Kirjoittaja Aihe: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus  (Luettu 77546 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #60 : 26.04.2010, 21:55:45 »
Mitenkäs muilla toimii käytössä? Mulla heittelee reilu 5kmh käytössä..pitää olla tarkkana kameroitten kohdalla.

-04 1,6 SW

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #61 : 26.04.2010, 21:58:29 »
Vanhoissa jälkikäteen laitetuissa saattaa olla heittoa varsinkin mäkisissä maastoissa. Jos säädin oli tehtaalla laitettu toimii paremmin. Uudemmissa tuon saa säädettyä pps:llä. Oletuksena ero on 4km/h.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2010, 01:07:54 kirjoittanut Tonilind »
Peugeot 3008 hybrid

kolme0seiska

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #62 : 15.08.2010, 13:14:02 »
Auto: 2002 307 2,0 HDi (66 kW, Siemens).

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38786.msg182385#msg182385

Tervehdys. Minulla kiinnostaa kanssa tuo vakkari! Kävin kurkkaamassa tuonne jarrupolkimelle ja sieltähän löytyi tuo alimmaisen kuvan mukainen systeemi, eli pitäisi ostaa kytkin, (varaosanumero?) vakkarin viiksi ja käydä ohjelmoimassa. Tietääkö kukaan, että ohjelmoivatko Ylivieskan tai Oulun merkkiliikkeessä ja paljonko kustantaa?

JP

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #63 : 26.08.2010, 13:13:29 »
Auto: 2006 307 Wagon 1,6 Trendy (TU5JP4, 80 kW, 3ENFUC).

Voiko olla mahdollista, että autostani puuttuu jokin ajotietokoneen/auton tekninen mokkula (pahoitteluni, kun en ole täysin vielä tutustunut BSI/ECU jne. akronyymien maailmaan), koska Konalan Automaan huollon hintakysely vakionopeudensäätimelle oli yli 1000 euroa (olikohan jotain 1300 eur tms..) ja he puhuivat jostain asennettavasta kikkulasta (ei siis pelkästä ajotietokoneen päivityksestä/aktivoimisesta), jonka nimeä en nyt valitettavasti muista puhelinkeskustelun pohjalta.

Ja jos joku tietää miten tämä onnistuu edullisemmin, kuitenkin ilman täysin tee-se-itse ratkaisua, niin ehdotuksia otetaan vastaan. :)

kolme0seiska

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #64 : 26.08.2010, 18:09:04 »
Auto: 2002 307 2,0 HDi (66 kW, Siemens).

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38786.msg182385#msg182385

Ostin tuon viiksen ja kytkimen (nro:4534.52) hintaan 82€ mutta kytkin ei passaa siihen irallaan olevaan liittimeen! Käyköhän tuo kytkin nro:4534.37? vai onnistuisko jos katkaisisi johdot liittimestä ja yhdistäis ne siihen jarruvalokatkaisian johtoihin? Lisäksi pitää ostaa kytkimen ympärille muovinen holkki, muuten kytkin ei pysy kiinni reijässä. Viiksi meni hienosti paikoilleen.

starship

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #65 : 27.08.2010, 08:45:52 »
Kun tätä topikkia lueskelin ni 2002 vuosimallissa saattaa olla ongelmia softan muokauksessa.Siis saattaa hyvin pelittääkin,mutta joillain ollu ongelmia.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #66 : 06.09.2010, 14:26:36 »
^ Ei saa ajotietokonetta pelaamaan ilman viiksipaketin vaihtoa. Kokeiltu on vm.2003 mallin 307 1.6 malliin.
Peugeot 3008 hybrid

spoonz

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #67 : 07.09.2010, 12:20:53 »
Taas yksi toimiva vakionopeussäädin. Kyllä vetää pehmeästi verrattuna laguna kakkosen tempovaan vakkariin.

kolme0seiska

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #68 : 08.09.2010, 18:28:48 »
Auto: 2002 307 2,0 HDi (66 kW, Siemens).

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38786.msg182385#msg182385

Nyt toimii vakkari ;D Eli minulla oli tuo alempi kuva. (punainen liitin oli mutta kytkin puuttui) Kytkimen varaosanro: 4534 37 + vakkarin viiksi nro:6242.Z9 yht 82€. Kävin tänään ylivieskan viescarissa aktivoimassa vakkarin käyttöön ja nyt pelittää.

laurisa

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #69 : 27.09.2010, 14:15:43 »
Auto: 2006 307 1,6 HDi.

Moi,

minulla on 307:ssa Automaan autoon aikanaan asentama tarvikevakkarisäädin. Näyttää juuri samalta kuin tämän linkin kuvassa: http://www.autovarustelu.fi/pages/tuotteet/vakionopeussaeaetimet/el-pas-e-cruise.php

Vakkari temppuilee epäsäännöllisesti, muutaman kerran se on pudonnut pois päältä itsestään ja vähän useammin se ei ole mennyt pois päältä kun painaa jarrua tai kytkintä. Tällöin yleensä on auttanut kun muutaman kerran painaa jarrua, mutta pari kertaa on käynyt niinkin että vakkari kaasuttaa ja minä jarrutan, kunnes monitoiminäytölle tulee teksti "engine management fault" ja vakkari putoaa pois pelistä. Viimeksi kun näin kävi niin tuo vakkari ei meinannut mennä on/off napistaankaan pois päältä. Lisäksi autosta hävisi veto pariksi sekunniksi kokonaan ja ehdin jo säikähtää että nytkö se hajos koko pösö.

Eli kivahan toi olisi saada kuntoon, on vähän inhottava alkaa jarrulla taistelemaan vakkaria vastaan. Mutta ennenkuin vien ton automaalle kalliisiin tutkimuksiin niin olis kiva kuulla täältä vinkkejä että missä vika voisi olla?

Voisiko helpoin tapa korjata vika olla heittää toi tarvikesäädin roskiin ja laittaa original osa tilalle jos sen saisi jossain koodattua? Vai onko riskinä että vika on jossain muualla kuin viiksessä ja se ei pelkkää viikseä vaihtamalla korjaantuisi? Tuon viiksen käyttökytkimet on paskimmat mahdolliset ikinä, ja viiksi kuumenee käytössä (voi olla pelklkä merkkivalokin) mutta kun se on tollanen rimpula niin olen vähän epäillyt että vika voisi ehkä olla pelkästään tuossa virityksessäkin.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #70 : 27.09.2010, 14:41:50 »
Laittaisin alkup. viiksen kiinni. Maksaa n. 60 euroa citroen liikkeessä + sitten joku laittaa asetukset kuntoon.
Peugeot 3008 hybrid

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #71 : 07.01.2011, 19:32:13 »
Asentaja vaan ei osannut asiaansa. BSI:llä on useita eri vaihtoehtoja mikä vakkari. Riippuu vuosimallista/softista. Eculta pitää laittaa vakkari myös päälle.


« Viimeksi muokattu: 07.01.2011, 19:37:46 kirjoittanut SamiL »
Peugeot 3008 hybrid

ransu100

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #72 : 05.03.2011, 12:01:29 »
Auto: 2005 307 1,6 (2. mallisarja).

Morjensta! Löytyisköhän Lahden seudulta jotain gurua joka tekis ton homman mulle kaikkinensa osineen päivineen ja mihin hintaan? Kyl mää tietenki kaverina suojia poistelen sun muuta.

No niin, Viiksi 6242 Z9 asennettu ja asetukset ecu ja bsi laitettu kohilleen lähiseudulla, kiitokset palstalaiselle, mutta vähän siinä ongelmia meinannu olla, alussa herjas speed control faultya ja ei toiminu ku välillä hetken, sitten tunnin ajon jälkeen, auton tankkasin, ( ei liity asiaan, mutta, eli pidin pienen tauon ), ennen starttia laitoin vakkarin päälle, näyttöön tuli cc off, no ei muuta ku baanalle takas ja hetken ajeltua, en nyt muista painoinko päässä olevaa nappia vai asetinko plussasta suoraan 88 km/h asetuksen päälle mutta numerot jäi näyttöön ja nopeus pysyi kuin pysyikin asetetussa, voi sitä riemua, no sitäpä siinä säätelin liikennevirran mukana kulkiessa plussasta ja miinuksesta silloin tällöin ja polkasinpa välillä kaasuaki ku yhen jumijan ohittelin silloin meni cc off ja omalle kaistalle saavuttuani painoin nappia nii taas 88 näyttöön ja toimii, kytkimet ja jarrut koittelin niin ihan hienosti pelas, offille menee ja napista taas päälle, tänään ois pikku reissu tiedossa joten saa nähdä vieläkö pelaa, kummastuttaa vaan että mikähän siin tuota speed control faultya heitteli kehiin? Jarruvalojen kans ollu kyllä lapinreissulla ongelmia aiemmin ku toimineet pienellä viiveellä, mutta etelän lämmössä pelanneet moitteetta!

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #73 : 05.03.2011, 12:41:12 »
Vaihdettava uusi jarruvalokatkaisija, sillä ongelma poistuu.
Peugeot 3008 hybrid

ransu100

  • Vieras
Vs: 307 - Vakionopeudensäätimen jälkiasennus
« Vastaus #74 : 07.03.2011, 15:48:52 »
Kyllä, katkaisijan kanssa vaihdettava myös johtosarja, kyseisessä mallissa. Vaihdettu ja toimii.

Olisi tuo katkaisin mennyt kuulemma muutenkin kohta vaihtoon, kun oireillut, ja niitä on kuulemma mennyt. No nyt homma toimii. Koko kustannus kyseiselle operatsioonille: viiksi 65 e (Citroenilta), johtosarja 26,20 e ja kytkin 16,20 e (Automaalta, Citikalla johtosarja olisi ollut 53 e ja kytkin 23 e?) ja ystävällisen palstalaisen koodaus 20 e, koko homma siis 127,40 e + matkakulut. Ei paha, ja kyllä nyt on mukava gruisailla... ;D

Suuret kiitokset kaikille auttaneille ja hyvää kevään jatkoa. Gruisaillaan...