Kirjoittaja Aihe: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)  (Luettu 13098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lambada68

  • Vieras
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #30 : 07.03.2019, 21:43:52 »
Öljyvuoto korjattu, auto lähti kiertoon, vaihtui ei ranskalaiseen, ei tarvi pyyhkiä enää öljyjä. Oli liian rasittavaa kokoajan seurailla mistä nyt vuotaa.

Jodl

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 307 - Öljyvuoto moottorista (TU5JP4)
« Vastaus #31 : 28.06.2019, 22:44:33 »
Auto: 2005 307 SW 1,6 (TU5JP4, VF33ENFUC84337869).
   
On samanmoimen vuoto ei kyllä paljoa, mutta kosteana pitää, ja valuu tietenkin alaspäin. Onko tuo muovikopan alapuolella joku ns. välikansi ja onko sen kiinnityspultit tuon muovikopan alla, vai miten tuo homma on. Onko tuo nuolen osoittama juuri se tiiviste mistä tässä ketjussa aiemmin puhuttiin ja kuvakin oli tuolla ylempänä. Onko se juuri se vent. kopan tiiviste. Kiitos jos voitte vastata, olen vähän vanhemman polven (pösöilijä) kysynkin täältä neuvoa/tietoa.
Vastataan nyt vaikka ilmeisesti jo menikin ...
Itsellä on vastaavassa noiden muovisten venttiilikoppien alla sellainen muovilevy jossa kumia ympärillä. Kun kopat ottaa pois niin nokka-akselit näkyy ja tuo "välikansi" on juurikin se mikä ne akselit siellä paikallaan pitää. Pultit on muovikansien alla. Vaihdoin juuri nuo uudet muovikumitiivisteet jos alkaisi taas paremmin öljy pysymään koneessa. Tulpatkin uiskenteli vaatimattomasti melkein puoleen väliin varttaan öljyssä. Ihmettelin miten ne reiät on noin päässeet täyttymään mutta kaikki on mahdollista. Oma tuntuma on, että jos venttiilikopat ottaa auki niin jotain ~10v vanhat tiivisteet ei sitten enää uudelleen kiristettynä pidä. Uudet tiivisteet naksuttelin ihan momenttiin.