Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 109463 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #210 : 01.02.2019, 06:18:09 »
Takuu korjaus ei jatka takuuta.
Jos pakkasta yli 10 astetta niin kunnossakin oleva THP:n ketju pitää kovaa ääntä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 188
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #211 : 01.02.2019, 10:21:38 »
THP-moottorin jakopäässä on suunnitteluvirhe. Ei ole tarpeeksi edes testattu.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

JuRy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #212 : 01.02.2019, 13:16:20 »
Ja suunnitteluvirheet maksatetaan asiakkaalla,ainakin jos on jo toinen auton omistaja. aika kusetusta.

Alpo Kieppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #213 : 01.02.2019, 13:24:14 »
Lähiaikoina on tulossa Suomessa myyntiin uusi 508. Onkohan siinä olevat bensiinimoottori yhä tuohon samaan Prince-konstruktioon perustuvia vai onko kyseessä täysin uusi versio? Ovatko nöyrtyneet rakentamaan jakopään toimivaksi?

Kunnossa olevaa THP:tä käyttöominaisuuksiltaan mukavampaa bensakonetta ei oikein tuossa kokoluokassa ole tarjolla muilla valmistajilla.
3008 Puretech 130 Active mt6 -18
ë-C4 Shine -22

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #214 : 01.02.2019, 17:45:17 »
Mitä sitä turhaan hyvää muuttamaan...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Laguna00

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #215 : 01.02.2019, 18:08:57 »

Repesin nauramaan. Spontaanisti, heti.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #216 : 01.02.2019, 22:03:51 »
Minulla on THP:n jakopääongelmat korjattu takuuseen vielä 4 vuotta vanhaankin autoon, eikä siinä silloin ollut kuin 2 vuoden tehdastakuu. Siihen autoon se jakopää pistettiin uusiksi aina 24 tkm:n välein, paitsi silloin, kun laitettiin useammin. Useammin kuin kerran vuoteen kuitenkin.

tmex

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #217 : 02.02.2019, 07:49:13 »
Valkkaa tehokkaimman Puretechin tai THP:n, kummalla nimellä nyt kulkeenkin, niin ei ole ongelmia.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #218 : 02.02.2019, 09:48:39 »
Miten muka niissä on taisteltu karstoittumista vastaan paremmin kuin heikkotehoisimmissa? Ketju kuulemma kestänyt niissä kyllä huomattavan paljon paremmin. Onko kellään faktoja miten Peugeot Sportin (näin kirjoitettu) tekemät 1.6 THP > 200 hv versiot eroavat näistä vähätehoisimmista? Ovatko uudet > 200 hv versiot taas täysin eri osilla? Ilman faktoja ei voi kuin mutuilla?

iwontgofast

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #219 : 02.02.2019, 12:56:52 »
Viime viikolla putsailin imukanavat/venttiilit. Mitään mainittavia oireita taikka mitään vikavaloja asiaan liittyen ei ennen putsausta ollut ilmennyt.

Noi kaksi ekaa kuvaa on sylinteri 3  kakkosventiilistä, ennen ja jälkeen. Se näytti pahimmalta ja putsauskin jäi aikalailla huonommaksi kuin muut. Seuraavat kuvat on sylinteri 1 ensimmäinen venttiili, ennen ja jälkeen. Se oli puhtain jo ennen putsausta.

En tiedä kuinka paljon on vaikuttanut kun viime kesänä käytin kaksi pulloa CRC GDI Valve Cleaneria.

Puhdistukseen käytin Mr Musclea ja Bräkleeniä, pulloharjaa ja nippusiteitä. Huuhteluun käytin tuulilasinpesunestettä ja pölynimurin letkuun teippasin 6mm  pneumatiikkaletkua jolla imin nesteet ja liat pois.

Kasauksen ja muutaman päivän ajon käytin vielä yhden pullon tuota CRCtä.

Käytettävissäni on ainoastaan persdyno ja plasebot, ja niiden kiistämättömien tulosten perusteella, vääntö parani alakierroksilla ja vetää muutenkin puhtaammin. Vaikutusta muihin moottorinominaisuuksiin ei pysty sanomaan, kun tien pinnat tuntuu olevan aikas liukkaita täällä pirkanmaalla ja talvirenkaat on paskat.

Ps: Sylinterien järjestyksen aloitin laskemaan jakopään puolelta.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2019, 13:20:48 kirjoittanut iwontgofast »
Ex Pesoot: 405 1.6 GL -89   405 1.6 GLi -94   306 1.6 HB -99 
307 SW 1.6 - 04(x2) -05    308 SW 1.6 Hdi -10 
208 e-Hdi 92 M5 (paku) -13  508 SW e-THP 165 A6 -15
208 Puretech 110 A6 -16
Nykyiset: 508 Hybrid 225 (FB) -21   e-2008 GT -22

iwontgofast

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #220 : 02.02.2019, 13:02:26 »
Ja kuvista sen verran, että ne on otettu jeesuksenhalvallajavanhalla usb käärmekameralla. Sen oma valo ei riittänyt mihinkään, joten piti näyttää apuvaloa ja noissa jälkeen kuvissa oli käytössä parempi lamppu millä mahtui tähtäämään paremmin imukanavaan.
Ex Pesoot: 405 1.6 GL -89   405 1.6 GLi -94   306 1.6 HB -99 
307 SW 1.6 - 04(x2) -05    308 SW 1.6 Hdi -10 
208 e-Hdi 92 M5 (paku) -13  508 SW e-THP 165 A6 -15
208 Puretech 110 A6 -16
Nykyiset: 508 Hybrid 225 (FB) -21   e-2008 GT -22

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #221 : 03.02.2019, 09:56:08 »
Ne jotka kirjoitti että VW MPI (multi port injection) olisi ratkaisu karstoittumiseen, niin olitte väärässä. Se on pelkästään tehty päästöjen takia, eli yritetään selvitä ilman hiukkassuodatinta. Ne koneet missä tuo MPI on, on avattaessa olleet myös todella nopeasti karstoittuneita jos ajo on painottunut kaupunkiajoon. Minusta vain 1.0l VW moottorissa on enää tuo MPI? Minulla ei siis ole tiedossa yhtään suorasuhkutuskonetta jossa ei karstoittumista ilmenisi tänä päivänä. Kertokaa toki jos joku poikkeus löytyy!
PS. Oliko edes tässä ketjussa väitetty että MPI auttaisi?  :)

Janneka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #222 : 12.05.2019, 18:18:20 »
Auto: 2014 508 SW 1,6 THP 156 (110 000 km).

Oon nyt kohta kaksi vuotta ajellut tyytyväisenä 508 farkulla, jossa on thp156 kone vuosimalli 2014 ja kilometrejä 110000. Ketjua ei ole vaihdettu ja mulla tulee kilometrejä n. 20000 vuodessa. Öljyä menee litra kymppitonnilla, mikä on mielestäni ihan siedettävä määrä. Tehot tuntuu olevan tallella ja vain pakkasella ketju kolistaa hieman, mutta kolina loppuu heti auton lämmetessä. Onko mulla vaan maanantaiversio, vai onko muillakin hyviä kokemuksia??

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #223 : 12.05.2019, 19:47:50 »
Jos 70 % öljystä "vaihtuu" tuolla tavalla vaihtovälillä (30tkm), niin voiko sitä hyväksi kokemukseksi laskea. No toki sinun ajoilla vaihtoväli on sen 20 tkm joten vain puolet "vaihtuu", mutta kyllähän tuo syö sitä. Jos muuten kone toimii, niin ehkä tuo on se ainoa kappale, jota ei valmistettu maanantaina, tai ehkä niitä on muutama muukin. Ajoa vaan, niin kauan kun toimii.

Janneka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #224 : 06.07.2019, 14:26:34 »
Ei ole pitkä aika, kun kehuin moottoria(thp156 2014) ja sitten kävi näin:

Moottori on toiminut moitteettomasti, tehot tallella ja ilman ketjun kolinoita. Juhannusviikolla n. 50 kilometrin ajon jälkeen tuli ilmoitus engine fault repair needed ja moottori kolisti kovaa. Metroauton ohjeiden mukaan käynnistettiin muutama kerta, mutta ilmoitus ja kolina eivät hävinneet. Neljännellä käynnistys kerralla auto ei enää lähtenyt käyntiin.

Metroautosta saatiin ohje, että Peugeot assistance huolehtii, vaikka auto on jo viisi vuotta vanha, jos huollot on tehty ajallaan. Saatiin siis hinaus+ viisi päivää sijausautoa pösön piikkiin. (Mielestäni huikea palvelu autolle, jonka takuu on loppunut jo muutama vuosi sitten.)

Tuomio: ylälaahain ollut poikki ja ketju pomppasi, koko kone paskana, eli vaihtokone ainoa vaihtoehto. Hinta-arvio 7000€
Aloimme jo selvitellä maksun jakautumista ja kuluttajaviraston selkeä kanta oli, että myyjäliikkeen pitää tulla jonkin verran vastaan, koska ketjun pitää kestää 300000km olen siis auton toinen omistaja.

Metroautosta oli oma-aloitteisesti tehty takuupyyntö tehtaalle ja sitä jännitimme muutaman päivän. Kaikeksi onneksi tehtaan vastaus oli, että selvä takuuhomma! :)

Saimme siis uuden moottorin autoon ilmaiseksi. Mielestäni tämän paremmin ei voisi huoltoliike ja tehdas asioita hoitaa.

Viime vuonna on kuulemma tullut uusi ketju ja uudet kilkkeet , toivottavasti nyt olisi kestävämpää settiä!