Kirjoittaja Aihe: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)  (Luettu 1390 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Auto: 2004 607 2,2 HDi (VF39D4HXG92116313).

Tarkoitus olisi vaihtaa apulaitehihna ja kampiakselin hihnapyörä, alkuperäinen varaosanumero on: 0515V6 ja tarkennuksena 162x30 kaksinkert. iskunvaim. hihnapyör. Hintaa osalla on 235e. Tarvikkeena tuolla varaosanumerolla löytyy pitkä liuta hihnapyöriä hinnaltaan 50-200e, mikä nyt sitten olisi oikea vaihtoehto kun tuolla varaosanumerolla tarvikeosissa löytyy halkaisijaltaan 153mm sekä 162mm hihnapyöriä, esim. http://spareto.com/products/544-0039-10-belt-pulley-crankshaft tai http://spareto.com/products/33783-belt-pulley-crankshaft Onko näistä tuo 162mm sopiva? Entäpäs tämä sarja http://spareto.com/products/6pk1740d1-v-ribbed-belt-set Onko tässä autooni sopiva hihnapyörä sekä hihna? Mitä tarkoittaa tuo Peugeotin ilmoittama kaksinkertainen vaimennus? Onko tarvikeosissa sellaista ja onko sillä käytännön merkitystä?
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #1 : 25.08.2014, 18:19:52 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=1616.0

Mä kyllä soittaisin hovi korjaamolle ja kyselisin kokemuksia, sillä olen kuullut sellaisistakin tapauksista että alkuperäisellä varaosanumerolla tulee osa jota ei kannata autoon laittaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #2 : 25.08.2014, 20:40:32 »
Omastani mittasin 162mm halkaisijan ja semmoisen laitoin tilalle. (607 2.2HDi Aut 2003) Olen tehnyt tuon homman kahdesti, kun ensimmäinen luovutti n 60tkm jälkeen ja alkoi luistamaan vulkanoinnistaan. Savu ja käry oli melkoinen. Tämän johdosta suosittelen mallia jossa luistaminen on rakenteellisesti estetty kuten tässä: http://spareto.com/products/24628-belt-pulley-crankshaft

Tässä vaihto-ohjetta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=41108.0

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #3 : 26.08.2014, 09:09:42 »
Tällähetkellä autossani juuri edellisen viestin linkin mukainen hihnapyörä http://spareto.com/products/24628-belt-pulley-crankshaft, se tässä ihmetyttääkin kun servicebox antaa eri varaosanumeron kuin tuolle hihnapyörälle? Tuo malli on omassani kestänyt ainakin sen 100tkm ja 4 vuotta mitä auto on minulla ollut. Aiemmasta vaihdosta ei ole tietoa, jakopään vaihdoin itse auton ostohetkellä mutta silloin en vaihtanut hihnapyörää. Nyt kuitenkin ajattelin sen vaihtaa onnettomuuksien välttämiseksi jakopään vaihdon yhteydessä.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #4 : 26.08.2014, 09:52:35 »
Nyt on merkkiliikkeeseen soitettu ja sieltä sanoivat että varaosanumero 0515P2 (osa joka autossani on paikalla) kääntää uudemmalle osanumerolle 0515V6 (osa jonka servicebox antaa autolleni) heidän mukaansa 0515V6 on myös korvaava vahvistettu osa.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

ritani

  • Vieras
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #5 : 30.08.2014, 10:19:16 »
Alkuperäinen hihnapyörä kesti muistaakseni 400 000 km ja motonetin pyörä sitten 20 000... eli kannatan alkuperäistä. Vähän keskustelun ohi, mutta ihan kokemuksien perusteella haluan varoitella.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #6 : 30.08.2014, 10:39:21 »
Vertailun vuoksi, mulla 2.0 hdi:ssä (406) eka hihnapyörä kesti 180tkm ja toinen 190tkm, tasaista laatua ;). Muistaakseni mulle tuli tuo 0515V6 limppu.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« Vastaus #7 : 30.08.2014, 14:29:39 »
Onko Motonetin 20tkm kestävän hihnapyörän merkki tiedossa? Tarvikeosien laadussa tosiaan on suuria eroja.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’