Kirjoittaja Aihe: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)  (Luettu 2339 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

30779

  • Vieras
307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« : 01.05.2014, 19:25:38 »
Auto: 2003 307 1,6 (TU5JP4, VF33ENFUB82913023).

Olisin vailla kyseisen auton kannenpulttien kiristysmomentteja ja kiristysjärjestystä.

Benkku

  • Vieras
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #1 : 01.05.2014, 19:35:39 »
Kiristysjärjestys

8 4 1 5 9     |
7 3 2 6 10   |vauhtipyörän puoleinen pää.

Kaikkien pulttien esikiristys 20 Nm momenttiin em. kiristysjärjestyksessä ja sen jälkeen 260 astetta edelleen em. kiristysjärjestyksessä.

ermukermu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #2 : 05.06.2016, 18:16:31 »
Jostain materiaalista luin 2 * 130 astetta. Onkohan tolla paljoakaan merkitystä vetääkö kerralla 260 tai kahessa eri vaiheessa 130?
Peugeot 307 1.6 2006 tu5jp4

Juissi80

  • Vieras
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #3 : 11.06.2016, 18:49:00 »
Auto: 2001 307 1,6 (TU5JP4, 16-ventt.).

Mulla on melkein sama homma menossa itellä, ja kanssa netistä löysin, et eka 20Nm ja sitte 130 astetta läpi ne pultit ja uudeataan 130. Meinasin noin tehä, oisko muuten riakinä, et ei aseru oikein tai kansi halkee. En tiedä, mut en ota riskiä.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #4 : 12.06.2016, 07:46:05 »
Harvinaista herkkua bensavärkeissä tai no onha sitä kaikkea.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

ermukermu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #5 : 12.06.2016, 17:48:05 »
Ihan pahaa teki vääntää pultteja toisen kerran 130*, pelko perseen alla et pultti sanoo naps...
Peugeot 307 1.6 2006 tu5jp4

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #6 : 12.06.2016, 18:41:39 »
Nuohan ovat venyviä pultteja, eivät kyllä katkea jos kiristää ohjeen mukaan. Toki ehtona se että tarvittaessa pultit vaihdetaan, ts. Pituus pitää mitata ennen uudelleen käyttämistä ja tarkistaa että se on annetuissa raja-arvoissa tai vaihtoehtoisesti uusia joka kerta. Ja kierteiden on oltava puhtaat ja kevyesti öljytyt.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Juissi80

  • Vieras
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #7 : 13.06.2016, 10:10:36 »
Minkähän pituiset ne saa olla, että saa käyttää uudestaan, osaatko sanoa?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 307 - Kansitiivisteen vaihto (TU5JP4)
« Vastaus #8 : 13.06.2016, 17:06:07 »
Pultin pituus saa olla enintään 122,6mm mitattuna pultin kannasta kärkeen eli siis kannan sisäpinnasta (se pinta joka vastaa kanteen) ja ilman prikkaa. Korjausoppaan tieto.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’