Kirjoittaja Aihe: 607 - Liian alhainen öljynpaine (DT17)  (Luettu 1466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zaafrane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
607 - Liian alhainen öljynpaine (DT17)
« : 23.05.2015, 09:46:24 »
Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17). 

Öljynpaine ongelma? Kaikki alkoi siitä kun jäähdytysnestettä kului vähän, mutta vuotoa ei läydetty. Nyt vuoto löytyi, ajoin koneen lämpimäksi ja kaikki toimi, mutta sitten lämppäri alkoi puhaltaa kylmää ilmaa, moottorin ja öljyn lämmöt näyttivät normaalia. Pian tuli ilmoitus alhaisesta nestetasosta, pysäytin ja  lisäsin nestettä, menikin pari litraa. Pyöritin konetta muutaman minuutin ja tarkistin tason, ei näkynyt pintaa. Nostin koneen päältä levyn ja totesin että nestettä oli koneen päällä, käynnistin koneen, alkoi suihkuta nestettä  termostaatin kopan tiivisteestä. Auto vedettiin korjaamolle ja  todettiin että termostaatin kopan mutteri oli irronnut muovista. Laitettiin uusi koppa, termostaatti ja tiivisteet ja kokeilemaan, ei vuotanut enää. Sitten koeajoelle,  parinsadan metrin jälkeen syttyi STOP , öljynpaine liian matala. Todettiin että varoitus syttyy aina kun kierrokset nousevat n. 1500:n, sammuu kun laskee kierrokset. Vaihdettiin öljyt, suodatinta ei löytynyt korjaamolta eikä lähitarvikeliikkeestä. Kylmänä kestää vähän kierroksia, lämpimänä Stop syttyy n. 1500:n kierroksilla. Olisiko anturissa vikaa? Missä anturi sijaitsee? Voisiko koneen päälle suihkunnut neste vaikuttaa anturin toimintaan? Kone käy siististi, mutta ajamaan ei tee mieli ennen kuin Stop sammuu. Lämpenikö kone liikaa kun neste suihkusi, seurasin lämpömittaria kokoajan kun lämppäri alkoi puhaltaa kylmää, näytti normaalia. Mitä vaikuttaa kun kylmää nestettä n. 10 astetta lisää  koneen ollessa kuuma? Voiko öljynpaineongelma johtua tästä nesteongelmasta ?
nyt: C8 3.0 aut. 807 2,0 aut ,806 2,0 aut., J5 2,5 TD EuraMobil.
entiset:807 2.0 aut  607 HDi 2,7 V6 aut.,607 HDi 2.2 aut. 406 STHDi 2.0 GW 7h,  406 ST 2,1 GW 7h, 605 SRTi 2.0 autom.  2x 605 SV 3,0,  3x 605 2,0, 405 Mi16,  4x 505 D, 4x 505 B, 3x 504 D, 3x 504 B, 106 XN 1,4, 306 1,6 style,307 1,6 autom, 7x Opel, 6x Fiat, 3x Ford, 3x Commer, Skoda,Warre , Datsun , VW LT 28 retkiauto ja VW LT 35 retkeilyauto. J5 2,5 TD matkailuauto, VW-MAN 5,7 D asuntoauto. Iveco 2.5 TD 35-10 Matkaaja  Asuntoauto.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 607 - Liian alhainen öljynpaine (DT17)
« Vastaus #1 : 23.05.2015, 20:43:45 »
Hommaa anturi ennenkin ajat tai ruuvaa anturin tilalle vaikka mekaaninen painemittari niin saat mielenrauhan.