Auto: 2006 407 SW 1,6 HDi Olympia.
Auto hyytyi alkuun työpaikan pihalle, startti vain naksahti ja konetilan sulakkeistosta poltti sulaketta 8, mistä pääteltiin startin olevan sökö. Startti menikin vaihtoon Tampereen Hatanpään ADllä.
Startin vaihdon jälkeen ilmeni, että kone sammuu lämmettyään, tätä ei ollut ennen startin vaihtoa. Autolla saattoi ajaa noin 5-6 km kunnes moottorin lämmöt nousivat ja sammuilu alkoi. Toisinaan auto käynnistyi heti uudelleen toisinaan ei. Sulakkeita ei palanut. Eräältä reissulta auto kyydittiin hinausauton lavalla merkkihuoltoon Tampereen MetroAutoon.
Merkkihuollossa päätyivät sellaiseen tulokseen luettuaan vikakoodit (p1351 ja p1586), että vika on joko polttoaineen paineanturissa tai egr:ssä. Päätyivät vaihtamaan egr:n. Vika ei korjaantunut - auto jatkoi sammuiluaan. Auton kanssa sinniteltiin, kunnes päätettiin vaihtaa akun miinusnavan kenkä ja tarkistaa maadoitus.
Nämä toimenpiteet vaikuttivat oireiluun siten, että autolla päästiin tekemään kolme noin 200 km reissua niin, ettei kone sammunut. Ajettuani autolla Tampereelta Kouvolaan oireilu alkoi kuitenkin uudelleen. Nyt auto seisoo jälleen pihassa ja mielessä on vain monia kysymyksiä, mistä seuraavaksi vikaa etsiä. Vikakoodit ovat pysyneet ennallaan.
Olisiko se kuitenkin konetilan sulakeboxi, joka tässä oireilee lämmön vaikutuksesta? Virransäätörele? Akku? Vai sittenkin se polttoaineen paineanturi? Ajatuksia?