Kirjoittaja Aihe: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta  (Luettu 2786 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jooseppik

  • Vieras
307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« : 23.06.2009, 16:18:05 »
Auto: 2002 307 1,6.

Nyt iski visainen pulma. Auto sammuu kun kaasua painaa vähänkin tiukemmin. Myös käynnistäminen on hankalaa. Töpöttää tyhjäkäynnillä aikansa ja sitten sammuu tai jää käymään. Jos kaasua painaa erittäin hitaasti pysyy käynnissä mutta vähänkin enemmän niin sammahtaa. Pakoputkesta tuprauttaa reilusti savua ilmeisesti liikaa polttoainetta saaneena sammumisen jälkeen. Mitkään vikavalot eivät pala ja käydessään moottori käy ihan normaalisti. Onkohan tuossa mitään mahdollisuuksia itse selvitellä asiaa vai pitäisikö vain suosiolla kosauttaa huollon pihaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #1 : 23.06.2009, 17:00:00 »
Vikakoodin luku.
Peugeot 3008 hybrid

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #2 : 24.06.2009, 18:19:30 »
Villi veikkaus... MAP-anturi viallinen. Kuvassa osa numero 5:

Linkki
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

_MikkoT_

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 187
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #3 : 25.06.2009, 16:59:41 »
Voihan sitä kokeilla ottaa tuosta liittimen irti. Ovat joskus huollossa kokeilleet ja ei aiheuttanut mitään ongelmia.

Niin, MAP:lla mitataan moottorin kuormitustilaa, jos tietoa ei ole kone toimi. Jos 306:sta nappasi mapin johdon irti auto käyttäytyi kuvaillulla tavalla...
Seat Leon X-perience 2.0 TDI 4Drive 2015, Peugeot 207 1,4 16V 2006
Ex:Fiat Scudo Weekend 2.0 JTD 2004, Seat Exeo Style 2.0 TDI 2010, Volkswagen Golf 1.4 16V 2001,  Seat Toledo 1,9 TDI 2003, Peugeot 306 1,6 SR Style -96, Peugeot 309 1,6 GR -87

doktor

  • Vieras
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #4 : 20.09.2010, 11:11:29 »
Auto: 2002 307 SW 1,6.

Mistähän tuo MAP-anturin liitin löytyy? Kiinnostaisi kokeilla irrottamista, ei meinaa käydä tyhjää ollenkaan. Jos tuo nyt on viallinen niin onko vaihtotyö isokin projekti?

doktor

  • Vieras
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #5 : 20.09.2010, 17:21:18 »
Joo elikkäs anturin liittimestä on valkoinen johto juuresta poikki. Saakohan marmoritiskiltä pelkästään tuota liitintä vai joutuuko koko johtosarjan uusimaan? Näkyi olevan vastaavia liittimiä konehuoneessa useampikin.

On muuten melko vikaherkkä paikka tuo liitin, jyrkässä kulmassa johtimet ja paljon tärinää.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010, 17:24:25 kirjoittanut doktor »

antsu

  • Vieras
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #6 : 20.09.2010, 20:02:21 »
Asiaa sen tarkemmin tuntematta ajatus johtosarjan vaihdosta on hirveä. Kamala työmäärä ja sarjakin varmaan maksaa maltaita. Luulisi, että sähkön saa yhden liittimen läpi kulkemaan helpommallakin.

Toinen liitin vaikka romikselta 10cm johdonpätkien kanssa, juotetaan kiinni ja suojataan kutistesukalla ja taas pelaa ;D

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #7 : 20.09.2010, 20:54:30 »
Liittimiä saa yleensä ostettua Peugeotilta/Citroenilta myös erikseen (esim. kuoret, pinnit, tiivisteet jne.), mutta varaosamyyjät eivät usein osaa etsiä oikeita liittimien osia luettelosta. Service Box:sta voi itsekin selata kattavaa liitinvalikoimaa ilmaiseksi ja sitten tilata osat Peugeotilta tai Citroenilta (kummalta halvemmalla saa):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=28798.0

Joitakin liittimiä saanee myös elektroniikka-alan liikkeistä (Suomesta tai ulkomailta). Joskus liittimet ovat myös purettavissa eli rikkinäisen johdon tilalle voi vaihtaa uuden pinnin ja johdon.

Merkkiliikkeestä voi myös tiedustella, josko heillä sattuisi huollon puolella olemaan käytettyjä liittimiä (voi saada ilmaiseksi tai nimellistä korvausta vastaan). Tai sitten hommaa purkuautosta sopivan liittimen riittävällä pätkällä johtoa.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2010, 20:58:21 kirjoittanut Tonilind »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

doktor

  • Vieras
Vs: 307 - Sammuu painettaessa kaasupoljinta
« Vastaus #8 : 22.09.2010, 18:01:44 »
Tuon pelkän liittimen hommaamisen kanssa nousi seinä pystyyn sekä maahantuojalla, paikallisella korjaamolla että varaosaliikkeissä. Mielellään olisi toki myyty koko moottorin johtosarja. Ranskasta olisi saanut "ehkä sopivan" osan viiteenkymppiin. Tyydyin kuitenkin ottamaan meisselin kauniiseen käteen ja kolvin toiseen, nyt pelaa taas aivan eri tavalla  8)