Jos vaihde ei tahdo lähteä vapaalle, siellä voi jo olla kuulat irti, aika paha tilanne. Vaihteistoa ei saisi käyttää jos vaihteet ei kytkeydy ja irtikytkeydy kevyesti, en nyt tarkoita mitään pakkasessa ilmenevää vastusta vaan lämpimässä koneessa. Jos väkisin runnoo vaihteita, synkat kuluu ja kytkentähampaiden kärjet murenee mikä haittaa jatkossa, myös rautamurut syö laakereita.
Jos kytkimellä on ajettu alle 150 000km, saattaa se olla ihan kelvollinen vielä. Levyn niiteistä näkee paljonko kulutusvaraa on jäljellä, jos 2mm niin kyllä silläkin ajaa pitkälle. Tai oikeastaan oikeampi tapa mitata olisi kuinka paljon levyjousi painuu sisään kun paineasetelma kiristetään kiinni, mutta en ole tällä systeemillä koskaan pelannut (vaikka se on tarkempi). Toki myös levyjousen kärjet ratkaisee, niissä ei saa olla pahaa kulumaa. Myös kärjet voi katketa, sen vuoksi on kanssa tehty remontteja.