Kirjoittaja Aihe: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 130922 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Sakkeus

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #120 : 23.12.2016, 00:22:05 »
Nykyinen -04 mallinen 607 2,2 bensa on palvellut kuusi vuotta siinnä määrin mainiosti että mieli tekisi jatkaa samanlaisella, päivittäen vain uudempaan. Nyt sattui haarukkaan -08 mallinen 607 2,2 HDi Biturbo, myyntikuvissa ihan nätin oloinen ja kohtuullisilla kilometreilla. Tarkoitus olisi välipäivinä käydä autoa katsomassa jos ei sitä ennen ole liikkeestä lähtenyt.
Myytävien määrästä päätellen taitaa olla harvinaisempi kun V6 HDi, mutta ainakin paperilla tuntuisi taloudellisessa mielessä fiksummalta vaihtoehdolta. Vaan onko tuossa versiossa mitään erityistä tsekattavaa, tyyppivikapaikkoja, kallista/hankalaa korjattavaa tms.? Oliko tuota konetta muuten PSA- tai Ford-suunnalla käytössä? Yhden C6 Sitikan olen samalla moottorilla nähnyt myynnissä. Ja onko noissa ihmeempiä eroja esim alustan suhteen, pre-fl vs. fl? Rengaskoko on kasvanut tuuman verran, mutta onko alustaa muuten viritelty suuntaan tai toiseen? Ja yleensäkin mahdolliset kokemukset tuollaisesta kiinnostaa.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #121 : 23.12.2016, 07:43:07 »
^Ei kaikkeen.

Jarrut on edessä paremmat sekä isommat ja siten 17" pienin käytettävissä oleva vannekoko.
Tuusulassa olevaako käyt katsomassa?
Audi A4 Tdi Q

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #122 : 23.12.2016, 08:28:42 »
Siitä vaan terhakka manuaali, ehtiipä vielä jopa käärimään pukin konttiin  ;). Kohtuullisilla ilometreillä, 182 tkm ok. Tuplaturbo voi toki porsia, niinkuin muillakin turboilla on takarajansa. Moottorista  on kuulunut muuten pelkkää kehua, sillä vääntää alhaalta.

http://www.nettiauto.com/peugeot/607/8510119
« Viimeksi muokattu: 23.12.2016, 08:39:17 kirjoittanut JPL »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Sakkeus

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #123 : 23.12.2016, 09:48:06 »
Vähäisestä tarjonnasta oli näköjään helppo löytää oikea yksilö ;) Eli tuota Tuusulan autoa olen katsellut. Vetokoukku tuosta tosin puuttuu mutta saahan sellaisen jälkikäteen hankittua. Turbon kunto riippunee aika pajon käytöstä, edellinen ajokki oli Xantia HDi joka miulta lähti vielä tuohon naapuriin nuoren miehen ensiautoksi ja ~350 tkm taisi olla aika lähellä kun tästä näköpiiristä poistui -alkuperäisellä ahtimella.
Jarrut palauttivat mieleen että olihan niin että fl-versiossa on takajarruista hävinnyt se suurin ongelmakohde joka miulla on ollut elikkäs erilliset käsijarrukengät? Äänieristys lienee näissä uudemmissa huonompi, ainakin sellaisia kommentteja täältä olen ollut löytävinäni?

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #124 : 24.12.2016, 18:35:49 »
No nyt tais tulla yks 607 myös Sitikoiden joukkoon, tiistaina piti lähteä hakemaan sukulaiselle Saabia Ruotsista, ja samassa liikkeessa näyttäisi olevan hieno 607 3.0i V6, josta tuli alustavasti sovittua kaupat. Vuosimallia 2004 ja kilsoja 150tkm, pitäisi olla kuulemma erittäin hienossa kunnossa ja juuri katsastettu jne. Ainakin kuvien perusteella kuin uusi niin sisältä kuin ulkoa.

Mitäs kannattaa katsella hakiessa?

Autolle ei sinäänsä ole mitään tarvetta, mutta jotenkin toi Peugeot 607 on aiheittanut kuumeilua pidemmän aikaa, niin kai se pitää kokeilla kun halvalla saa :)
Volvo V70 2.5T -04

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #125 : 25.12.2016, 01:37:26 »
Tuosta 2.2HDi:sta kokemusta on 407:n keulalla 150tkm matkalta, ihan mukava ja toimiva moottorihan tuo on. Kaksoismassavauhtis on sellainen, joka saattaa olla vaihtokunnossa 200tkm tienoilla viimeistään. Siihen remppaan saa vähän varata ylimääräistä. Kalkattava ääni tyhjäkäynnillä tuon ainakin paljastaa.

Käsijarru vaikuttaa paloihin fl-malleissa eli ei kenkiä.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #126 : 25.12.2016, 02:42:25 »
No nyt tais tulla yks 607 myös Sitikoiden joukkoon, tiistaina piti lähteä hakemaan sukulaiselle Saabia Ruotsista, ja samassa liikkeessa näyttäisi olevan hieno 607 3.0i V6, josta tuli alustavasti sovittua kaupat. Vuosimallia 2004 ja kilsoja 150tkm, pitäisi olla kuulemma erittäin hienossa kunnossa ja juuri katsastettu jne. Ainakin kuvien perusteella kuin uusi niin sisältä kuin ulkoa.

Mitäs kannattaa katsella hakiessa?

Autolle ei sinäänsä ole mitään tarvetta, mutta jotenkin toi Peugeot 607 on aiheittanut kuumeilua pidemmän aikaa, niin kai se pitää kokeilla kun halvalla saa :)

Ongelma - jos sitä nyt edes sitä kautta ajattelee, on siinä että se on pre facelift - mallia. Toisin sanottuna alkuperäisiä osia on hieman vähemmän tarjolla kuin uudempaan, mutta koskee lähinnä aika pientä osaa kokonaisuudesta.
Tässä vanhemmassa mallissa on myös ZF:n nelilovinen vaihteisto, kun taas vuoden uudemmassa on Aisinin kuusivaihteinen. Huomattava ero mutta ei sekään välttämättä kuin huomionarvoista.

V6:ssa alustana sähkösäätöiset iskarit, eli jos ne on vaan kunnossa niin en uskoisi että sen suurempiin mallikohtaisiin ongelmiin törmäätte. Ruosteensuojaus on hyvällä tasolla. Vanhempaan malliin on b-osia huomattavasti paremmin tarjolla kuin uudempaan.
Audi A4 Tdi Q

AJH63

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #127 : 25.12.2016, 16:52:53 »
Etuakselin apurungossa on ruosteelle alttiit paikat. Hitsattavaa tuli itselle toiselle puolelle.Piikki läpi.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 183
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #128 : 28.12.2016, 23:38:09 »
No nyt tais tulla yks 607 myös Sitikoiden joukkoon, tiistaina piti lähteä hakemaan sukulaiselle Saabia Ruotsista, ja samassa liikkeessa näyttäisi olevan hieno 607 3.0i V6, josta tuli alustavasti sovittua kaupat. Vuosimallia 2004 ja kilsoja 150tkm, pitäisi olla kuulemma erittäin hienossa kunnossa ja juuri katsastettu jne. Ainakin kuvien perusteella kuin uusi niin sisältä kuin ulkoa.

Mitäs kannattaa katsella hakiessa?

Autolle ei sinäänsä ole mitään tarvetta, mutta jotenkin toi Peugeot 607 on aiheittanut kuumeilua pidemmän aikaa, niin kai se pitää kokeilla kun halvalla saa :)

Minä otin tohon lääkkeen viimekesänä ja vaikka enempi * olisinkin. Minulla on tuo fl v6 ES9. Ei ihan taloudellisin mutta mitä sitten. Erittäin liukkaalla tiellä ei jostain syystä ihan vakaa, mutta tuohon voipi vaikuttaa rengastus ja tuulikin.  Kannattaa ostaa ja onhan 607 IHAN PIRUN TYYLIKÄS AUTO, tehokas, suhteellisen tilava, hyvin varusteltu, moottori on vääntävä, 6 lovinen laatikko vaihtaa mukavasti, viihtyisä interiööri.

Ehkä hiukan matala ja ainakin vetokoukun kanssa sen saattaa huomata. Pohjamuovi ehkä kärsinyt. Jos on lukkopultit pyörissä niin avain pitää löytyä ja kokeile heti ne löysäksi (myyjän homma) ja vaihda välittömästi pois. Kojetaulun ja konsolin valot kannattaa tarkistaa. Suojamuovi pois koneen päältä ja tarkista VVT:n öljyvuodot. Ilmastointilaitteen toiminta syytä tarkistaa. Kotelointi aikans hyvä, joten ei ihan helpolla merkkaa allensa.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Tkarkka

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 252
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #129 : 29.12.2016, 08:03:41 »
... onhan 607 IHAN PIRUN TYYLIKÄS AUTO...

Yhdyn edelliseen mielipiteeseen (vaikkei minulta kysyttykään) - paitsi, että perän muotoilu kaihertaa esteettistä silmääni :)
Peugeot 309 1.6 GR -89, 309 1.6i GR -90, VW Passat 2.0 16V GL -91, Peugeot 406 2.2 Sport GW -01, VW Golf  5-ov. 1.4 92 kW, VW Golf Variant Alltrack 1.8 TSI 132 kW -17.

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #130 : 30.12.2016, 00:07:45 »
No tulihan se sieltä mukaan, ja 800km on jo taivallettu ongelmitta, tai on melkein ongelmitta  ;) On se ihan pirun hieno auto, varsinkin hintaansa nähden suorastaan loistava.

Tähän mennessä havaittua:
-radion näytössä on viivoja joiden paikka vaihtelee lämpötilan mukaan, välillä näkyy lähes kaikki, välillä yläosa vähän sumenee, onko hyvää ohjetta tarjolla tee-se-itse-korjaukseen?
-mittariston polttimoista yli puolet palanut (vaihdoin lamput, nyt pelittää!)
-pyyhkijät ihan finaalissa (korjattu)
-takakontti jumitti avatessa ja sulkiessa, 3-4 kertaa sai painaa nappia ennen kuin sai auki tai kiinni. (mustan johdon päässä oleva pötikkä otettu irti ja crc-ruiskuteltu, nyt toiminut 9/10 kertaa ok, joten tämäkin lienee ainakin suht kunnossa)
-matkustajan oven puoleinen tuuletusritilä painettu sisään, sain sen fiksusti paikalleen, mutta auki/kiinni-säädin on tipahtanut johonkin, löytyiskö keneltäkään ylimääräisenä?
-Tuhkakupin valaistus oli palanut, laitoin uuden polttimon

Oli myös aivan pirun likainen sisältä, joten tänään sai sitten kunnon sisäpesun, johon kuului imurointi, kaikkin sisäpintojen putsaus jne, nahkapenkkien pesu ja sen jälkeen käsittely nahanhoitoaineella. Ja täytyy myöntää, että tuostahan tuli lähes yhtä hyvä kuin uusi  8) Nyt harmittaa vain kulunut ratti, pitänee ehkä tilata mustaa nahkamaalia ja pistellä ratti uuteen uskoon, niin on muun sisustan tasolla.

Siivotessa tuli sitten huomattua tällaista pientä nippelijuttua:

-mikä on polttimotyyppi, joka on juotettu mm. penkkien muistin nappien pötikkään? vois huvikseen kolvata uuden.
-kuuluuko matkustajan ja takaistuimien lasinnostimien kytkimissä olla valaistus?
-etukattovalopaneelista kuskin valon painike on näköjään jäänyt johonkin matkalle, saakohan erikseen, vai joutuuko ostamaan koko valomoduulin kattoon?
-Auto ei varsinaisesti kolise, mutta jonkinlainen pieni lotina tuntuu tulevan kun ajaa esim. mukulakivillä, onko normaalia sähkösäätöiselle jousitukselle vai koiranluiden vaihtoaika?

Ja sitten se varsinainen vika, eli tänään kun lähdin tuolta autopesusta, niin jostain jakopään tienoilta kuului nakutusta, ja koko auto kuulosti dieseliltä. Ei auttanut kierrosten nostokaan(painoin hyvin varovasti kaasua, ilmeisesti olisi pitänyt läntätä kunnolla?) ja vielä 4km päässä kotipihassa kuului hyvin vaimea ääni, joka sitten konepellin avattua hävisi yhtäkkiä kuin oli alkanutkin.
Lähdin siis lämpimästä tallista ja auto ehti olla sammuksissa noin kolme tuntia. Aiemmin ei ole tällaista ääntä pitänyt, ja äsken kun kävin pahveja viemässä roskiin, niin hurahti käyntiin iloisesti ja kävi erittäin tasaisesti koko ajan.
Huoltokirjan mukaan öljyt on viimeksi vaihdettu 2014 puolivälissä/20tkm sitten, eli ainakin niiden vaihto pitää kokeilla.
VVT-pyörän ääntelyä? Puola? Oisko jollain ääninäytettä viallisesta puolasta V6-koneessa tai tuosta VVT-pyörästä?

Jos jotain kiinnostaa, niin tässä pari kuvaa sisustasta siivouksen jälkeen (Saabin matto kuskin paikalla yhdessä kuvassa, jätin kuramatot anopin pestäväksi  ;D )

https://goo.gl/photos/bBgjNAQJULNHyZNTA
Volvo V70 2.5T -04

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #131 : 30.12.2016, 06:42:33 »
Onnea tyylikkäästä valinnasta!
Ikkunoiden avauskatkaisijoissa kuuluu olla valo, toki jos kuljettajan ovipaneelista on estetty takaikkunoiden avaus (katkaisee virran myös taka tupakansytyttimestä) niin silloin ei myöskään takana napeissa pala valot. Nakuttavan äänen suhteen veikkaisin VVT-pyörää, tyypillisin vika näissä ES9J4S moottoreissa kolinan lähteenä. http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=38354.msg164582#msg164582 Puolan rikkoutuminen tuossa omassani ei ole aiheuttanut sen kummempia ääniä, moottorin hytkymistä ja epätasaista käyntiä kylläkin.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

JS

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #132 : 30.12.2016, 09:42:01 »
Auto: 2007 607 3,0 V6 ES9A AM6 Titanium.

Alla listattu tehdyt remontit, joista suurin osa 180 - 210 tkm välillä. Nyt kilometrejä 244 tkm ja auto täydellisessä kunnossa. Onhan tuossa varmaankin monta sellaista remonttia joita ei muihin merkkeihin tule, mutta silti olen tyytyväinen ja kyytihän on hienoa.

-VVT venttiilit, (toisesta öljyvuoto joka lähes tyhjensi koneen öljyistä 50 km:n matkalla).
-Laakerit ja alapallonivelet eteen
-kallistuksenvakaajan yhdystangot eteen
-vasen raidetangon pää
-Ilmastoinnin lauhdutin
-lämmityslaitteen puhaltimen etuvastus
-jäähdyttäjän puhallin
-kaikki jarrulevyt ja palat
-kaikki käsijarruvaijerit
-kaikki korinkorkeusanturit (6 kpl:tta)
-ylävesiletku
-abs anturit taakse
-vasen takaoven lukko
-xenon polttimot (ei varsinaisesti remontti mutta maksaa jotain tuokin)

Eli kerran tarvittu hinuria tuossa VVT venttiilien tapauksessa ja siinäkin olisi matka jatkunut tarvittaessa öljyä lisäämällä mutta kun on autopalveluvakuutus niin siihen laitoin. Ylävesiletku poksahti ajossa mutta katkaisin rikkoutuneen kohdan pois ja sain venytettyä letkun takaisin paikoilleen, joten matka katkesi vain hetkeksi.


JS

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #133 : 30.12.2016, 11:41:27 »
Erittäin liukkaalla tiellä ei jostain syystä ihan vakaa, mutta tuohon voipi vaikuttaa rengastus ja tuulikin. 

Mitkä renkaat, Hakkapeliitta 7 ja ajettu 3-4 talvea?

Sakkeus

  • Vieras
Vs: 607 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #134 : 30.12.2016, 23:00:31 »
Tänään ehdin tuota HDi:tä katsomaan (ja samalla reissulla muutamaa muutakin...). Koeajolla ei mikään ihmeempi pistänyt silmään, sellainen kun nyt vajaa kymmenvuotias, vajaa 200 tonnia ajettu auto on. Käynti oli nättiä, mitään vauhtipyörän kolinoita ei kolmen hengen joukkueella korviin kuulunut ja voimaakin tuntui ihan kohtuullisesti löytyvän. Isoin ja äkkiä korjattavin vika tuntui olevan irronnut vaihdekepin nuppi  :) Nyt pitäisi vaan vuodenvaihteen aikana miettiä mennäkö fiiliksen mukaan vai antaako "kylmälle järjelle" vallan ja siirtyä Skodakuskien joukkoon; sellainenkin houkuttelevahko vaihtoehto nimittäin reissuun osui.

Vaan tuostakin nyt vielä kyssäriä mieleen osui. Nimittäin, omaan käyttöönhän tuossa on selkeä varustepuute eli vetokoukku. Kun hyvitykset joka tapauksessa on sellaista luokkaa että tuo vanha jää itse myytäväksi, niin mieleen tuli että ottaisi siitä koukun ja asentaisi/asennuttaisi uudempaan. Onko noissa pre-fl vs. fl joatian sellaista eroa että tuo ei onnistu, vai mennäänköhän samalla koukulla läpi malliston?