Auto: 2006 607 2,0 HDi 136 FAP (RHR, DW10BTED4, 291 000 km).
Auto jää yleensä (aina?) inisemään sammuttamisen jälkeen. Olen aina kuvitellut, että sen kuuluu tehdä niin, mutta nyt en olekaan enää ihan varma asiasta... Vaihdoin nimittäin hehkutulpat ja ihmettelin taas koeajon jälkeen tuota ininää joka vaan jatkui ja jatkui vaikka moottori olis sammutettu jo ajat sitten (10 min, 15 min, 30 min, en osaa sanoa tarkaa aikaa). Niinpä panin stetoskoopin korvilleni ja lähdin tökkimään moottoria. Yllätyksekseni ininä kuului EGR -venttiilistä. Tämän lisäksi moottorin etupuolella oleva pakokaasun kierrätysventtiili on koko ajan vetäneenä koska se kelasta kuuluu jatkuva hurina.
Kysymys: Kuuluuko EGR venttiilin jäädä inisemään ajon jälkeen? Jos ei niin missä vika?