Kirjoittaja Aihe: 508 - Tips & tricks  (Luettu 16667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #30 : 31.05.2014, 22:03:47 »
Yläsuojassa on viisi reikää ja niiden kohdalla väkäset,jotka ottavat maskin poikkipinnoihin kiinni takapuolelta. Rei'ästä näkyy pitikö kääntää ylös vai alaspäin jollain leveällä meisselillä että lähtee pois. Alasuojan päissä on yläkolmanneksessa aukot, joista saa ihan käsin painettua vastaavan väkäsen alas ja vedettyä pään irti. Seuraava väkänen on sivusuunnassa sisempänä ylhäällä näkyvän noin 5 mm leveän kolon kohdalla jne. Aika hankala pois otettava etenkin se alimmainen ja kumpikaan ei lähde ilman työkaluja.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #31 : 07.01.2015, 21:15:43 »
Webastosta

Napilla käynnistettävässä Allure mallissa (minulla 163HDi -13) Webaston saa päälle moottoria pakkasella ensin käynnistämättä (jos unohtaa ajastaa sen ajosta tullessaan) niin, että painaa starttinappulaa, mutta ei kytkintä. Silloin sähköt heräävät moottorin käynnistymättä. Tämän jälkeen pyöräyttää "config" rullaa ja painaa sitä, kuten normaalisti konfiguraatiotietoihin mennessä.

Huomasin tämän vahingossa, ohjekirjassa ei tullut vastaan ... en lukenut ihan kaikkia sivuja :)

Jukka P.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #32 : 10.01.2015, 22:14:38 »
Ei siellä ohjekirjassa varmaan tuota erikseen Webaston käynnistämiseksi opasteta, mutta tuohan on ihan normi tapa laittaa vain virrat päälle. Toimii myös automaattivaihteisessa, kun ei paina jarrua samaan aikaan.

Jukka P

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 275
  • 206 -07, 3008 -13 ja 508sw -13
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #33 : 11.06.2015, 23:06:17 »
Sähköisen käsijarrun vapauttaminen nappia painamatta. Käsijarru vapautuu kun laittaa vaihteen päälle ja nostaa kytkintä. Reaktio on melkein samanlainen, kuin mäkilähtöavustimen toiminta.

Jukka P

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #34 : 12.06.2015, 11:57:42 »
Sähköinen käsijarru on kyllä kätevä. Minulla päivittäiseen reittiin kuuluu usein pitkä odotus ylämäessä olevassa valoristeyksessä. Käsijarrua käytettäessä ei jarrujalka puudu. Irrotus tapahtuu sitten automaattisesti kun on tarve päästä liikkeelle. Mielestäni pelkkä kytkimen nosto ei riitä vaan myös kaasua pitää painaa. Varmaankin tarkoituksena estää vahingot jos epähuomiossa nostaa jalan kytkimeltä vaihteen ollessa päällä.
Vihdoin, 190 päivän odotuksen jälkeen, 208 GT Line PureTech 130 EAT8-automaatti

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #35 : 26.08.2018, 22:16:43 »
RT6 alkoi jonkin iOS-päivityksen jälkeen jo pari-kolme vuotta sitten toimimaan siten, että osa soitoista viimeisissä puheluissa näytti nimen kuka oli soittanut tai kelle oli soitettu, mutta osassa näkyi vain numero. Pari viikkoa sitten jotain autossa odotellessani selailin puhelimesta synkattuja yhteystietoja ja huomasin, että osassa puhelinnumero oli yhteen kirjoitettuna, osassa numeroiden välissä oli välilyöntejä aivan kuten iOS niissä numeroissa näyttää. Sitä sitten vertaisin viimeisiin puheluihin ja huomasin, että aina kun numerossa oli välilyöntejä, näkyi puhelulistassa pelkkä numero. Tarkemmin omassa iPhonessa asiaa tutkittuani huomasin, että jos numeron tallensi iPhoneen kirjoittamalla sen, tuli siihen välilyöntejä, mutta jos kirjoitti sen ensin yhteen putkeen johonkin muualle ja kopioi ja liitti sitten puhelinmuistioon, niin välilyöntejä ei tallentunut, vaikka sellaiset iPhonen näytöllä kyllä näkyy. Tällä tavalla kun tallensi uudelleen puhelimessa numeron, joka näkyi RT6:n puhelulistassa vain numerona, se alkoikin seuraavan synkkauksen jälkeen näkyä listassa nimenä.

Vika on ehkä korjattu uudemmissa RT6:n softaversiossa, mutta itselläni ei ole tietoa. Omassani on 2.21, enkä tuon vian vuoksi sitä päivittämään lähde, mutta kiva että nyt tietää mistä tuokin ilmiö johtuu. Vika ei sitä paitsi mielestäni oli RT6:ssa vaan iOS:ssä.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #36 : 27.08.2018, 05:09:38 »
Hyvää selvitystyötä!

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tips & tricks
« Vastaus #37 : 05.11.2018, 20:56:33 »
Tämä sopisi ehkä paremmin johonkin SMEG Tips & Tricks -aiheeseen, mutta laitan nyt tänne, kun ei oikein paremmin sopivaa aihetta ja aluetta osunut katseeseen.

Vanhassa 508 pre-fl mallissa RT6 navilla bluetooth laitteen nimen voi ihan asetuksista asettaa haluamakseen, jos häiritsee se että jokaisella autolla on sama nimi: Peugeot.

Itselläni alkoi heti häiritä 508 faceliftin SMEG:ssä laitteen Bluetooth-nimi, joka on RT_SMEG. Hieno homma, mutta meillä on toinenkin RT_SMEG. Ei hätää, tämän voi nimetä uudelleen seuraavasti:
  • Laita SMEG ensin johonkin perustilaan, jossa ei ole mikään dialogi auki, eikä peruutustutkan näyttö esillä, ei mitään varoituksia/ilmoituksia näkyvillä.
  • Paina MEDIA-näppäintä pitkään, olisiko 5 sekuntia (508:ssa on kojelautassa MEDIA-näppäin, 208:ssa taisi olla MENU ja sitä pitää painaa noin 10 sekuntia) ja näkyviin tulee cheat-mode
  • Kirjoita cheat code kohtaan: BTRENAME bt_laitteen_nimi
    jossa bt_laitteen_nimi on se millä nimillä haluat autosi SMEG:n näkyvän esim. puhelimessasi. Ainakin 508:ssa (SMEG+) nimeen voi laittaa myös välilyöntejä, 208:ssa meillä on SMEG ja siihen ei kelpaa välilyönnit.
  • Paina Confirm

Joudut ehkä parittamaan puhelimen uudelleen auton kanssa, mutta sen jälkeen auto näkyy antamallasi nimellä puhelimessa.

Varoitus: Älä kirjoittele Cheat mode näyttöön mitään sellaista mistä et tiedä mitä se tekee. Sillä saa mm. koko muistin tyhjennetyksi, niin että laite ei enää käynnisty.