Kirjoittaja Aihe: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"  (Luettu 22263 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #15 : 01.02.2017, 17:18:33 »
Tuossa kun on AGM-akku, niin tarviiko pösöllekin kertoa testerillä akun vaihdosta?

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #16 : 01.02.2017, 18:20:52 »
En tiedä olisiko tarvinut, mutta itse ainakin kalibroin tuon akun varaustason mittauksen vm. 2011 508:ssa kun vaihdoin uuden akun. Siihen on Diagboxissa kohta kohdalta opastettu prosessi.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #17 : 02.02.2017, 08:15:54 »
Minulla ei ollut auto kytkettynä virtaan, kun vaihdoin akun. Tusasin vaihdon kanssa vielä jonkun 15min. Kun sain uuden akun paikalleen, niin moottori napilla käyntii ja kovaa ajoa. Vikamuisti on varmaan ihan täynnä, mutta kai sieltä osa kuittaantuu ajosuoritteisesti?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #18 : 02.02.2017, 18:48:12 »
HDI 204.ssä on erilainen akku ja latausjärjestelmä kuin muilla moottoreilla ilman stop-startia. HDI 163:ssa ilman stop-startia ei ole AGM-akkua, eikä se tarvitse sellaista, mutta HDI 204 vaatii AGM:n.
Siksi kalibroinnin tarvekin voi olla aivan erilainen.

Pitääköhän tässä alkaa virittämään Diagboxia johonkin läppäriin jota mulla ei ole. Olis se vissiin halvempi vaihtoehto kuin vaihtaa autoa. No ehkä käyn loisimassa marmorilla ja lainaan ihan luvallista työkalua.

Melkein tonni ajettu tuon häiriön jälkeen eikä mitään ongelmia ole näkynyt.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #19 : 02.02.2017, 18:52:21 »
Kyllä ainakin minulla oli 2011 163 HDi:ssä ilman start&stoppia AGM akku, ja näin myös service box kertoo.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #20 : 02.02.2017, 20:36:45 »
En käy kiistämään. Kaikissa ei kuitenkaan ole.

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #21 : 03.02.2017, 05:52:52 »
Omassa 2,0hdi 140:ssä oli agm. Akkutyypin, koon ja joitakin muitakin parametreja (mm akun valmistaja...) voi konffata sen kalibroinnin yhteydessä

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #22 : 03.02.2017, 06:33:42 »

Pitääköhän tässä alkaa virittämään Diagboxia johonkin läppäriin jota mulla ei ole. Olis se vissiin halvempi vaihtoehto kuin vaihtaa autoa. No ehkä käyn loisimassa marmorilla ja lainaan ihan luvallista työkalua.


Vaihtelu virkistää autoissakin. Jeesaan diakpoksillani, ettei tarvitse mennä Veholle anelee. Vikahistoriikin luku, niin selviää (ehkä) myös syy bugiin, joita tulee ja menee Pözöissäkin  ;). Aksu voisi vinkata, missä kohdin tuo akkuproseduuri on.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #23 : 03.02.2017, 07:06:37 »
En kyllä varmaksi muista mistä se löytyi, mutta veikkaan akun varaustilayksikön Repair -valikkoa.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #24 : 03.02.2017, 16:33:46 »
Vaihtelu virkistää autoissakin. Jeesaan diakpoksillani, ettei tarvitse mennä Veholle anelee. Vikahistoriikin luku, niin selviää (ehkä) myös syy bugiin, joita tulee ja menee Pözöissäkin  ;). Aksu voisi vinkata, missä kohdin tuo akkuproseduuri on.

Kiitän tarjouksesta ja palaillaan asiaan jossain vaiheessa, kun en ole kokoajan liikenteessä. Eipä olisi eilen tarvinnut Veholtakaan anella, kun ihan tyrkytetiin. Ei vaan enää siinä vaiheessa ollut aikaa alkaa koodeja lueskelemaan.

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #25 : 26.04.2017, 10:55:34 »
Auto: 2012 508 2,0 HDi 163 FAP RXH HYbrid4 (87 000 km).

Itselläni tuli kolmisen viikkoa sitten tuollainen virheilmoitus kun 20min moottoritie- ja 10min kaupunkiajon jälkeen auto oli puolisen tuntia pysäköitynä. Ei suostunut enää käynnistymään lainkaan, mutta sitten palattuani auton luokse seuraavana päivänä henkisesti valmistautuneena hinausauton tilaamiseen auto käynnistyikin "normaalisti". Moottorin keltainen varoitusvalo paloi vielä tuolla ekalla ja kai seuraavallakin käynnistyksellä, mutta sitten sekin sammui. Kunhan auto käynnistyi niin se toimi ainakin ulkoisesti ihan normaalisti, ei mitään nilkutusmoodia tms.

Akusta ei pitäisi olla kyse, Remuc raportoi jännitteeksi 12.6V ja akku vaihdettiin uuteen (Varta AGM E39) viime syyskuussa.

Kun tuo vika ei uusiutunut (sen jälkeen ajettu jo vajaa 1000 km), merkkihuoltoon vieminen jäi mutta nyt sitten viime viikon lopussa ilmeni uusi oire, start-stop ei toimi (eli dieselmoottori käynnistyy suoraan käynnistysnapista eikä sammu seistessä) ja ilmeisesti sen vuoksi 100% sähkömoodi ei toimi. Mittarinäytön mukaan sähkö on kyllä mukana liikkeellelähtiessä ja matalissa nopeuksissa, mutta HDi ei tosiaan sammu ennen kuin autosta sammuttaa virrat normaalisti – vika ei siis sinällään vaikuttaisi olevan hybrid-puolella (siksi postasin tähän ketjuun enkä aloittanut uutta hybrid-ketjua).

Varasin nyt ajan Mäkelälle jo pitkään odottaneeseen softan päivitykseen/sopeuttamiseen moottoriin/vaihteistoon (liittyen korkeaan polttoaineen kulutukseen ja vaihteiston ajoittaiseen sekoiluun vaihtaessa (lähinnä jää huudattamaan pienempää vaihdetta isommalle vaihtamisen sijaan)) ja siinä samalla vikakoodien lukuun, mutta löytyisikö täältä suoraan jotain ideoita siihen mikä tuossa start-stop -systeemissä saattaisi olla vialla?
« Viimeksi muokattu: 26.04.2017, 10:59:27 kirjoittanut GeekPug »

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #26 : 26.04.2017, 13:08:03 »
Ehkä siellä moottorin antureissa tai vastaavissa on jotain vikaa, josta johtuu sekä korkeahko polttoaineenkulutus että nämä muut oireet nyt myöhemmin.

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #27 : 26.04.2017, 14:17:22 »
...eli tässäkin ehkä se EGR, niinpä tietenkin.

Mutta ihan vakavasti puhuen jos vika osoittautuu tuollaiseksi niin ne kai saa korjattua myös ilman merkkihuollon vermeitä?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #28 : 30.04.2017, 23:03:56 »
Eipä ole tämä kuin mikään muukaan alkuperäisvarustukseen liittynyt ongelma toistunut akun vaihdon jälkeen, vaan auto on toiminut niiden osalta moitteettomasti.

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Ilmoitus "Engine fault - repair needed"
« Vastaus #29 : 24.05.2017, 16:06:30 »
Auto: 2012 508 2,0 HDi 163 FAP RXH HYbrid4 (89 000 km).

Päivitetäänpäs tätä tilannetta sen verran että viedessäni auton Mäkelän Koneeseen en muistanut erikseen mainita tiskillä vikakoodeista uudelleen, joten menneet vikakoodit (eli tuo aikaisempi käynnistysongelma ja sen selvittäminen) menivät sen siliän tien softapäivityksen yhteydessä.

Ainoa start-stop -systeemin toimimattomuuteen viittaava syy oli päivityksen jälkeen tullut vikakoodi joka viittaa sähköisen alipainepumpun toimimattomuuteen/rikkoutumiseen (tuosta viasta on kuulemma ollut tehtaan tiedotekin). Odottelen nyt itse tilaamaani alkuperäisosaa saapuvaksi Euroopasta (säästö n. sata euroa eli luokkaa 40% Mäkelän ilmoittamaan hintaan nähden, tuo säästö riittää enkä jaksanut alkaa selvittelemään/tappelemaan mahdollista tehtaan vastaantuloa minkään suomalaisen merkkikorjaamon kautta kun kyseessä on kuitenkin tuontiauto) ja vien tuon osan sitten vakipajalle vaihdettavaksi.