Kirjoittaja Aihe: 407 - Madaltaminen  (Luettu 8283 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #15 : 12.08.2013, 07:42:44 »
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

hmm74

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #16 : 12.08.2013, 08:28:23 »
Tuolla normialustalla ei kyllä Suomessa huoletta ajella metsäautotiellä. Ainakaan, jos autolla on mitään väliä. Tietenkin metsäautoteitä on monen tasoisia. Olen osannu saada osumia pohjaan jopa yleisellä soratiellä (nyrkin kokonen irto kivi ei mahtunutkaan auton alle ;) ). Käytännössä 407:lla ei viitsi ajaa sellaisiin paikkoihin mihin 406:lla pääsi ilman stressiä...

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #17 : 12.08.2013, 09:18:55 »
Tuskin kukaan järkipäinen autoa madaltaakaan jos sillä pitää huonoja teitä ajella! :D Ja 406n nyt on niin traktori että sen madaltaminen ei vaikuta normi kaupunkikäyttöön vielä mitenkään. Jotta pysyttäisiin hieman aiheessa niin 407 ei kaipaa madallusta ulkonäöllisesti niin paljoa kuin 406:n. Tosin........
Laitetaas nyt sitten jotain kuvaa malliksi vähän kun niitä kyseltini... Siis pieni kuvakäsittely...


« Viimeksi muokattu: 03.12.2013, 14:00:16 kirjoittanut ToniL »
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Pasha

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #18 : 12.08.2013, 21:15:45 »
Kyllähän tuo ilme muuttuu kun sitä vähän puottaa :)  Joo ei mitenkään kaipaa niin paljon tonttia kuin 406, mut vähän kuiteski. Pitää huomenna soitella JPL ja kysellä noista jousista ja iskareista mitä siltä löyty ;)

Juge407

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #19 : 15.08.2013, 23:18:14 »
Tuossa linkki, jossa joku pöllöö on madaltanut coupea:

http://www.407owners.com/forums/viewtopic.php?f=5&t=675

Kuvat, joissa on mustat vanteet alla niin madallus on tehty weitecin -40mm jousilla ja orggis iskareilla. Muissa kuvissa on konin iskarit ja h&r jouset -40mm.

Pasha

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #20 : 16.08.2013, 22:36:25 »
Paljonko on madalsi nuo H&R jouset eli paljonko on mitta suojankaaren alalaidasta navan keskelle? Ite katsellu tuota samaa h&r sarjaa mut 40/25mm. oma pirssi on tietty 2.0hdi farkku. Sit vielä et onko kuinka kova kyyti tuolla alustalla? On ne vaan idiootteja jotka näitä madaltaa ;D

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #21 : 17.08.2013, 07:02:01 »
Et oo soitellu  ;). Jousivakio N/mm on oleellinen mukavuuteen, eli vieterin paksuus. Madalluksen limitti on myös iskarin pituus. 407 taka-akseliston rakenne liikaa madaltuessaan varmasti "paukuttaa"
Siis suosittelen kevyemmän 407 1,8 mallin jousia alle, niin putoaa sen 20 mm, eikä mene ns. "lintan näköiseksi". SW:n kallistuksenvaimennin on paksu (24,5 mm), myös jämäköittää osaksi perää.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #22 : 17.08.2013, 11:47:58 »


Kuvassa H&R 40/25 jouset 2.0HDi farkussa. Huomaa alikokoiset renkaat eli 235/40/18 tekee pyöränaukoista hieman suuremman näköiset kuin oikealla 235/45/18 koolla. Kuva lainattu keskustelusta saksalaiselta Peugeot-foorumilta.

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #23 : 05.03.2014, 15:08:31 »
Tuossa on kuva meikäläisen arkiautosta. Heitiun alla Eibachin -30/25 madaltavat vieterit SACHSin iskareilla. Ajettavuus säilyi mutta on tuo tosiaan ihan järkyttävän matala auto. Tuollakaan madalluksella ei mene enää työmaan nelipilarin päälle ilman lankkuvirityksiä ja keräsipä vielä keventimetkin apurunko mukaansa. Nuo pyöränkotelot on niin julmetun isot että jopa 225/40R19 rengas näyttää vasta ihan normilta.

tsniemi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 90
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #24 : 05.03.2014, 16:45:18 »
Sopivan härskin näköinen noilla "motorsport"-vanteilla. Sopii 407:n lookkiin (OEM-vanteiden lisäksi) kyllä hyvin. Toimii mulle.

turbofriik

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #25 : 05.03.2014, 19:06:18 »
Tuossa on kuva meikäläisen arkiautosta.

Näyttää hyvältä. Mikä on vanteiden ET?

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #26 : 05.03.2014, 19:22:51 »
Noi on tosiaan "motorsportit" Eli Monaco Mirabeau (Oli muuten yllättävän kevyet ja suorat!) 19x8,5 ja ET40
Sopii kyllä ulkonäöllisesti paremmin ku uskalsin odottaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #27 : 06.03.2014, 08:28:58 »
Varmaankit tuli kivireki ja tien urissa vetelevä tuolla satsilla, pilalla muuten, paitsi ulkonäkö  ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 027
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #28 : 06.03.2014, 09:22:01 »
Itselle tuli ekana mieleen talvi ja lumipolanteet, kuinka "mukava" tuollainen onkaan siihen tien jäiseen keskivalliin tuupata :o Ihan omallakin kokemuksella Renault Grand Scenic jousilla -30mm + rengasprofiililla -10mm vielä lisää, niin ei tosiaan tarttenut olla kuin "sunnuntaihesari" tien keskellä kun jo nappasi keulasta kiinni => aivan mahdoton talviauto :-\ Tuohon perinpohjin kyllästyneenä se sitten vaihtuikin allekirjoituksen C5:een ja siihen loppui nämä huolet. Viimeksi eilen illalla piti tuota C5:n crossover-modea käyttää, jolla varmistettiin auton alle riittävä tyhjä tila korkean kanttikiven ylitykseen ja näin löytyi sille jälleen kerran parkkipaikka muutoin täpötäydeltä parkkialueelta :)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Tuuba

  • Vieras
Vs: 407 - Madaltaminen
« Vastaus #29 : 06.03.2014, 14:28:02 »
Itseasiassa ei tullut kivireki, vaikka niin itsekin ennakkoluulin. Noissa 40-sarjalaisissa nyt on kuitenkin kumia jonkin verran vanteen ja maan välissä, 35 olis jo huomattavasti matalampi. Vetelyä ei tullut yhtään lisää, eihän tuo rengas ole kuin 10mm leveämpi vakiosta. Vanteen ET:n takia ei liioin tullut levottomuutta, enemmä tuo käsillä tuntuu lyövän noilla Nokian Hakkapeliitoilla jotka ovat ihan vakiomittaa. Yllätyin ainakin itse. Rengasmelu nastarenkaistakin selvästi pienempi.
Eibachin jouset on suunniteltu niin että säilyttäisivät alkuperäisen mukavuuden mahdollisimman hyvin "madaltamatta pilalle" ja SACHSin iskarit vastaavat jäykkyydeltään alkuperäisiä. Alusta vastaa tuntumaltaan nyt semmosta jämäkkää Saksalaista, eli ihan ookoo, toki sitikkamiehellehän se on jo panssarivaunu  ;D
Huono verrokki toki kun on erikokoisesta autosta kysymys mutta esim. 206 RC:n pintakovuus on vielä kaukana tuosta.
Ehdottoman huono puoli tuossa on kylä se että maavara on nyt entistäkin pienempi. Ja tuon keulan ylityksen takia ei tosiaan jyrkkään luiskaan ole asiaa. Tuossa autossa on aivan liian suuret pyöränkotelot/pienet renkaat vakiona.
Ajan työmatkaa pientä "tuhatsarjalaista" huonoa pikitietä pitkin joka on täynnänsä routaheittoja, patteja ja teräviä kuoppia n. 25km/päivä ja siihen päälle normi valtatietä, uraista sellaista ja mieluummin silti ajan sen tuolla madallettuna kuin edesmenneellä Touranilla vakioalustalla  ;)