Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142827 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Pysyykö se remmin vaihto väli aina 120tkm kun on ollut joskus taksi käytössä vai muuttuuko se 160tkm? Okei hyvä tietää toi takuu asia.
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Siis lyhyempi väli johtuu vaan siitä ajatuksesta, että taksikäyttö on rasittavampaa, sisältäen paljon kaupunkiajoa, pysähdyksiä ja liikkeelle lähtöjä ja lyhyttä pätkäajoa. Monesti vastaa myös taksikäytön todellisuutta. Kun auto ei ole enää taksina, niin eihän se käyttökään välttämättä ole enää yhtä kuluttavaa. Kuitenkin kun tuolla autolla on liki 100 tkm ajettu taksina - kovin vähän muuten - niin hihna kannattaa ensimmäisen kerran vaihtaa noudattaen tuota taksin vaihtoväliä. Sen jälkeen voi hyvin siirtyä normaaliin vaihtoväliin, jos se seuraava vaihto edes koskaan itselle tulee.

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 545
  • Motion&Emotion
Kiitos penguin ton halusinkin kuulla kun auton myyjä ei osannut vastata tohon kysymykseen. Mites iskarit onko syytä ottaa huomioon kun vanhaa taksia lähden ostamaan?  Muita seikkoja?
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

Tozzi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure
Hei

Onkos 508:n takuuta muutettu kaikessa hiljaisuudessa >:( ? 2011 ja -12 malleissa takuu on käsittääkseni 5 vuotta/100tkm, mutta vuodesta 2013 alkaen vain 3 vuotta/100tkm !! Voi vattu, olenko oikeassa ?

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/peugeot-508-myyntiin-5-vuoden-takuulla
http://www.peugeot.fi/uusi-peugeot-508-style/
http://www.palvelut.peugeot.fi/takuu/

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
On muutettu ja myös uutisoitu.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Aiheesta keskusteltu myös foorumilla: Takuu ja hinnasto 1.1.2013 alkaen
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Kaveri oli käynyt koeajamassa uudehkoa ja ilmeisesti aika vähän ajettua 508 SW:tä 2-litraisella HDi-moottorilla ja manuaalivaihteistolla. Huomio kiinnittyi negatiivisessa mielessä ohjaukseen, joka oli todella kevyt ja tuntumaltaan ohut, suorastaan ylitehostettu. Siis poikkeuksellisen kevyt verrattuna muihin uudehkoihin autoihin, joita hän on käynyt koeajamassa. Autossa oli alla nastarenkaat, mutta sillä ei kai tuollaista vaikutusta ole. Huolena taisi olla se, että jos kuivallakin asfaltilla ohjauksen tuntuma on noin huono, niin kuinka kamala ja tunnoton se onkaan liukkaalla talvikelillä.

Onko tuo 508:n ominaisuus, kun tuskin noin uudessa autossa mitään vikaakaan on tehostuksessa ollut? Koeajo- ja testiraporttien yhteydessä ei käsittääkseni ole mainuttu mitään ko. ohjauksen ominaisuudesta, vaan ajo-ominaisuuksia on pikemminkin kehuttu.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
No on se ainakin huonompi mitä 308, 406 ja 607 malleissa. Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa. Minusta huonointa 508ssa on lämmityslaite.
Peugeot 3008 hybrid

antsu

  • Vieras
Autossa oli alla nastarenkaat, mutta sillä ei kai tuollaista vaikutusta ole.

Kyllä sillä voi olla tuollainen vaikutus jos vielä ilmanpaineet ovat olleet yläkantissa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
508:ssa on huomattavasti parempi ohjaus verrattuna 308:iin. Toki esim. 2-litraisessa HDI 163:ssa ja RXH:ssa on hieman kevyempi ohjaus mitä GT:ssä, mutta kumpikin on silti mielestäni parempi kuin 308:n ohjaus, joka sekään ei ole mikään huono.

Jos nastarenkaiden kanssa on kovin paljon liikaa paineita renkaissa, niin voi tuntua kovin kevyeltä. Lisäksi jos sinne on nuukuuksissaan laitettu alkuperäistä kapeammat renkaat, niin sekin tuntuu ohjauksen kevenemisenä. 508:ssa on kuitenkin sellaiset läskit alla, että pakko siellä on vähän tehostustakin olla. Kannattaa kokeilla miten se tehostus muuttuu eri nopeuksissa.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Kiitos tiedoista. Laitan kaverille tämän viestiketjun linkin ja yritän vakuuttaa hänet, että käy vielä testaamassa toistakin 508-yksilöä, jos kiinnostusta riittää. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Olen kyllä valitettavasti samaa mieltä että etenkin uusilla nastarenkailla (minulla oli samana aamuna asennetut) 508:in ohjaus oli luokkaa surkea. Tarttis ajaa uudemman kerran ja samalla tarkastaa rengaspaineet? Kesärenkailla ihan hyvä, muttei niin hyvä kuin minun 308 SW GT 2l diesel jossa se on huomattavasti raskaampi.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Laitetaan ihan päinvastainen kokemus ohjauksesta talvirenkain. Vertailukohtana edellinen kulkine farkku Octavia II (vm. 2008). 508 tuntuu huomattavasti vakaammalta ja tuntuma tiehen niin asfaltilla kuin lumella on parempi. Sivuttaispitoa tuntuu olevan paremmin ja kun ajonvakautus tulee peliin niin samanlaista säikähdystä se ei aiheuta kuin Octaviassa aikoinaan. Renkaina Pösössä on Michelin X-Ice North -setti.

Kesällä tietysti ero edelliseen on kaikin puolin eri planeetalta. :)

Suosittelen siis antamaan 508:lle toinen mahdollisuus.
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

tmex

  • Vieras
Kaveri oli käynyt koeajamassa uudehkoa ja ilmeisesti aika vähän ajettua 508 SW:tä 2-litraisella HDi-moottorilla ja manuaalivaihteistolla. Huomio kiinnittyi negatiivisessa mielessä ohjaukseen, joka oli todella kevyt ja tuntumaltaan ohut, suorastaan ylitehostettu. Siis poikkeuksellisen kevyt verrattuna muihin uudehkoihin autoihin, joita hän on käynyt koeajamassa. Autossa oli alla nastarenkaat, mutta sillä ei kai tuollaista vaikutusta ole. Huolena taisi olla se, että jos kuivallakin asfaltilla ohjauksen tuntuma on noin huono, niin kuinka kamala ja tunnoton se onkaan liukkaalla talvikelillä.

Onko tuo 508:n ominaisuus, kun tuskin noin uudessa autossa mitään vikaakaan on tehostuksessa ollut? Koeajo- ja testiraporttien yhteydessä ei käsittääkseni ole mainuttu mitään ko. ohjauksen ominaisuudesta, vaan ajo-ominaisuuksia on pikemminkin kehuttu.

Tuo on tottumiskysymys. Ohjaus on kevyt mutta kun suuntavakavuus on kunnossa asian kanssa oppii elämään. Minä en totu uusien renujen rattiin millään, niissä on pykälä kun lähdetään keskialueelta kääntämään.En tiedä oliko koeajo renu scenicissä (2013) jokin vika. Suoralla tiellä pienikin korjaus liike kulkusuuntaan niin sentin verran kun rattia kääntää löytää sen pykälän jossa tehostus muuttuu, ihan persiistä. Auto oli muutoin suuntavakaa ja mukava. Olen tottunut hydraulitehtostajiin, tällänen playstation ratti tökkii. Pösöt on keveitä ohjastaa, onhan se outoa aluksi mutta luontevampaa minusta kun ei ole tuollaisia pykäliä joissa tehostus muuttuu. Ohjauksen vasteessa oleva kynnys tuli niin korkeaksi että renu liikkeenkin kynnys kasvoi ja auto jäi kauppaan.Oli aika lähellä tuossa Kyllösen höykytyksessä että olisin työsuhdauton laittanut.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Uusilla renkailla ja väärillä rengaspaineilla varmasti kamala ajettava.
Peugeot 3008 hybrid