Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4, 167 000 km).
Eilen alkoin kytkinpoljin täristämään. Aivan pohjaa painettuna ei täristä, mutta alkaa täristämään heti hiukankin kytkintä nostettaessa jo ennen kytkimen ottamista. Täristäminen loppuu, kun kytkin on täysin ylhäällä. Täristämiseen ei vaikuta onko vaihde päällä vai ei. Kytkin toimii edelleen normaalisti, mutta täristyksen takia käyttö normaalia hankalampaa.
Onko selvä juttu, että vika on painelaakerissa tai siellä päin eli vaatii koneen irroituksen vaihdelaatikosta? Foorumihaun perusteella muillekin on tullut kytkinongelmia jo näillä kilometreillä, mikä on käsittämätöntä 2000-luvun autolle. Eipä ole tarvinnut kytkinremppoja tehdä aiemmin kuin 70-luvun autoihin. Tuossa ei ole edes koukkua, joten syynä ei ole perävaunun veto.