Kirjoittaja Aihe: 207 - Öljynkulutus (THP)  (Luettu 10465 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
207 - Öljynkulutus (THP)
« : 24.07.2011, 18:01:51 »
Auto: 2007 207 1,6 THP 175 RC.

Mikä on normaali öljynkulutus? Öljynvaihdon jälkeen ajettu 4tkm ja öljyt jo alle mittatikun puolenvälin.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #1 : 24.07.2011, 21:13:44 »
Mitähän öljyä on laitettu?
Peugeot 3008 hybrid

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #2 : 24.07.2011, 21:20:00 »
Castrol Edge 5w30 pitäis olla.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #3 : 24.07.2011, 22:35:27 »
Oliko öljynvaihdon jälkeen taso max- rajalla ?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #4 : 25.07.2011, 19:38:00 »
Hep: Aika usein olen havainnut ko tilanteessa öljyn vaihtajan toimineen näin:
-> Valuttaa öljyt ulos ja vaihtaa samalla suodattimen. -> Proppu kiinni kun tiputus on loppunut. -> Uudet öljyt koneeseen mittatikun ylämerkkiin asti. -> Konepelti kiinni, kädet rättiin puhtaaksi. -> Kaffelle.
..... Mikä unohtui?  :o Se että ekalla käynnistyksellä suodatin ja kanavisto täyttyy ja mittatikusta horahtaa noin puolet pois. (suodattimen ja kanaviston tilavuus luokkaa puolet litran maitotölkistä?  ;)  ) Laita pari desiä lisää öljyä ja seuraile tilannetta viikottain.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #5 : 25.07.2011, 21:25:56 »
Konetta on kyllä käytetty vaihdon jälkeen ja todettu ylärajan taso.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #6 : 25.07.2011, 21:38:41 »
Ok. Silloin tässä ei ole kyse tuosta, vaan öljyä on tosiaan johonkin vilahtanut.    :-[

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #7 : 25.07.2011, 22:05:00 »
Tehot on ollu autossa myös kateissa koko sen ajan mitä mulla ollu ja eilen tehot hävis lopullisesti ja tänään paloi jo vikavalo (Depollution system failure) onkohän näillä mitään tekemistä öljynkulutuksen kanssa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 463
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #8 : 26.07.2011, 00:19:03 »
Voipi olla ahdin ahtamisensa ahtanut.  :-\  Piuhan (PeugeotPlanetSystem, eli PPS) perään kiinni ja softalla tutkimaan vikakoodeja.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #9 : 26.07.2011, 17:21:35 »
Näyttää tulevan nyt vikakoodi päällä todella mustaa savuakin, mutta eikö sen pitäisi olla sinistä jos öljyä palaa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #10 : 01.08.2011, 12:55:13 »
Öljyn kulutus on ihan normia näissä peleissä. Tuskin tehokadon kanssa mitään tekemistä. Puoli tikullista 4 tonnilla ei ole edes paljon ;) Kantsii pitää litran tonkka takapaksissa.

Tehottomuuteen/depollution-herjaan löytyy vaihtoehtoja turbon lisäksi. Vaikkapa ajoitukset päin honkia, katalysaattori, reiät letkuissa, bensapumppu, happisensori jne. Tulpat olitkin jo vissiin vaihtanut, mutta sitten on tietysti tulppien johtosarja.

EDIT: Sullahan oli rassi ketjun ja kiristimen vaihdossa...mitenköhän siis nimenomaan tuo ajoitusten laita? Käsittääkseni tehtaan ohjeiden mukaiseen nokkaremppaan kuuluu ketjun ja kiristimen lisäksi muutakin, minkä pitäisi estää ajoitusten lipsahtamista päin mäntyä.
« Viimeksi muokattu: 01.08.2011, 13:01:02 kirjoittanut Legge »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #11 : 01.08.2011, 16:31:48 »
Jep. Jako ei pysy kohdallaan. Savuttaminen johtuu rikkaasta seoksesta (seoksen korjaus nokka-akselien väärän kulman takia?) Auto on safe modessa jolloin ahdin on pois käytöstä. http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=167
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #12 : 02.09.2012, 20:20:34 »
Kyllähän tuo öljynkulutus aika runsas on. 3tkm ajettu öljynvaihdon jälkeen ja öljyt jo puolenvälin tikkua.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #13 : 03.09.2012, 08:36:10 »
Oma auto on jossain määrin hillinnyt janoaan. Ei taida vanhukselle enää juomingit maistua samaan malliin ;) En kyllä repisi pelihousuja tuollaisesta tikku/6000 km kulutuksesta. Mulla hörppäs parhaimmillaan puoli tikkua per 1000 km. Tuolloin tehdaskin jaksoi säätää ongelman kanssa löytämättä mitään vikaa. Kulutus parantui hieman itsestään, jolloin kiinnostus lopahti.

Onko sulla PCV tulpattu? Ainakin Mini-foorumilla jotkut jaksoivat väittää, että auttaisi öljyn hörppimiseen. Tiedä sitten, meneekö tuota kautta oikeasti öljyä niin paljon harakoille, kun kone huohottaa joka tapauksessa edelleen turbon imuputkeen. Itse väänsin viikonloppuna tulpat paikoilleen...vaikutukset jää nähtäviksi.


Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Öljynkulutus (THP)
« Vastaus #14 : 03.09.2012, 15:12:25 »
On tulpattu.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99