Kirjoittaja Aihe: 308 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (THP)  (Luettu 4559 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

holkki

  • Vieras
Vs: 308 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (THP)
« Vastaus #15 : 12.08.2014, 11:11:53 »
Muutaman Minin MCS N14 moottoriin, joka tämäkin lienee on, vaihtaneena voin kertoa sen olevan helppo homma. Melkein pärjää yhdellä hieman pidemmällä taltta ruuvimeisselillä, rajottaa kuvassa näkyvää pidätin sokka ja nostaa anturin tiivisteineen pois termarikotelosta. Kylmänä kun vaihtaa ei nestettä tule ulos juuri mitään. Uusi anturi, uudella tiivisteellä koteloon ja ilmausruuvi, kuvassa no: 9 auki 1-2 kierrosta ja konetta käyttelee lämpöiseksi. Itse taisin laittaa kabiinista lämpötilan säädon max. mutta en ole varma tarviiko... Tarvittaessa pikkuisen jäähdytin nestellä lisää. Näin Minissä, siinä Ecu ei pysty kastumaan ko. operaatiossa, Pösöstä ei kokemuksia. Jos siihen oikeasti saa menee kaksi tuntia töitä, olen luultavasti väärällä alalla....

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: 308 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (THP)
« Vastaus #16 : 12.08.2014, 17:09:04 »
Ecun tuhoutumiset ovat johtuneet vuotavan lämpötila-anturin johdosta jäähdytysnesteen  kulkeutumisesta ajan myötä sähköjohtoa pitkin Ecuun, ei anturin vaihdon aikana.

Patonque

  • Vieras
Vs: 308 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (THP)
« Vastaus #17 : 13.08.2014, 18:08:54 »
Vein auton kuitenkin aamulla korjaamolle, koska olin epävarma operaation vaihtamisesta itse. Autoa ei ole haettu vielä tänään pois, mutta ei-merkkiliike ei ihan parhaalla tavalla tuntenut autoa. Ilmeisesti laskua tulee 175 euroa. Tuuheaa on. Mutta huomasivat jotain muuta...

Mutta sitten se hauskuus alkaa. Jakoketju kuulemma "pitää ääntä" ja pitää vaihtaa, itse en moista oo huomannut kun en tätä autoa käytä.

Menenkö suoraan tähän "ajoittainen tehottomuus" ketjuun: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51949.360

Pitäis selvittää seuraavaksi jakoketjun vaihtamisoperaation laajuus (mitä osia) ja mikä on ok-hinta operaatiolle. Plus jos tyyppivika (308 1.6 THP, 2008, ajettu 70 tkm), onko näitä mennyt Peugeotin piikkiin korjattavaksi. Ei ainakaan kestänyt huolto-ohjelman verran.

Patonque

  • Vieras
Vs: 308 - Liian korkea moottorin käyntilämpötila (THP)
« Vastaus #18 : 13.08.2014, 19:10:25 »
Laitoin jatkokysymykset suoraan tuonne "ajoittainen tehottomuus" -ketjuun, jossa jakoketjua pohditaan.