Kirjoittaja Aihe: 407 - Tuulilasin turvaura  (Luettu 5310 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pintaliitin

  • Vieras
407 - Tuulilasin turvaura
« : 15.04.2010, 16:22:10 »
Auto: 2005 407 SW 3,0 V6 Executive (automaatti).

Autoon vaihdettiin vast'ikään tuulilasi Oulun Lasilipposella, jonka jälkeen lasin turvaura on ollut häiriöksi: se tuntuu olevan aivan liian ylhäällä. Olen yrittänyt bongata parkkipaikoilla muista autoista turvauran paikkaa, mutta eihän tuo tunnu kovin yleinen olevan, enkä ole päässyt vertaamaan. Onko tuota muilla, ja kuinka korkealla se on?

Liitteenä kuvat.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #1 : 15.04.2010, 16:25:41 »
Kyllä on ylös tehty !
Peugeot 3008 hybrid

villepaviala

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #2 : 15.04.2010, 17:24:02 »
Itselläni oli turvaura edellisessä lasissa ja ei ollut kyl noin korkeella  :o Muistaakseni se itsellä sijaitsi siinä tumman alueen tuntumassa, hieman ylempänä kun pyyhkimet tihkuasennossa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #3 : 15.04.2010, 17:50:14 »
Onpas lipsahtanut ylös. Toisaalta sulat kohtaavat paremmassa kulmassa, mutta rumahan tuo on. Mittaan omani, kun pääsen tallille.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #4 : 16.04.2010, 12:53:12 »
Ura ei saisi myöskään olla suorassa linjassa niin, että sulka pääsee putoamaan kokonaan uran pohjalle. Sitä lonksutusta ei jaksa kuunnella ilman kuulosuojaimia. Tämä virhe kuulemma oli peugeotin maahantuojan laittamissa urissa, nythän ei onneksi kuulu enää vakiovarustukseen pösöissä.

mikalu

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #5 : 16.04.2010, 12:54:24 »
Omassa on tumman rajan tuntumassa. Ihan liian ylös nostettu (kuvissa).

sissi

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #6 : 16.04.2010, 19:36:28 »
Mulla korkeimmalta kohdalta n. 4-5cm tumman osan yläpuolella.

Pintaliitin

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #7 : 17.04.2010, 18:54:20 »
Tässä Lasilipposen vastaus asiaan:

Hei,
 
tässä vastaus miksi turvaurat ovat niin ylhäällä Peugeot 407 autossa.
 
Peugeot 407 ajetaan turvaurat tarkoituksella hieman ylemmäksi kuin monessa muussa automerkissä.
SYY:
Kun lasinnpyyhkijät eivät ole päällä eli pyyhkijät ovat lepoasennossa, ne ovat ihan alhaalla. Kun lasinpyyhkijät laitetaan päälle, pyyhkijät eivät käy missään vaiheessa niin alhaalla kuin ne ovat lepoasennossa. Jos turvaurat tehtäisiin alemmas, niistä ei olisi mitään hyötyä eli pyyhkijät eivät osuisi turvauriin kuin silloin ainoastaan kun pyyhkijät laitetaan pois päältä ja ne palaavat lepoasentoon.
Ja jos turvaurat ajetaan liian lähelle pyyhkijöiden ala-asentoa, pyyhkijän sulka-osa ei ehdi kääntyä ennen turvauralle tuloa joten silloinkaan turvaurista ei ole mitään hyötyä (sulka ei puhdistu).
Ja se miksi ura näkyy on se että uran täytyy olla sen verran syvä jotta pyyhkijät puhdistuvat kun ne osuvat uraan.
Tekemämme turvaurat ovat siis oikein tehty ja niistä on teille todella hyötyä.
Jos teillä on kysyttävää, otattehan yhteyttä minuun.


Eli hommalle on selitys... vaikka silti minua ottaa isosti aivoon tuo ura.

Jos siis joku vaihtaa tuulilasin:

1. hyväksy, että ura tulee keskelle näkökenttää,
2. älä ota turvauraa, tai
3. määrää itse paikka mihin ura pitää ajaa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #8 : 17.04.2010, 19:19:20 »
Mielenkiintoista. Muut voisivat tutkia, käyvätkö sulat urissa (ja ehtivätkö ne "kääntyä") toimiessaan, vaikka urat onkin tehty selvästi alemmas?
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #9 : 17.04.2010, 19:47:19 »
No siis tuo on muuten ihan totta, 407:an pyyhkijät ei käy missään vaiheessa pyyhkiessään niin alhaalla kuin lepoasennossa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #10 : 17.04.2010, 20:03:22 »
Henk.koht. mielipiteeni koko urasta on että se on yhtä tyhjän kanssa mutta tuli auton mukana.

Mulla on ollut sekä uralla että ilman, erityisesti sadetunnistimellisessa autossa turvaurasta on mun mielestä hyötyä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #11 : 18.04.2010, 02:45:12 »
Mä aikanaan pyysin että tekevät hieman alemmas kuin mitä aikoivat tehdä, minkä seurauksena sulka ei käy uran alapuolella koko pituudeltaan, jos pyyhkijät on päällä. Toisaalta mulle riittää että menevät uran yli kokonaan vain silloin kun laitan päälle tai pois; ikäänkuin niistävät aluksi ja lopuksi.  :)
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #12 : 18.04.2010, 07:21:41 »
Jos ja kun lasi uusitaan, ei tule turvauraa. Ei klonksu pahasti, mutta syö silti mekanismien niveliä.

Saako kysyä minkä mekanismin niveliä turvaura syö 407:ssa? Siinä meinaan ei ole perinteisiä vipuja vaan kaksi erillistä moottori jotka on yhdistetty toisiinsa vain sähköjohdolla.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #13 : 18.04.2010, 07:29:42 »
Tottakai. Hyvä. (oletukseni oli väärä, kun en ole avannut ja tutkinut 407n systeemiä kuten 406ssa oli vivusto)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pintaliitin

  • Vieras
Vs: 407 - Tuulilasin turvaura
« Vastaus #14 : 13.05.2010, 20:53:12 »
Lisätäänpä tähän ketjuun vielä....

Eli Lasilipponen Oulusta vaihtoi auton tuulilasin. Kun hain auton takaisin, siinä ei enää toiminut itsestään himmenevä taustapeili sekä "turvaura" oli ajettu aivan uskomattoman ylös. Lasilipponen otti auton takaisin ja korjasi rikkomansa taustapeilin, johon meni päivä, mutta ei suostunut hyvittämään mitään, eli pyörällä mentiin 30 km. Olen yrityksen esitykseen erittäin tyytymätön ja tuo "turvaura" vituttaaa päivästä toiseen. En suosittele Lasilipposen palveluja edes pahimmalle vihamiehelleni.