Kirjoittaja Aihe: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä  (Luettu 6440 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vankep

  • Vieras
Arkistoitu ohje: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä (MAP-anturi ja kaasuläppäkotelo)


Auto: 2006 407 2,0.

Aloitin tähän nyt uuden aiheen, koska vastaavaa vikaa en löytänyt tuolta muista "Depollution system faulty" keskusteluista... Ostin tuossa n. kuukausi sitten kyseisen auton ja on nyt alkanut ilmetä vähän vikoja.

Ollessani autolla parkissa ja koneen lämmetessä niin, että kierrokset siinä 600-700 rpm tulee ensiksi näyttöön hetken kuluttua vikailmoitus ESP:stä ja heti perään tulee depollution system faulty. Tämän jälkeen 1 pytty putoaa pois ja kone alkaa käydä 3:lla pytyllä (samalla tulee kotiinajo toiminto päälle).

Auton sammuttaminen ja käynnistäminen poistaa kyllä ESP:n merkkivalon, mutta depollution system faulty merkkivalo jää palamaan näyttöön. Jokusen käynnistyksen / ajokiometrin jälkeen tämä merkkivalo kyllä poistuu, mutta toistuu heti uudestaan, jos autoa pitää parkissa tyhjäkäynnissä liian kauan.

Vikakoodia olen käynnyt luettamassa ja rekisteriin on tullut sytytyshäiriöön viittaava vika (+ siitä johtuen 3 muuta vikaa, mitä nyt en muista..) Liikkeessä ollessa tätä vikaa ei mielestäni ole ilmennyt kuin kerran. Silloin kaikki pytyt olivat kyllä mukana ja merkkivalo jäi heti suoraan palamaan näyttöön. Sen jälkeen vikakoodissa oli viittaus bensiinin syöttöhäiriöön.

Voisiko olla puola, onko tulppien vaihto ratkaisu vai pitääkö lamda-anturi vaihtaa? Vai onko vika oikeasti pakokaasun takaisinkierrätyksessä?

Myös toinen vika, mikä on ilmennyt muutaman kerran on koneen sammuminen. Kun ajelen risteystä kohti ja rullaan vapaalla menemenään, sammuu moottori välillä. Tämä on tapahtunut noin 5 kertaa minun aikana..

Kiitän etukäteen kaikkia mahdollisesta avusta!

petrisa

  • Vieras
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #1 : 21.07.2011, 11:39:35 »
Aika tyypilliset oireet puolavikaan. Kun puola ei toimi kunnolla, tulee sytytyshäiriö ja sitä kautta muita johdannaisvikoja mm. lambda vikaan viittava (liian rikas seos).

Korjaisin puolavian ja samalla kannattaisi ehkä vaihtaa myös tulpat. Pelkkä tulppien vaihto tuskin auttaa eli vika olisikin vain niissä. Mahdotonta se ei kuitenkaan ole, mutta puolaviat ovat melko tyypillisiä sytytyshäiriöiden syitä.

Viallinen puola voi joissakin tapauksissa aiheuttaa myös häiriöitä auton muihin sähköjärjestelmiin häiriösignaalin muodossa ja siten haamuvikoja syntyy myös muihin järjestelmiin.

Vankep

  • Vieras
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #2 : 28.07.2011, 07:56:54 »
Ei auttanut puolan ja tulppien vaihto.

Sen verran ehdittiin tutkia tätä, että vian ilmetessä vikakoodi viittaa 1 sylinteriin. Vaihdoimme 1 ja 4 sylinterien suuttimien johdotukset keskenään, mutta sekään ei auttanut; vika viittaa kokoajan 1 sylinteriin.

Mitähän tässä voisi olla? Mielestäni ei voisi oikeen olla lamdoissakaan vikaa, koska vika ilmenee 1 sylinteriin kokoajan. Johdotus voisi toki olla yksi, mutta siltikin vähän ihmetyttää, että pystyy kuitenkin paikantamaan vian 1 sylinteriin, vaikkakin vaihdoimme suuttimien johdotukset ristikkäin 1 ja 4 sylinterin välillä.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #3 : 28.07.2011, 10:04:42 »
Ootko mitannut puristuspaineet?

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #4 : 28.07.2011, 11:23:47 »
Pakokaasun takaisinkierrätys on toteutettu otolla ykkössylinterin pakokanavasta. Suuttimen toiminta, sylinterin/palotilan tiiviys...

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #5 : 03.08.2011, 11:58:26 »
Ootteko tarkastaneet tämän jutun (viittaan jäähdytinnesteen vuotamiseen ECUun):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=33706.0
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=52045.msg222156#msg222156
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #6 : 02.09.2017, 18:37:27 »
Auto: 2005 407 SW 2,2 Sport (EW12J4, automaatti).

Tuli sitten kyseinen ilmoitus näyttöön, ensin kevyt nykäisy ja perään siis ilmoitus, 120km/h meni hienosti mutta tiputus 80 nopeuteen pudotti tehot ja sammui tien poskeen, taisi automaattikin heittää vikatilan päälle. Auto hinattu pajalle - katotaan mikä on tuomio :/
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #7 : 02.09.2017, 20:13:37 »
Arvaus, PSF-1 sulakeboxi rikki (BSM).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #8 : 04.09.2017, 14:42:31 »
No joo, itseasiassa releboksi eli taitaa olla sama asia, yhtä relettä voi vaihtaa vaan monta, hintaa töineen about 850e
« Viimeksi muokattu: 04.09.2017, 14:48:59 kirjoittanut Arde »
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #9 : 04.09.2017, 15:29:30 »
Pikkusen on yläkanttiin hinnoteltu.
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #10 : 04.09.2017, 19:50:54 »
No eipä ole paljon vaihtoehtoja, tulee varmaan kalliimmaksi hinauttaa toiselle pajalle ;)
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

607hdi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #11 : 04.09.2017, 21:15:56 »
Paljokohan sillä pelkällä bsm boksilla on hintaa, kun vaihtoon 407:ssa ei kyllä montaa minuuttia mene. Aika suolanen jos pelkkä boksi 800e   :-\
508sw gt -12. Exät: 407sw 2,2hdi -08. 607 2,2 -05, 607 2,2hdi -01 ja 406 2,0hdi(110) -01

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä
« Vastaus #12 : 10.09.2017, 18:36:38 »
Minulle vaihdettiin pari viikkoa sitten  tuo BSM boxi Pörhöllä, alkuperäinen varaosa maksoi 580 euroa ja vaihtotyö+vikakoodien nollaus 140, pyöristivät loppuhinnan tasan 700 euroon.