Kirjoittaja Aihe: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)  (Luettu 21986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #105 : 12.02.2015, 14:56:36 »
Siis kun tota kuvaa katsoo niin onko toi nyt niin että kuvan putki 15 on ainoa asia moottoriöljyn ja suuttimen välissä?

Jos suutin on tuossa putkessa, joka ulottuu yhtenäisenä suuttimen kuparitiivisteeltä kannen ulkopuolelle asti, niin ainoa vuotopaikka käsittääkseni voisi olla putken ja kannen välinen tiivistyspinta, jossa ei mitään tiivistettä ole. Voiko putki olla jopa noussut pois paikoiltaan, jos suutin on löystynyt ? Muuten en voi käsittää miten palamiskaasuja voisi päästä öljytilaan.

antsu

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #106 : 12.02.2015, 15:06:30 »
Minua ihmetyttää mikä irroittaa suuttimet, kun hehkutkin ovat aina ihan jumissa, vai vuotavatko hehkutkin ilman näin pahoja seurauksia.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #107 : 12.02.2015, 15:28:24 »
Kylläpä se niin on.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #108 : 12.02.2015, 15:33:18 »
Mikä tässä moottorityypissä niin radikaalisti muista eroaa että tuo olisi suoranainen syy? Mitenhän asia olisi jos moottorin öljytilavuus olisi litran suurempi, öljypohja olisi suora ja vaihtoväli 15tkm - kuten ennen on ollut?
Audi A4 Tdi Q

Benkku

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #109 : 12.02.2015, 17:51:07 »
Jospa se öljy yksinkertaisesti karstoittuu epätäydellisen palamisprosessin tuloksena,jos puristus paineet karkaa suuttimen välistä?

Tämän vaihtoehdon kannalla itsekin olen, öljy dilutoituu jolloin voitelukyky heikkenee, männänrenkaiden ohi pääseestä polttoaineesta.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #110 : 12.02.2015, 18:41:27 »
Isällä 1.4 tdci fiesta jossa psa kone,jonkun tiivisteen vaihtanu kyseiseen moottoriin,niin kyllä sen haistaa pakokaasuista ettei se enää kunnolla polta. Käryää ku jokin väljä diesel,ja kun öljynvaihtovälitkin nykyään "liian pitkiä" niin karstoittuuhan se öljy.Isä vaihtaakin öljyt ja suodattimet noin 8 tkm välein,eikä milloinkaan sillä ole ollut auton moottoreissa vikoja vaikka dieselillä aina ajanut.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #111 : 12.02.2015, 20:09:09 »
Minua ihmetyttää mikä irroittaa suuttimet, kun hehkutkin ovat aina ihan jumissa, vai vuotavatko hehkutkin ilman näin pahoja seurauksia.

Hehkuissa on kierre joka estää vuotamista vaikka olis löysällä, nimimerkillä kokemusta.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #112 : 13.02.2015, 12:20:09 »
Mä laitan teille pian kuvia, tuossa on yksi Picasso josta turbonakseli poikki ja suutin vuotanut kauan. Kuski ei uskonut meidän puheita. Pannaan uusi kone ja turbo yms.

Tässä olis kuvaa. Mistähän tuo piki tuonne suuttimen juureen mahtaa tulla ellei se pikeentyminen ole se ongelma.

tmex

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #113 : 13.02.2015, 13:10:17 »
10tkm välein ku vaihtaa öljyn, niin ei ongelmia.

Mä olen eri mieltä. Mutta en jankkaa ja kopsaa tähän tarinaani, se löytyy tästä ketjusta aiemmin (1,6 HDi:llä ajetut km:t ja huoltoväli).

Ou812

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #114 : 13.02.2015, 18:25:52 »
Tässä olis kuvaa. Mistähän tuo piki tuonne suuttimen juureen mahtaa tulla ellei se pikeentyminen ole se ongelma.

Tuosta kuvasta ei vielä näe vuotaako öljytilaan, ulospäin tulee kyllä aika huolella :) vanhemmissa cdi- mersuissa tuo on tuttu näky mutta niissä ei kuitenkaan öljyt karstaannu ja turbot pauku.

tmex

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #115 : 13.02.2015, 18:52:36 »
Käry on suutin vuodossa kamala,ainakin Xsara Picasso imee hajun sisäilmaan.Ei pystynyt kuin kotoa 5 km ajamaan huoltoon,sisäilmapuhallin stopissa.Ihmettelen miten tuo kuvan autoa ajanut on hengittellyt,tai sitten se riippuu automallista miten käry puskee sisätiloihin.Mulla juuritiivisteiden vuotavat suuttimet ovat olleet vain kosteita.

Ou812

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #116 : 19.02.2015, 20:35:42 »
Tässä aiheeseen liittyen mainitaan suutinvuoto turbovian syyksi usein.

http://www.x-parts.fi/catalog/turboahdin-16-hdi/

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #117 : 19.02.2015, 20:42:41 »
112hv ja uudemmissa ei taida enää tätä murhetta olla. Ongelma siis koskee 1,6 16v 90 ja 110hv malleja.
Peugeot 3008 hybrid

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #118 : 19.02.2015, 20:55:56 »
Selvinnee kun katsoo kuvia kannesta.

Ou812

  • Vieras
Vs: 3008 - Turbon rikkoutuminen (HDi)
« Vastaus #119 : 19.02.2015, 21:15:36 »
Milloin tuli tuo 112hv- malli, 2011?