Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 143029 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Toisessa oli havaittavissa ainakin tyhjäkäynnillä hento mutta kuitenkin selvä "perinteinen" nakuttava ääni joka toisesta puuttui tyystiin, mistäs moinen voi johtua?

Itse itselleni vastaten, mekaanikko kertoi kyseessä olevan jonkin sorttisen tyyppivian eli ruiskusuutin(/-suuttimet) on "löysällä" ja kiristämällä ongelma katoaa. Ja näin ainakin tässä yksilössä tuo pieni nakutus katosi huollon jälkeen...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Voihan olla että tyyppivikakin, en muista tässä moottorissa kuulleeni/lukeneeni siitä kuitenkaan. Itse olettaisin että kylmänä vähän kovemmin nämä nokivasarat raksuttaa. Mutta pääasia että tuli kuntoon ja olet tykästynyt 508:iin. :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Henkakaa

  • Vieras
Hei!Itselläni heräsi kiinnostus 508:n mallista, harkitsen 407 3.0 bensamallin vaihtamista 508 1.6 robottiautomaatti dieseliin. Onko foorumilaisilla tietoa kyseisen mallin/moottorin kestävyydestä? Autolla jota olen katsonut on n. 140 tkm ajettu 508 2012 Allure HDi 112 FAP 2Tronic, kannattaako näinkin paljon ajetun yksilön osto? Kyseisillä autoilla on kuitenkin vielä hintaa ( ainakin omassa mittakaavassani), toivoisin kokemuksia kyseisestä mallista, niin tiedän mihin rahani laitan jos laitan? Netistä olen koittanut tietoa etsiä, mutta huonoin tuloksin ja muutamia yli 200 tkm yksilöitäkin kyllä myynnissä on, että kai ne sinne asti kestävät. Myös mietityttää tämä talvikäyttäytyminen tuolla 1.6 dieselillä, itselläni ei dieseliä ikinä ole ollut, että jäätyykö sinne ohjaamoon, katsomassani yksilössä on lohkolämmitin.

GTpesonen

  • Vieras
Itse itselleni vastaten, mekaanikko kertoi kyseessä olevan jonkin sorttisen tyyppivian eli ruiskusuutin(/-suuttimet) on "löysällä" ja kiristämällä ongelma katoaa. Ja näin ainakin tässä yksilössä tuo pieni nakutus katosi huollon jälkeen...

Omaan kokemuukseni vedoten noista löysistä suuttimista, niin kiristämisen jälkeen oli hyvinkin pian vaihto edessä. Eivät pysy enää tiiviinä.

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 84
Taisivat huollossa antaa kuitenkin vain valohoitoa koska huomasin heti tuon jälkeen että ei se nakutus ole mihinkään hävinnyt, se vaan katoaa hyvin pian koneen lämmetessä. Täytyy nyt seurata tilannetta, käynnistyvyys ja käynti on muuten ihan priimaa toistaiseksi ja uusia suuttimiahan saa kaupasta...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Käytettyjä RXH-kulkineita rupeaa nyt ilmestymään vaihtoautoiksi tiheämmin. Minkälaisia tuomioita arvon omistajat antavat tuotteesta? Onko kukaan päässyt vielä lähelle 200tkm pyykkiä?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Rouvalta tuli tänään isosti peukkua RXH:n AWD-tilalle, kun on sillä ajellut koko päivän tuolla lumen keskellä...
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Ai ai mitä herkkua nyt tuo malli.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

jalkkis

  • Vieras
Nostan oman kysymykseni 1,5v takaa:

Onko kaikki bensaturbot susia, ts. parempi olla sekaantumatta?

Taitaa se 165 THP olla (lähes?) yhtä susi kuin 156? Jakopää kestää vähän paremmin mutta ei niin hyvin kuin pitäisi? Onko muita ongelmia?

Mitäs kaikkea vaikeeta 156:n kanssa onkaan? Ketju kestää 20-50tkm, kone karstoittuu? Paljonko koneen vikojen korjaaminen maksaa per vika/kerta?

Pösö houkuttelee edelleen ja mieluiten ottaisin bensa-automaatin näille kilsoille (15tkm/v pääasiassa taajama-alueen pätkäajoa).

Edit: THP156 ketju on selattu...
« Viimeksi muokattu: 03.02.2018, 11:15:49 kirjoittanut jalkkis »

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 451
Silloin tällöin tänne tulee juttua suht. uusista autoista, joissa tätä ketjuongelmaa on. Toisien asenne on, että huolletaan tarvittaessa, kun taas toisille se on iso ongelma. Voiko siis pitää asenne kysymyksenä? Itse en THP konetta uskaltaisi valita. Jäljelle jää HDI, mikä ei pätkäsiirtymiin oikein ole hyvä. Koska kyseessä on 508, niin kahdesta vaihtoehdosta joutuu valitsemaan vähemmän huonon. Tapauskohtainen juttu, mihin ei patettiratkaisua ole.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

jalkkis

  • Vieras
Itse haluasin perusluotettavan tekniikan ja THP ei taida sitä edustaa.

Viimeiset vuodet olen ajanut omaa pätkäajoani volkkarin dieselillä. EGR on vaihdettu n. 80tkm kohdalla ja polttoaineen paluuletkusto sitä ennen mutta siinä kaikki. EGR on "tyyppiominaisuus" ja letkuston pettäminen ei sekään ollut ihan ennenkuulematonta. Maalauksen laatu on vaan aika persiistä tässä yksilössä. Sinkkikuplaa pukkaa.

Ranskalainen laatu ei sinänsä pelota. Nykyvolkkaria ennen oli Megane II. Koiranluut piti vaihtaa sekä startti ja puolat. VVT-säätöhärveli meni sekin mutta vaihtoautotakuun piikkiin. 

Meganesta jäi ihan positiiviset fiilikset vaikka laatu ei ollutkaan ihan priimaa, varsinkin ajokilsoihin nähden (omistuksessa n. 30-80tkm).

Isälläni on 406, niitä viimeisimpiä. Ihan ok peli vaikka ihan ei viaton ole ollutkaan.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Auto: 2011 508 2,0 HDi 163 Allure.

Listataan nyt tähän omat huomioni ja asiat mihin kiinnittäisin huomioni.

-Penkin lämmittimet. Ohjausyksikön ja liittimen välinen liitos penkin alla pääsee ilmeisesti liikkumaan liikaa jolloin kontakti jossain vaiheessa sulaa. Tähän löytyy simppeli korjaus, jos asiaan reagoi ajoissa. Oireilee ensin siten, että penkin lämmitys ei vaan toimi. Tehtaalta lähtien ongelma korjattu ilmeisesti 15. joulukuuta 2014 lähtien.

-Avaimettoman käytön oven kahvat. Jossain vaiheessa oven kahvat saattavat vaan hajota. Ilmeisesti näitäkin on jossain vaiheessa paranneltu kun on tullut korvaava varaosanumero. Avaus saattaa hajota niin, että vain osa kahvoista ei toimi.

-Parkkitutkan anturit. Alkupään antureissa antureiden takaosa on tiivistetty jollain pehmeällä tiivisteaineella, joka jossain vaiheessa pettää ja kosteus hapettaa anturin piirilevyn.

-Lämmityslaitteen kenno. Menee todennäköisesti jossain vaiheessa tukkoon. Oireilee siten, että ensin apukuskin puolelle tulee haaleaa ilmaa ja sen jälkeen etenee myös kuskin puolelle.

-Tuulilasin pyyhkijöiden moottoreiden suojaus on ilmeisesti puutteellinen. Jossain vaiheessa kylmällä ilmalla pyyhkijät eivät välttämättä enää toimi. Tämä on ilmeisesti korjattu parantamalla rakennetta jossain vaiheessa.

-Helmojen päädystä lähtee todennäköisesti maali ilman roiskeläppiä.

-Tehdasasenteisen Webaston toiminta on idioottimaisesti koodattu alkupään autoissa. Koodia on paranneltu myöhemmin, jonka saa käyttöön BSI:n päivityksellä.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Java78

  • Vieras
moi

aikeissa olis ostaa otsikon mukainen kulkine. parikin kysymystä löytyy. uskonkin jotta täältä löytyy vastuksia.

*jakoremmi vaihtoväli ja onko tässä edes jakopää remmellä vaiko ketjulla?
* automaatti laatikon huollon tiheys?
*onko jotain sähkövikaa ilmennyt?
*kaikki muut huomiotavat asiat ks.mallista 😁
sana on vapaa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 770
Jospa minä vähän autan kuitenkin.
Kone on varmaa DW-pohjaa, hihnalla.
Vaihtovälejä en nyt tähän ehdi hakea mutta pitkä on väli ainakin 2 litraisessa. Joku vastaa näihin huoltoasioihin kyllä...
Sähköviat on nyt näitä  tyypillisiä kaikille tämän tyyppisille, kahvalukitukset tykkää puhtaana pidosta ym. Peili voi joskus jäädä kääntymättä, manuaalisesti auki. Mitään maadoitusvikoja ei normaalia enempää ole.
https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=24586.0
Lisäsin vielä Citroen-foorumilta linkin kun en täältä haulla oikein mitään tästä kyseisestä mallista löytänyt.
« Viimeksi muokattu: 17.02.2018, 20:36:02 kirjoittanut PgPete »
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 451
Mulla 2,5v kokemus (69000-133000km) ei pahaa sanottavaa. Ehkä suurin ongelma maalin kuluminen etupyörän kaaren takakulmista helmoissa. Hieno moottori hyvässä korissa hyvällä perusluotettavuudella.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.