Kirjoittaja Aihe: 308 - Etulokasuojat  (Luettu 2785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
308 - Etulokasuojat
« : 07.12.2009, 08:22:24 »
Auto: 2009 308 SW 1,6 VTi 120.

Ovatko muut kiinnittäneet huomiota etulokasuojien asennukseen / muotoon. Eli etuoven ja etulokasuojan yhtymäkohta, 'kaari' on erilainen. Lokasuoja on 2-3 mm pulleampi kuin oven. Eipä tuota nyt hirveästi mustasta autosta huomaa, mutta kun autopesun jäljiltä ovi jää näköjään likaiseksi tuon takia 2-3cm levyiseltä ja n.20cm korkealta matkalta. Autopesukoneen harjat siis eivät pese tuota kohtaa, koska lokasuoja on pikkaisen koholla oven muotoon nähden. Ja molemmilla puolilla sama juttu.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

308

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #1 : 07.12.2009, 17:18:19 »
Parempi noin päin, ettei ajoviima ulvo saumoissa. ;D

308

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #2 : 07.12.2009, 20:11:40 »
Auton korin sovitukset pitäisi aina olla niin että etummainen osa jättää takimmaisen osan "varjoon". Näin ei kivet ym. kuluta taaemman osan etureunasta maaleja pois. Toki tuo 2-3mm kuullostaa paljolta 1mm riittää.

Tuo kyseinen sauma on muovi/peltisauma. Omalle kohdalle ei ole sattunut yhtään 1mm toleranssiin osunutta liitosta. 2x307, 1x308 ja 1x3008 kokemuksilla.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #3 : 08.12.2009, 11:39:33 »
Voi olla että sillä on haettu jotain muutakin ominaisuutta kuin suojaa kiveniskuilta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #4 : 08.12.2009, 12:11:03 »
Tarkoitat ilmeisesti sitä, että lokasuoja on osalta matkaa ikäänkuin 'ulompana' kuin ovi. Omassa on myös.

Juuri tota tarkoitan. Lokasuoja on ylhäältä samassa tasossa kuin ovi ja alhaalta samassa tasossa kuin kynnyskotelo, mutta keskikohdasta noin 2-3 mm ulompana kuin ovi.
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Gilran

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #5 : 07.11.2010, 00:51:20 »
Pököttejä peltikorjaamolla laittaneena voin kertoa, että tehtaan jäljiltä sovitukset on yleensä aika heikolla mallilla.. omassakin 308 kuljettajan ovi roikkuu ja on myös lukkoasennossa vähän vinksin vonksin, ylälinja ei jatku lainkaan luonnollisena takaoveen..

Mutta tuo on melko normaalia lähes kaikissa merkeissä vaikka pösö onkin yksi pahimmista, ei ne ropotit osaa ennakoida mikromuutoksia ja muotovirheitä osissa valssausten ym jälkeen eikä osaa ennakoida osien liikettä kiristyksessä jnejne. Sentään pösöissä nuo on pääosin korjattavissa. Alapa jotain fiiatin keulaa riuhtomaan.. terrrrve.

Benkku

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #6 : 07.11.2010, 03:30:13 »
...tehtaan jäljiltä sovitukset on yleensä aika heikolla mallilla..

Riippuu mallista, yläpään malleissa sovitukset ja istuvuus yleensäkin paremmin kohdillaan. Ja syyhän pääsäntöisesti, ei ole robottien asemoinnin, vaan suursarjoina lyötävien osien muottien kulumisen. Sen havaitsee kun tarkastelee saman mallin eri vuosimallien muotoja profiilimittalaitteella (esim. laserskannerilla).

http://www.pininfarina.com/index/storiaModelli/collaborazioni/collPeugeot
http://www.ae-plus.com/key%20topics/cc-Peugeot-news7.htm
http://www.google.fi/search?q=body+in+white
http://www.journalamme.org/papers_vol31_2/31280.pdf

ps. Nuo osien liikkeet kiristyksessä, ovat kyllä hallinnassa.
« Viimeksi muokattu: 07.11.2010, 03:50:43 kirjoittanut Benkku »

Gilran

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #7 : 07.11.2010, 16:34:03 »
Benkku, juu toki, pajalta lähtiessä autot on yleensä paremmin kasassa kuin tehtaalta tullessaan :)
Olikohan joku 607 coupé tai semmonen jota joskus olin mukana ronkkimassa, oli mälläämätönkin puoli aika.. killissä :D

Juu siitä muotin kulumisesta epäilinkin sen johtuvan, ei tarvitse tulla edes kovin suurta kulumaa niin venyy eri tavalla ja materiaalipaksuudet jää erilaisiksi, samoin sitten muodot.

Premium

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #8 : 07.11.2010, 17:04:49 »
50-luvulla oli kuplavolkkarin takaikkunana kaksi pientä reikää. Siitä ne ensin "kasvoivat yhteen", sitten yhtenäinen räppänä alkoi kasvaa vuosien myötä, 70-luvulla se oli jo iso. Selvä merkki muottien kulumisesta!
Sanottakoon vielä kerran 308-mallin etulokasuojista, että ne ovat muovia. Aikaisemminhan tuo jo "epäsuorasti" todettiin. Konepelti puolestaan on alumiinia.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 185
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #9 : 07.11.2010, 18:18:16 »
Olikohan joku 607 coupé

Ei ollu ainakaan 607 coupé.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Gilran

  • Vieras
Vs: 308 - Etulokasuojat
« Vastaus #10 : 07.11.2010, 20:27:01 »
Selvä. En oo ihan perillä noista malleista ja että miten ne menee.
Nyt kun googlettelin ni 407 coupé olikin, eihän 607 ole kupeeta :P 407 perässä oli yhteensä noin 2 hitsipistettä lampun alla, muuten oli lähinnä liimattu, irvisteli lahjakkaasti penkissä ;D

Mut joo, esim. juuri etulokarissa voi helposti joutua työntämään paljon sitä linjaa syvemmälle että on kiristyksen jälkeen linjassa, ei tehtaan ropotit välttämättä osaa sellaista tehdä.