin vai vain avaimet? Paljonko kustansi?

coolbiz

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 64
Pääsikö sondin johto irti tai katkesi. Sitä miksi ovet eivät aukene en tiedä..

Tepanen

  • Vieras
Jos tarkoitat käynnistykseneston johtoa niin se on käynyt irti mutta mitään ei tiettevästi ole katkennut. Kaukosäätimestä kun painaa niin ei avaa ovia mutta näyttöön syttyy valo ja lukee economy mode actived

plagu

  • Vieras
Tarkista kaikki sulakkeet. Kerran kävi xsarassa sama homma ja bsi:n takana oli jokunen sulake ja yksi niistä palanut. Ajoneston valo ei sinällään kerro mitään, se palaa aina kun eculta ei tule tietoa että se on avattu.

Tepanen

  • Vieras
Ohjauspyörän alla olevat sulakkeet kävin läpi ne oli OK. Tarkoitatko konepellin alla olevia sulakkeita? Mitä tarkoitat bsi:llä?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2014, 21:02:51 kirjoittanut Tepanen »

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014, 12:21:25 kirjoittanut ToniL »
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Tepanen

  • Vieras
Auto vietiin trailerilla Laakkoselle ja siihen vaihdettiin monitoimikytkin 383€ + työt = 486€. Nyt toimii.

PsaBaron

  • Vieras
Auto: 1996 406 1,8 (16-ventt., XU7JP4).

Nonni. Nyt meitinkin sotaratsu heittäytyi 20-v taiteilijajuhlan kunniaksi hankalaksi.... Ajonesto näppäiltävä näppis, joka ollut muutaman vuoden ohitettuna. Yhtenä aamuna sitten ei käynnisty. Ecu ei ohjaa bensapumppua, ja tuskinpa sytytystäkään. Laitoin näppiksen kaapelin paikoilleen ja hyväksyy vanhan koodin. Valo vaihtuu vihreäksi ja kojelaudan punainen ledi sammuu. Bensapumpulle ei tule virtaa -> eculta ei ohjaa kaksoisrelettä. Maadoituksia käyty läpi. Ecun rungon ja auton rungon välillä näyttää vastusta muutamaa kohmia ja luulin jo löytäneeni vian. Mutta ecun johtosarjasta mittaamalla saa hyvät maadoitukset kahdesta pinnistä, jotka korjausoppaan sähkökaavion mukaan kuuluisi olla maa. Olisiko tuon kotelon ja varsinaisen maan välissä sitten joku varistori tms....? Vikakoodit "luettu" maadoittamalla C2 diagnostiikkaliittimestä, ei vikoja muistissa. Olisko jollain hyllyssä ecua, jolla kokeilla....? Bosch Mp5.1.1 - 89 notulit 0 261 204 063 ja 96 245 183 80. Maailmaltahan noita löytyis kohtuuhinnalla, mutta mites jos niissä on joku vanha ajoneston koodi sisällä?