Auto: 2005 607 2,7 V6 HDi (DT17).
Öljynpaine ongelma? Kaikki alkoi siitä kun jäähdytysnestettä kului vähän, mutta vuotoa ei läydetty. Nyt vuoto löytyi, ajoin koneen lämpimäksi ja kaikki toimi, mutta sitten lämppäri alkoi puhaltaa kylmää ilmaa, moottorin ja öljyn lämmöt näyttivät normaalia. Pian tuli ilmoitus alhaisesta nestetasosta, pysäytin ja lisäsin nestettä, menikin pari litraa. Pyöritin konetta muutaman minuutin ja tarkistin tason, ei näkynyt pintaa. Nostin koneen päältä levyn ja totesin että nestettä oli koneen päällä, käynnistin koneen, alkoi suihkuta nestettä termostaatin kopan tiivisteestä. Auto vedettiin korjaamolle ja todettiin että termostaatin kopan mutteri oli irronnut muovista. Laitettiin uusi koppa, termostaatti ja tiivisteet ja kokeilemaan, ei vuotanut enää. Sitten koeajoelle, parinsadan metrin jälkeen syttyi STOP , öljynpaine liian matala. Todettiin että varoitus syttyy aina kun kierrokset nousevat n. 1500:n, sammuu kun laskee kierrokset. Vaihdettiin öljyt, suodatinta ei löytynyt korjaamolta eikä lähitarvikeliikkeestä. Kylmänä kestää vähän kierroksia, lämpimänä Stop syttyy n. 1500:n kierroksilla. Olisiko anturissa vikaa? Missä anturi sijaitsee? Voisiko koneen päälle suihkunnut neste vaikuttaa anturin toimintaan? Kone käy siististi, mutta ajamaan ei tee mieli ennen kuin Stop sammuu. Lämpenikö kone liikaa kun neste suihkusi, seurasin lämpömittaria kokoajan kun lämppäri alkoi puhaltaa kylmää, näytti normaalia. Mitä vaikuttaa kun kylmää nestettä n. 10 astetta lisää koneen ollessa kuuma? Voiko öljynpaineongelma johtua tästä nesteongelmasta ?