Kirjoittaja Aihe: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)  (Luettu 114539 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #420 : 10.01.2017, 15:35:48 »
Webassa voi olla esim. vikamuisti täynnä ja siksi se kieltäytyy käynnistymästä. Tuonnehan kun kertyy kolme vikatapausta muistiin, niin ne täytyy käydä erikseen testerillä nollaamassa, jotta laite suostuu lähtemään seuraavaa kertaa edes yrittämään käynnistymistään. Itse C5 X7 kohdalla oli sama juttu ja se lopulta selvisi viemällä auto Uudenmaan Autovarusteluun (http://www.autovarustelu.fi/), jossa kaveri nosti auton ylös ja alakautta juotti weban liittimeen ryöstäjän tuolle ohjaus-karvalle, jonka veti ylös kuskinpuoleisen ajovaloumpion taakse joskos sitä joskus tulevaisuudessa tostekin tarttisi. No siihen weban oma diagnoosilaite kiinni, vikakoodien tyhjennys ja homma toimi. Eikä koko touhu kustantanutkaan tuolloin kuiin muutaman kympin :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

pallero

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #421 : 10.01.2017, 17:45:21 »
Tänks mr. revere  :)

Turhan kaukana täältä keuruulta tuo.  Ilmeisesti ei ilman weban omaa testeriä pääse lämppärin sieluun kiinni? No täytyy vaikka storckille soitella. On tosin sitikan huolto.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #422 : 10.01.2017, 20:18:38 »
Ilmeisesti ei ilman weban omaa testeriä pääse lämppärin sieluun kiinni?

No tuolla huollossa selvisi että vain siihen alkup. PSA:n Webastoon (Ventura?) pääsee tuon OBD:n kautta käsiksi, mutta kun mullekin oli jo aikaa sitten vaihdettu Evo:n parannettu malli (autossa oli jo 250tkm taulussa kun se mulle tuli) joka ei myöskään turhia savuttele tms, niin... Ja tuossa oli vielä sellanenkin nyanssi että tuolla huoltolaitteella on niin PSA, Evo, kuin PSA Evo -protokollat ja näistä vain tuon vimosen avulla laite lopulta suostui yksteistyöhän tuon huoltolaitteenkaan kanssa edes tuota weban omaa käskykarvaakaan pitkin. Ja tosiaan tuo huoltoliike on webasto-asentamo, tunsivat nuo vehkeet läpikotaisin kun en uskokaan että Citroen-huollolla olisi tieto-taito välttämättä tuohon operaatioon riittänyt 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

pallero

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #423 : 15.01.2017, 11:32:24 »
kiitosket,

Jaa että yhden piuhan kautta kaikki tieto. Mistäs sen näkee onko V vai evo tai joku muu?
ps. jos ebay/alibaba osastolle lähtee niin millainen lukulaite pittää olla että saa koodit luettua ja poistettua?

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #424 : 15.01.2017, 11:35:32 »
Mistäs sen näkee onko V vai evo tai joku muu?

No kun auto oli ylhäällä, pohjamuovi irti niin näyttipä tuo asentaja mullekin miten tuo malli luki aika isolla siinä weban kyljessä "Ai hyvä, sulla onkin jo tuo Evo tässä..." 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #425 : 28.01.2017, 16:28:14 »
Auto: 2008 407 SW 2,2 HDi.

Vaihdoin 407:n alkuperäisen Webaston (V-malli) uuteen V-Evo malliin (varaosanumero 6462AE). Webasto oli poistettu käytöstä savuttamisen takia PP2000:lla (BSI-asetus Customer options -> Type of additional heating (factory-fitted): Absent). Siellä on kaksi vaihtoehtoa, joista en ole varma, mikä tulisi nyt valita:
1. Factory-fit standard boiler
2. Programmable burner factory-fitted, or after-sales additional burner (and BSI improved from software 08.010)

Tietääkö joku, mikä ero noilla on ja kumpi tulisi valita? Vanha Webasto oli siis tehdasasennettu V-malli T100-kaukosäätimellä ohjattava (ei kelloa) ja automaattisesti käynnistyvä.

Toinen ongelma on, etten saa yhteyttä uuteen Webastoon riippumatta ylläolevasta asetuksesta. Jos valitsen Test by Ecu -> Additional heating, saan vastaukseksi "PP2000 unknown reference, ECU being referenced".

BSI-ohjausyksikön päivitys auttoi. Alkoi keskustelemaan Webaston kanssa ja nyt sisäpuhallin lähtee päälle.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

jaog

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #426 : 28.01.2017, 22:35:38 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi.

Autossa tehdasasenteinen Webasto, jota ei pysty mistään erikseen sammuttamaan, eli ilman kelloja, kytkimiä. Noin 200 000 ollessa mittarissa alkoi savuttamaan ja toimimaan miten sattuu, joten otin irti ja purkasin täysin. Palopesä jossa hehkutulppa on kiinni oli vähän sulanut tai palanut. Uusi semmoinen merkkiliikkeestä olisi vissiin ollut ainakin 600 €.

Löysin Saksan Ebaysta saman näköisen, joka sopi paikalleen heittämällä ja maksoi noin 70 €. Oli vissiin käytetystä, mutta lieneekö koskaan toiminut kun oli niinkö uusi. Kasasin laitteen ja laitoin paikalleen. Yritti kyllä käynnistyä, mutta ei alkanut palamaan kunnolla. Sittenpä varmaan mennyt vikatila päälle, kun hiljeni kokonaan. Webastolle tulee 5 johtoa. Kaksi paksumpaa toisessa maa ja toisessa jatkuva virta. Sitten on kolme ohutta joista yksi on keltainen 8097 ja käsittääkseni sen johdon webaston puoleista päätä maadoittaessa laite pitäisi käynnistyä, vaikka auto ei ole käynnissä. Olenkohan käsittänyt oikein? Katkaisiin sen ja kun laitoin maihin niin kuului ainoastaan hyvin hentoista naksuntaa Webastolta. Ja onko yleensä mitenkään niitä johtoja kytkemällä mahdollista saada Webaston vikatila pois päältä. Eli jos on vikatila päällä onko se auton päässä, vai Webaston piirikortilla?

En ole oikein saanut selvää täältä kirjoittelusta, että onkohan siinä Webastossa missään polttoainepumppua? Vai virtaako diesel jotenkin kapillaarisesti ohutta letkua pitkin? Lämmittimen sisällä ei ainakaan minusta missään mitään polttoainepumppua ollut.

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #427 : 03.02.2017, 20:44:40 »
Auto: 2007 407 1,6 HDi.
Palopesä jossa hehkutulppa on kiinni oli vähän sulanut tai palanut. Uusi semmoinen merkkiliikkeestä olisi vissiin ollut ainakin 600 €.
;D käyppäs jostain muualta kysymässä palopesää

Lainaus
En ole oikein saanut selvää täältä kirjoittelusta, että onkohan siinä Webastossa missään polttoainepumppua? Vai virtaako diesel jotenkin kapillaarisesti ohutta letkua pitkin? Lämmittimen sisällä ei ainakaan minusta missään mitään polttoainepumppua ollut.
Se pumppu ei ole itse webastossa, löytyy letkua seuraamalla, 407:ssa se lienee tankin lähettyvillä? viisaammat vahvistakoon.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #428 : 04.02.2017, 11:43:33 »
Juu letkua seuraamalla löytyy suunnilleen vähän ennen takapyöriä tuo pumppu. Yksi pohjamuovi pitää iroittaa muistaakseni.
Tuohon jaog:in vikaan veikkaan että aivot sulaneet Webastosta niinkuin itselläni oli... Evoa tilalle vaan niin pääset helpommalla.

VT525

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
  • 406, C5, 407 HDi, 508 HDi 2.2
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #429 : 12.02.2017, 21:09:25 »
Mistähän pääsee diagboxilla säätämään lisälämmittimen automaattista käynnistymistä. Diagboxilta löysin lämppärin: chauff_add, osanumerolla 96.647.168.80. Haluaisin muuttaa lämpötiloja (ulkolämpötila, kiertovesi) joissa käynnistyy automaattisesti. On vähän hölmöä, kun puolen tunnin ajon jälkeen pysähdyt 5 minuutiksi kaupan pihaan, niin jo uusintastartissa talvella lämmitin hörähtää käymään, vaikka moottori on vielä ihan lämmin. Yritin valikon kohdasta "korjaus" päästä parametreihin, mutta siellä oli vain CO2 säätö, ei muita vaihtoehtoja.

juie

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #430 : 14.02.2017, 21:12:59 »
Mielestäni ei pääse säätäään. Yksi tapa on laittaa puhallus pois jolloin Webasto ei käynnisty ja laittaa puhallus päälle kun lämmöt normaalilla tasolla, siihen tuskin tarvii paria minuuttia enempää ajoa.

VT525

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
  • 406, C5, 407 HDi, 508 HDi 2.2
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #431 : 16.02.2017, 17:55:51 »
Kuulostaa tuo puhalluksen napin räplääminen vähän hankalalta automaatti-ilmastoidussa autossa.
Saisikohan Diagboxilla tuon automaattikäynnistyksen webastosta pois päältä kokonaan, siten että kaukosäädinkäynnistys jää edelleen toimintaan?

remppaaja

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #432 : 18.02.2017, 08:42:13 »
Katkaise johto sieltä konehuoneen puolelta. Täältä löytyy ohjeet kun selaapi topitsia.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #433 : 23.10.2017, 09:00:51 »
Auto: 2006 407 SW 2,0 HDi (DW10BTED4, AM6-automaattivaihteisto, DAM 10661).

Webaston vesipumppu tuli jälleen tiensä päähän. Ostin uuden (samanlainen kuin entinen) ja nyt ei Webasto lähde päälle muuta kuin PP2000 ohjelman käskyllä. Ja toimii sillä siihen asti kunnes keittää/ termostaatti heittää pois pelistä koska vesi ei lähde kiertämään. Kellolaite (ajastin) pimeni samalla eikä uudelle vesipumpulle tule virtaa. Vanha vesipumppu kuten uusikin testattu suoralla virralla, vanha ei lähtenyt päälle mutta uusi lähtee. Sulakkeita ei löydy Weballe ketjussa mainituista paikoista. Eli ajastin ei toimi kuten ei myöskään Weban vesipumppu. Vesipumppu ei lähde PP2000 testerilläkään käyntiin. Ajastimen taustavalo palaa nyt himmeänä koko ajan. Että mitähän v***a erään laulun sanoin? Webasto toimii kyllä ajonaikaisena lämmittimenä mutta ei enää esilämmittimenä. Ajon aikaisenakaan se ei näyttäisi toimivan kuin jonkun minuutin. Ilm tehdasasenteinen V malli kyseessä josta palopää uusittu pari vuotta sitten.

Jouna

  • Vieras
Vs: 407 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (HDi)
« Vastaus #434 : 23.10.2017, 14:59:20 »
Yllä oleva auto.

Kyllä siellä sitten sulake oli palanut. Ei olleet kaksi sulaketta ihan näkyvillä, johtoja seuraamalla lopulta löytyivät. Laitan kuvan jos jotakuta hyödyttäisi. Sijaitsee konehuoneessa olevan ecu/ sulake"laatikon" oikealla puolella tai vasemmalla edestäpäin katsottuna, valkoinen sulake ja sininen joka hiukan piilossa. Eivät todellakaan olleet noin näkyvillä vaan alempana erittäin hyvin piilossa: