Kirjoittaja Aihe: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 45075 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wondadog

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : 05.02.2012, 13:48:42 »
Hain omani eilen. 196cm pitkänä yllätys oli todella hyvä ajoasento.

Auto on ollut liikkeellä ulkona pitkään joten kävi perjantaina kolmella pytyllä kun pyysin ajaa sen sisälle katon tarkistusta varten.  Samalla heitin voitelusprayta ikkunoiden tiivisteisiin. Tänä aamuna kylmäkäynnistyksellä kävi hetken taas kolmella pytyllä mutta hetken kuluttua alkoi toimimaan normaalisti. Ikkuna teki temput heti ekalla kerralla, teki kaksi kertaa sen pienen alaspäin avauksen mutta ei kummallakaan kerralla mennyt ylös. Hetken kuluttua totteli kuitenkin sisäpuolen kytkintä ja nousi ylös.

Asennutan ensi viikolla lohkon ja sisähaaran, säilytän yöt kylmässä umpikatoksessa johdon nokassa ja päivät auto on lämpimässä parkkihallissa joten eiköhän tuo kohta ala toimimaan niinkuin pitää. Liikkeen piikkiin saan viedä auton vielä testeriin tarkistamaan tuon 3 pytyllä käymisen ja hoitavat mahdollisen korjauksen (iso merkkiliike, uskoisin että pitävät sanansa)

Koitin hieman hakea tietoa lievästä katkonaisesta rahinasta joka kuuluu noin 2000-3000 rpm välillä kun 1 ja 2 vaihteilla kiihdyttää, tarkistustan tuon myös siellä liikkeessä.

Muilta osin toimii todella kivasti ja odottelen kesää innoissani..  8)

Murre

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : 02.04.2012, 22:20:34 »
Niille, jotka vielä suunnittelevat käytetyn 307cc:n hankintaa, suosittelen kääntämään katseet 308cc:n suuntaan. Molemmat mallit omistaneena voin vakuttaa, että vaikka 307cc olikin erittäin rakas auto, niin uudessa mallissa on lukuisia parannuksia, kuten tietysti pitääkin. Kaikki pienet ärsyttävät seikat on korjattu kuten halvalta kuulostavat ovien äänet, katon ja ikkunoiden nappien sijainti keskikonsolissa, käsinojan puute, ikkunoiden turha laskeminen kattoa avatessa jne. sekä isompina juttuina 1.6 -litraiset turbomoottorit ovat selvästi terhakkaampia, iskunvaimennus on huomattavasti miellyttävämpi ja automaattivaihteisto huomaamaton, mutta ripeä ilman sport-asetustakin. Sokerina kakun päällä tietenkin tyylikkäät Xenoneita säästävät LED-huomiovalot sekä lisävarusteisiin tulleet nahkaiset Airwave-istuimet pidentämään avokautta ja erittäin pätevä navigointi- ja viihdejärjestelmä Wipcom 3D.  8)

Murre

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #17 : 03.04.2012, 07:55:55 »
Ai niin, 307cc:ssä kannattaa tarkkailla LED-takavalojen toimintaa, sillä niissä on omalaatuinen tyyppivika sammuttaa takavalo samalta puolelta miltä on rekkarivalo palanut eikä tätä vikaa merkkihuollossakaan yleensä tunneta vaan saattavat sähkärin kanssa ihmetellä asiaa päivätolkulla. Käynnistäessä LED-valo vilkuttaa pari kertaa ilmeisesti vikakoodina. Rekkarivaloja ainakin minä jouduin uusimaan parin vuoden välein ja juuri äskenkin ajoi punainen 307cc Espoon Leppävaaran kohdalla toinen takavalo pimeänä..

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : 03.04.2012, 11:21:40 »
307 on hurjan paljon edullisempi hankkia kuin 308. Ainakin toistaiseksi. Lisäksi 308:a alkaa vaivaamaan luultavasti samat THP ongelmat kuin kuin muissa malleissa.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : 06.04.2012, 16:19:18 »
307 CC näyttää mielestäni paljon paremmalta kuin 308 CC. No edestä tykkään enemmän 308 CC:stä ennen faceliftiä, mutta muuten se on jotenkin omituisen näköinen verrattuna 307 CC:hen. Makuasioita kuitenkin.

Murre

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : 06.04.2012, 17:00:56 »
Uusin muotoilu on mielestäni ehdottomasti onnistunein. 307cc:ssä vuoden 2006 facelift paransi huomattavasti keulan ulkonäköä, mutta peräosa jäi edelleen oudon muhkean näköiseksi, kun katto on kiinni. Lukuisissa kansainvälisissä autolehdissäkin kommentoitu epätasapaino näkyy parhaiten sivuprofiilista ja erityisesti sivulta paistavan auringon tiehen luovasta hassusta varjosta. 308cc:tä ei todellakaan tyhmemmät kupeena ymmärrä avoautoksi, kun kattorakenteen aiheuttamat rajoitteet katon ja peräosan muotoiluun on hienosti onnistuttu häivyttämään, mielestäni paremmin kuin muiden valmistajien avoissa, joissa katto on kaksiosainen. Myös kylkien ja helmojen muotoilussa auton kaikilla sivuilla on menty harppaus eteenpäin. Muutamien senttien leventymiset ja madaltumiset ovat yllättävän merkittäviä, sillä kaikki tutut ovat kommentoineet uutta autoa selvästi suuremman näköiseksi. Suppea värivalikoima tosin oli pettymys..

seppo02

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : 06.04.2012, 18:38:28 »
Tokihan 308cc on parempi kun 307cc, mutta kesälelua pohdiskellessani käytännön hintaero oli senverran merkittävä että jokunen vuosi mennään nyt 307cc:llä. Jos tuosta thp -koneesta joskus tulee luotettava niin sitten täytyy asia ottaa uudelleen pohdintaan. 308:ssa häiritsee silmää ne etukulmien typerät ledi/sumarihässäkät ja huvittava leijonalogo keskellä muuten selkeää keulaa.

artsi

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #22 : 06.04.2012, 19:47:33 »
Jospa pysytään tämän ketjun aiheessa.

Murre

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #23 : 06.04.2012, 22:12:14 »
THP-koneista ruikuttaminen on saanut aika hurjat mittasuhteet. Näitä koneita lienee valmistettu jo miljoona kappaletta ja jos niin suuri osa olisi susia kuin tämän foorumin tekstien perusteella voisi olettaa, niin BMW tai ainakin PSA olisivat jo konkurssissa tai vähintään lopettaneet niiden valmistamisen. Keskustelussa on piirteitä vuoden takaisesta E10-hysteriasta.  ;) Uusissa 508:eissa ja 308:eissa kun on viiden vuoden takuu, niin aika turha asiasta on murehtia.

En usko, että 307CC:ssä olisi vähemmän vikoja, sillä ilman foorumien vinkkejä olisi autoa saanut käyttää huollossa muutaman kuukauden välein. Pahin ja potentiaalisesti kalleimman remontin aiheuttanut tyyppivika mikä minulle tuli vastaan oli jäähdytysnesteen vuotaminen johtoja pitkin moottorinohjainyksikköön, mutta onneksi ehdin sen kuivaamaan limb moden hälyyttämänä ennen kuin oli liian myöhäistä. Ärsyttävä oli myös EPS:n, tasanopeussäätimen ja ABS:t lamauttava jarrupolkimen anturin vikaantuminen tai muutaman kerran tapahtunut LED-takavalon sammuminen rekkarivalon palaessa. Akun sai vaihtaa kolmen vuoden jälkeen vaikka auto on päivin ja öin lämpimässä parkissa. Sähköissä saattoi olla jotain vikaa, kun näitä sähköihin liittyviä ongelmia esiintyi ja polttimoitakin sai vaihtaa kohtalaisen tiuhaan. Onneksi oli huoltosopimus. Aurauskulmia sai säätää useaan otteeseen kuten myös pari kertaa korjata raidetangon päitä ja jo 10tkm jälkeen meni eka laakeri kesken Euroopan autoloman.

itarumaa

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #24 : 11.05.2016, 22:28:54 »
307 CC 2.0l bensa 2004-2005, onko kytkin kevyt vai raskas uutena? Siinäpä se kysymys oikeastaan onkin. Olen ostamassa CC:tä ja mistään ei löydy oikein tietoa, että tulisiko sen kytkimen olla raskas vai ei. Kysymys koskee tätä 2.0l perusmallia, jossa on n. 100kw.

itarumaa

  • Vieras
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #25 : 16.05.2016, 10:22:07 »
No, 307cc tuli hankittua, vuosimallia 2005. Miten olette tuota kattomekanismia hoitaneet, esimerkiksi mitä rasvaa kannattaisi laittaa katon mekanismiin?

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 103
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #26 : 06.06.2018, 10:15:12 »
Pohjan alavahvistepalkkien päissä ilmeisestikin on alunperin muovisuojat? Kuinka monella ne onkaan vielä tallella ;D... Minulla yksi repsottaa klemmarin varassa.

Ruostesuojauksesta: aikalailla huutaa massausta tms. mitä suosittelette...kotelosuojaa alle kostutukseen ja massa päälle?

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 103
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #27 : 09.07.2018, 21:13:35 »
Mistä apua katto-ongelmiin?
vrt kattopumpun öljyt olisi hyvä vaihtaa...

Alapallo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #28 : 16.07.2021, 18:44:20 »
Naapurin/kaverin 307 CC hyytyi kesken "iltapäiväruuhkan" Tampereen motarille...
Ihan yhtäkkiä tuntui kuulemma siltä kuin virta olisi kadonnut...
Kone sammui, auto tiensivuun ja "hämmästelemään..." Kaunis kesäpäivän ilta joten katto alhaalla, luonnollisesti.
Starttausta, kone pyörii vaan ei käynnisty.  Katto ei nouse ylös...
Hinausauto paikalle ja kotio Nurmijärvelle. Kävin tsekkaamassa "French Connection"-testerillä mitä häikkää.
Pääpiirteissään "ei vikaa" kun käytiin testerillä järjestelmät läpi. Oikeastaan ainoa vikakoodi löytyi jostain immobiliser-jutusta...
Ja sitten tsekkausta OBD-puolelta... Hä! 21 vikakoodia! ja tsekkaamaan. No joo, kaikista sylintereistä koodit suuttimista, sytytyspuolien primääreistä ja sekundääreistä, kampuran ja nokan asentotunnistimista ja monesta muustakin.
Kaikkien vikakoodien "nollaus" vaan pyörittää mutta ei edes lupaa...
Onneksi hepun poika näppäränä kaverina keksi tsekata sulakkeet, Bingo! 30 Ampeerin "tehosulake" oli kärähtänyt.
Ei muutako uutta sulaketta ja laitehan tärähti tulille! Aluksi hieman epämääräisiä ääniä ja käynti ei kovin tasaista vaan hetken päästä kaikki toimii!
Pienestä on kiinni!

Garfield

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 307 CC - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #29 : 02.08.2021, 17:16:20 »
Uusi foorumilainen ilmoittautuu ja kiinnostaisi saada hiukan lisäselvyyttä koskien mahdollista 307 CC:n hankintaa perheen kakkosautoksi. Löytämäni 307-aiheiset ketjut on jo aika hyvin luettu ja muutama asia jäi askarruttamaan.

1) Olen katsellut pääosin 2-litraisia RFN- ja RFJ-moottoreilla varustettuja yksilöitä. Mitä näistä moottoreista pitäisi tietää? Antipollution fault taitaa olla näissä lähes vakiovaruste jonka syyt ilmeisesti vaihtelee ja venttiilinnostimista / kylmän moottorin käyntihäiriöistä oli myös kirjoittelua mutta onko jotain vuosimallia josta eteenpäin nuo ongelmat on jo korjattu? Onko näissä yleisesti ottaen öljynkulutusta tai jotain muuta huomioitavaa?

2) Onko full-can näissä autoissa uhka vai mahdollisuus ja missä vaiheessa tuo tarkalleen ottaen tuli näihin autoihin? Facelift-mallit ovat ilmeisesti kaikki täysin väyläsähkömalleja mutta luin jostain että full-can sähköjä olisi myös joissain loppupään pre-fl-malleissa. Tunnistaako tuon jostain ja onko sillä auton toimintojen tai huollettavuuden kannalta merkitystä?

3) Tarkeneeko tuollaisella 2.0 CC:llä hyvin Suomen talvessa?

4) Onnistuuko vakionopeussäätimen jälkiasennus näihin kaikkiin vai onko tuuripeliä millainen yksilö sattuu omalle kohdalle?

Kiitos mahdollisista vastauksista jo etukäteen.