Ongelma:
Auto: 2008 407 2,0 HDi 136 (235 000 km).
Sama ongelma, saa nähdä onko tuo akseli. Hinta-arvio merkkiliikkeessä korjaussarjan kera n. 990 euroa. Taidan etsiä jonkun edullisemman vaihtoehdon. Siis apukuskin puoli kylmänä, kaksialue-ilmastointi.
Ratkaisu:
Nyt on foorumin ohjeilla korjattu matkustajan puoli ja tuntuisi toimivan. Pirullisen ahtaat paikat.
Akseli poikki ja vääntynyt, kotelosta irtileikatun palan akselireiän sisäreunoilla olevista rajoittimista toinen hävinnyt. Eli moottori on murjonut toiseen suuntaan ensin rajoittimen päreiksi ja sitten läppää niin kauan koteloon, että akseli ensin vääntynyt ja sitten poikki. Vika siis tuli lopullisesti esiin kovilla pakkasilla, jolloin kovettunut muovi oli heikoimmillaan.
Tein uuden rajoittimen: läpiruuvi, "kulmarauta" ja paljon liimaa. Läpän akselin korjasin liimalla ja pellillä. Irti sahatun kotelon osan liimasin takaisin Sikaflex 221:llä, joka tarttuu hyvin, mutta myös joustaa vähän. Akselin päihin ihan hiukan silikonirasvaa ennen paikoilleen laittoa. Merkkiliikkeen arvio korjauksesta oli n. 1000 euroa, kuulemma jostain olisi voinut saada jopa 600 eurolla. Nyt kustannus oli alle 100 euroa, kun ostin sahaus/hiontatyökalun, Sikaa, liimaa ja asennusjuomaa.
TEMP_ARKISTOON