Arkistoitu ohje: 407 - ESP ja Depollution system faulty tyhjäkäynnillä (MAP-anturi ja kaasuläppäkotelo)
Auto: 2006 407 2,0.
Aloitin tähän nyt uuden aiheen, koska vastaavaa vikaa en löytänyt tuolta muista "Depollution system faulty" keskusteluista... Ostin tuossa n. kuukausi sitten kyseisen auton ja on nyt alkanut ilmetä vähän vikoja.
Ollessani autolla parkissa ja koneen lämmetessä niin, että kierrokset siinä 600-700 rpm tulee ensiksi näyttöön hetken kuluttua vikailmoitus ESP:stä ja heti perään tulee depollution system faulty. Tämän jälkeen 1 pytty putoaa pois ja kone alkaa käydä 3:lla pytyllä (samalla tulee kotiinajo toiminto päälle).
Auton sammuttaminen ja käynnistäminen poistaa kyllä ESP:n merkkivalon, mutta depollution system faulty merkkivalo jää palamaan näyttöön. Jokusen käynnistyksen / ajokiometrin jälkeen tämä merkkivalo kyllä poistuu, mutta toistuu heti uudestaan, jos autoa pitää parkissa tyhjäkäynnissä liian kauan.
Vikakoodia olen käynnyt luettamassa ja rekisteriin on tullut sytytyshäiriöön viittaava vika (+ siitä johtuen 3 muuta vikaa, mitä nyt en muista..) Liikkeessä ollessa tätä vikaa ei mielestäni ole ilmennyt kuin kerran. Silloin kaikki pytyt olivat kyllä mukana ja merkkivalo jäi heti suoraan palamaan näyttöön. Sen jälkeen vikakoodissa oli viittaus bensiinin syöttöhäiriöön.
Voisiko olla puola, onko tulppien vaihto ratkaisu vai pitääkö lamda-anturi vaihtaa? Vai onko vika oikeasti pakokaasun takaisinkierrätyksessä?
Myös toinen vika, mikä on ilmennyt muutaman kerran on koneen sammuminen. Kun ajelen risteystä kohti ja rullaan vapaalla menemenään, sammuu moottori välillä. Tämä on tapahtunut noin 5 kertaa minun aikana..
Kiitän etukäteen kaikkia mahdollisesta avusta!