Kirjoittaja Aihe: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö  (Luettu 48807 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #105 : 31.03.2011, 06:25:03 »
Meitä kun on niin moneen junaan, että olisivatkohan ihan vaan varmuuden vuoksi kertoneet ettei niitä voi itse maalata  ;D
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

petrisa

  • Vieras
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #106 : 31.03.2011, 10:57:13 »
Tunnistimet voi itse maalata spraymaalilla.

On vain ensin suojattava anturin rungon ja värähtelevän tason (kiteen) välinen ura. Jos sinne menee maalia, on anturi jumissa. Suojaus onnistuu hyvin esim. sinitarralla, josta tekee ohuen nauhan ja muotoilee sen renkaaksi. Renkaan painaa kiinni anturiin uran suojaksi maalauksen ajaksi. Maalin kuivuttua ottaa sinitarrarenkaan pois. Urassa ei tietenkään nyt ole maalia, joten ohut musta rengas jää näkyviin, mutta se on pieni kosmeettinen haitta. Se ei erotu kuin läheltä.

Makikari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #107 : 31.03.2011, 11:39:17 »
Maalasin juuri Cobra-peruutustutkan anturit ja sarjassa oli mukana pienet muovirinkulat maalausta varten, jotka painettiin tuohon uraan. Siistin näköiset niistä tuli ja uran pohja on ilman maalia. Maali oli tarvikeliikkeestä ostettua akryyli-spraymaalia ja ihan hyllystä löytyi Pösön väri.
Peugeot 407 SW 2.0 Confort -05

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #108 : 31.03.2011, 20:05:51 »
Mihin Cobrat meni?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Makikari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 15
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #109 : 31.03.2011, 20:58:48 »
Omaan 407 sw:n ne on menossa, kunhan ilmat hieman lämpiää.
Peugeot 407 SW 2.0 Confort -05

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #110 : 15.04.2011, 16:51:27 »
Ja taas oltiin sovitusti keula-anturin vaihdossa 407 coupen kanssa. Homma venyi parituntiseksi, kun rikkoutuneita antureita olikin kaksi edessä, niitä vaihdeltiin edestakaisin ja lopulta tutkat saatiin toimimaan. Korjaamon päällikkö sanoi, että näitä hienompia pösöjä pyörii kaksi kylällä ja toiseen uusittiin ensin kaksi anturia ja heti perään loput keula-anturit. Nyt sain sellaisen tarjouksen anturin vaihdosta, että seuraavalla herjalla mullekin vaihdetaan loputkin uusiin.  Kehitystyötä näissäkin tapahtunut eivätkä uudet ole enää monessa osassa .

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #111 : 15.04.2011, 19:14:55 »
Huutonetissä oli pari anturia 34 eurolla. Voitko antaa karkeaa hintatietoa ja oliko vaihdettujen antureiden sisus pullahtanut kosteudesta ulos?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #112 : 15.04.2011, 19:38:04 »
Tämän päivän kahden tunnin remontti maksoi osineen ja töineen 225 euroa. OVH 6590 EF anturille 104 euroa kipale. Hommahan venyi tänään sen takia, kun liikkeessä oli vain kaksi näitä uusia antureita. Näitä auton alkuperäisantureita sanoi lapsellisiksi silikoonirenkaineen ja uudet sentään yhtä puuta. Ja vialliset usein turvonneita, omia rikkinäisiä en nähnyt.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #113 : 12.05.2011, 14:14:24 »
Tässä vielä yksi kuva jossa näkyy ainakin Bosch anturin tiedot:
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #114 : 12.05.2011, 19:41:02 »
Tämän päivän kahden tunnin remontti maksoi osineen ja töineen 225 euroa. OVH 6590 EF anturille 104 euroa kipale.

Sinänsä halpa, kun suojelee auton puskuria ja muitakin kulkimia "skadeilta". Siis asentivat sedaniin vai coupeen (onko sama?) ja maalasivatko anturit?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 876
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #116 : 12.05.2011, 21:41:51 »
Hyvä löytö (jos on parannettu tiivis malli), mutta haku Suomen romiksilta (GMC,Cadillac,Chevy,Buick) tuskin tuottaa osumaa  ;) 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -


monsteri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 287
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #118 : 13.05.2011, 09:44:21 »
6590 F6 ja F5 ovat ainakin coupeen sopivat anturit. Katsopa service boxista, mikä sedanin varaosanumero. F5 anturi on epoksikäsitelty ja siis harmaa valmiiksi ja F6 musta. Tässä viimeisessä remontissa vaihdettiin kaksi anturia keulaan ja niitä ei tarvi maalata, kun keula-anturit kuuluu ollakin mustia.

Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Peruutustutkan toimintahäiriö
« Vastaus #119 : 16.05.2011, 09:50:54 »
Laitan tähän muutaman kuvan "projektista" kuivattelin mutta ei tullut kuntoon, mittailin huvikseni 3 nastasta johtavuuden verrattuna ehjään, ehjässä 1-2 ja 2-3 on nollilla, rikinäisessä 1-2 nollilla mutta 2-3 juoksee eteenpäin, en ole mikää sähköinsinööri mutta tulihan mitattua. PS. aivan hirvee homma ottaa se musta mömmö pois  :o
« Viimeksi muokattu: 16.05.2011, 10:25:13 kirjoittanut Arde »
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti